Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
coscap
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Joulu 2010 19:47

Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Viesti Kirjoittaja coscap »

Kiihtyy 2000-3000rpm ja sitten kulku loppuu, ominaisuus vai vika?
Kulutuskin on noin 8litraa sadalle ja puhtaassa matka-ajossa en ole alle 7.5 päässyt.
Turbo jälkee putket puhdistettu imusarjaa myöten. Ajettu 320 000km.
petrisa
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Elo 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Auto ilmeisesti jonkin sortin vikatilassa. Siihen vahvasti viittaa, koska rajoitetulla syötöllä estetään suuremmat ongelmat.

Kannattaa lukea vikamuisti ihan ensimmäiseksi. Ja sen jälkeen sitten tietää enemmän...
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
coscap
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Joulu 2010 19:47

Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Viesti Kirjoittaja coscap »

Soitin Fordille, siellä arveli ettei löydy mitää, ellei merkkivalo pala kojetaulussa. Ja mulla ei pala valoa.
Meneekö 53€ hukkaan, vai voikohan silti löytää vian, vaikkei viasta ilmoittava valo palaiskaa?
petrisa
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Elo 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kannattaa.

Vikamuistin ja samalla livedata tietojen tarkistaminen onnistunee edullisemminkin, kun käyttää autoaan muualla kuin merkkiliikkeessä. Toki sellaisessa, jossa on kunnollinen ammattilaistesteri (esim. Bosch, Launch jne).
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
coscap
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Joulu 2010 19:47

Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Viesti Kirjoittaja coscap »

Vikakoodeja ei pystynyt lukemaan Boschin testerillä, minkähän takia?
petrisa
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Elo 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Laitteella ei saatu yhteyttä tai sitten vikakoodeja ei ollut muistissa.

Jos yhteys saatiin, mutta vikakoodeja ei ollut, niin luettiinko livedataa auto käynnissä (tai jopa koeajolla)?
Mikäli yhteyttä ei testerillä autoon saatu, on siihen useita eri mahdollisia syitä mm. väärä ohjelmisto, ongelma autossa/ecu:ssa, "mystinen tietokonesekoilu" jne. Auton ja testerin uudelleenkäynnistys sekä mahdollinen eri testerin ohjelmistoversion lataaminen kannattaa aina kokeilla yhteysongelmien iskiessä.

Niin, ja osattiinko siellä käyttää niitä laitteita varmasti :?:
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
pnieminen74
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Maalis 2010 11:55

Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Viesti Kirjoittaja pnieminen74 »

jos koneesta (jakajapumpusta) alkaa kuulua suurempaa pärinää kun tehot katoaa, menee
silloin päälle mekaaninen löpön palautus tankkiin (ylipaineraja tms) mutta korjata ei
kannata kun pitäis purkaa koko pumppu.
saksoboy
Viestit: 1061
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Tarkasta ahtoputkistot vuotojen varalta! voi olla että ahdot karkaa kun paineet nousee tarpeeksi.
"harder" is not a very good safeword
Vastaa Viestiin