air bag törmäys anturi

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
sulo100
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Kesä 2011 20:30

air bag törmäys anturi

Viesti Kirjoittaja sulo100 »

Mistäköhän löytyy air bagin törmäys anturi -01 mondeon keulasta.Air bag valo vilkuttaa neljä kertaa ja sen jälkeen kaksi kertaa eli koodi 42.Pitäisi viitata törmäys anturiin.Olenko ihan väärillä jäljillä?Autolla on ajettu tolppaa päin keskelle keulaa ,mutta air bägit ei ole lauennut.
neuvoista kiitollinen.
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: air bag törmäys anturi

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Kone pellin alla olisko maskin tai puskurin takana melko keskellä autoa. Kirjallisuuden kuvasta ei saanu parempaa arviota.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
sulo100
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Kesä 2011 20:30

Re: air bag törmäys anturi

Viesti Kirjoittaja sulo100 »

Kiitos. täytyy yrittää etsiä
pnieminen74
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Maalis 2010 11:55

Re: air bag törmäys anturi

Viesti Kirjoittaja pnieminen74 »

se löytyy konepeiton lukon yhteydestä, musta mötikkä 2 ruuvilla siinä pellissä.
sulo100
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Kesä 2011 20:30

Re: air bag törmäys anturi

Viesti Kirjoittaja sulo100 »

kiitoksia neuvoista
sulo100
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Kesä 2011 20:30

Re: air bag törmäys anturi

Viesti Kirjoittaja sulo100 »

Löyty anturi.törmäyksessä on mennyt johdot poikki eikä bägit ole lauenneet .Mitä jos nyt laitan piuhat kiinni niin mahtaako bägit laueta ,kun akkukengät laitetaan kiinni.
Onko anturi kertakäyttöinen ,vai voisko sitä mitata on se toiminta kuntonen?
ngbee
Viestit: 77
Liittynyt: 19 Tammi 2008 14:00
Paikkakunta: Vantaa / Lahti

Re: air bag törmäys anturi

Viesti Kirjoittaja ngbee »

Aika monessa 90 luvun ja 2000-luvun alun autossa airbag-anturit ovat inertiakytkimiä.
Tavallisesti niissä on muovinen "tiimalasi", jonka toisella puolella on teräskuula ja toisella avoin johdinpari. Törmäystilanteessa kuula irtoaa pidikkeestään (tiimalasin kaula) johdinparin puolelle ja sulkee piirin.
Kokeile heilutella anturia - jos se on kuulatyyppiä, niin kuula kolisee vapaana lauenneessa kytkimessä, ja silloin sitä ei ainakaan saa käyttää.
Airbagihan laukeaa vain jos nopeus on yli 30km/h, joten tuskin laukeaa pelkästään akun napojen kytkemisestä.
Vastaa Viestiin