Mistäköhän löytyy air bagin törmäys anturi -01 mondeon keulasta.Air bag valo vilkuttaa neljä kertaa ja sen jälkeen kaksi kertaa eli koodi 42.Pitäisi viitata törmäys anturiin.Olenko ihan väärillä jäljillä?Autolla on ajettu tolppaa päin keskelle keulaa ,mutta air bägit ei ole lauennut.
neuvoista kiitollinen.
air bag törmäys anturi
Re: air bag törmäys anturi
Kone pellin alla olisko maskin tai puskurin takana melko keskellä autoa. Kirjallisuuden kuvasta ei saanu parempaa arviota.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Re: air bag törmäys anturi
Kiitos. täytyy yrittää etsiä
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 21 Maalis 2010 11:55
Re: air bag törmäys anturi
se löytyy konepeiton lukon yhteydestä, musta mötikkä 2 ruuvilla siinä pellissä.
Re: air bag törmäys anturi
kiitoksia neuvoista
Re: air bag törmäys anturi
Löyty anturi.törmäyksessä on mennyt johdot poikki eikä bägit ole lauenneet .Mitä jos nyt laitan piuhat kiinni niin mahtaako bägit laueta ,kun akkukengät laitetaan kiinni.
Onko anturi kertakäyttöinen ,vai voisko sitä mitata on se toiminta kuntonen?
Onko anturi kertakäyttöinen ,vai voisko sitä mitata on se toiminta kuntonen?
Re: air bag törmäys anturi
Aika monessa 90 luvun ja 2000-luvun alun autossa airbag-anturit ovat inertiakytkimiä.
Tavallisesti niissä on muovinen "tiimalasi", jonka toisella puolella on teräskuula ja toisella avoin johdinpari. Törmäystilanteessa kuula irtoaa pidikkeestään (tiimalasin kaula) johdinparin puolelle ja sulkee piirin.
Kokeile heilutella anturia - jos se on kuulatyyppiä, niin kuula kolisee vapaana lauenneessa kytkimessä, ja silloin sitä ei ainakaan saa käyttää.
Airbagihan laukeaa vain jos nopeus on yli 30km/h, joten tuskin laukeaa pelkästään akun napojen kytkemisestä.
Tavallisesti niissä on muovinen "tiimalasi", jonka toisella puolella on teräskuula ja toisella avoin johdinpari. Törmäystilanteessa kuula irtoaa pidikkeestään (tiimalasin kaula) johdinparin puolelle ja sulkee piirin.
Kokeile heilutella anturia - jos se on kuulatyyppiä, niin kuula kolisee vapaana lauenneessa kytkimessä, ja silloin sitä ei ainakaan saa käyttää.
Airbagihan laukeaa vain jos nopeus on yli 30km/h, joten tuskin laukeaa pelkästään akun napojen kytkemisestä.