Kartiosuodatin
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 18 Maalis 2005 21:08
- Paikkakunta: Humppila
Kartiosuodatin
Onko kellään kokemusta Raid Universal kartiosuodattimesta?
Onko mitään virkaa? Toi 48€:n hinta ei kyl päätä huimaa.
Onko mitään virkaa? Toi 48€:n hinta ei kyl päätä huimaa.
Escort 1.6 STW -98
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Itsellä on Greenin kartio, 100x120x85. Nytten on vaan tainnu mennä tukkoon kun ei mölise enää...yellows kirjoitti:Just tänään asensin RaidHp: n performance kitin mondeoon. Tuntuu aikalailla samalle kun KN:n paneelifiltteri, meteli vaan on kovempi.
On sillä ainakin ero kuin yöllä ja päivällä K&N paneeliin. Paneelin kun heitti niin kierrosherkkyys katos kokonaan. Mielestäni paneelista ei ole mitn hyötyä.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
onko kokemuksia vanhan mallin is sierrasta kartiosuodattimella?? paraneeko äänet kuinka paljon ja vaikuttaako jotenkin muutenkin koneen toimintaan? rikkooko tommonen filtteri sit helposti ilmamäärämittarin kun jotkut ainakin niin väittävät?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
ei hajota ilmamäärämittaria vaiko ilmamassamittaria.. no sierras ei hätää kun on toinen noista mikä ei hajoa siis EI ole kuumalanka vaan L-mallinen
pientä vääntöä ton hyödyistä käyty aiemmin kun jaksaa lukea koko topicin läpi niin pääsee perehtymään jo aiheisiin jotka ovat kaukana vapaavirtaus suodattimesta
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=1344
pientä vääntöä ton hyödyistä käyty aiemmin kun jaksaa lukea koko topicin läpi niin pääsee perehtymään jo aiheisiin jotka ovat kaukana vapaavirtaus suodattimesta
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=1344
Re: Kartiosuodatin
Kertoisitko mistä tuon löysit?COSSUHENKKA kirjoitti:Onko kellään kokemusta Raid Universal kartiosuodattimesta?
Onko mitään virkaa? Toi 48€:n hinta ei kyl päätä huimaa.
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
pistäkääpäs tähän nyt semmonen tiukka yhteenveto et onko tommosesta kartiosuodattimesta enemmän hyötyä vai haittaa? esim. onko puhdistusteho paljonkin huonompi kuin vakion? nyt kyseessä oli öljytty vaahtomuvi vilsu.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
lainaan omaa kirjotustani.. lue toi läpi jos oot jo lukenu niin tee omat johto päätökset..ZyaS kirjoitti:http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=1344
ku siitä voi olla hyötyä tai sitten siitä ei ole kukaan ei oo uskottavasti vielä kumpaakaan todistanu
Vapaavirtaussuodattimissa on aika usein yksi SUURI vika, ne ei tuota laminaarista virtausta imusarjalle, tässä kohtaa laminaarisuudella on suuri merkitys ilman määrän tuottoon, pyörteilyllä on haittansa ja se hidastaa virtausta. Pyörteilyä tarvitaan vasta kun aletaan lähestyä palotapahtumaa jotta ilman pyörteilyllä tuotettaisiin suurempi pinta-ala polttoaineeseen...ZyaS kirjoitti: lainaan omaa kirjotustani.. lue toi läpi jos oot jo lukenu niin tee omat johto päätökset..
ku siitä voi olla hyötyä tai sitten siitä ei ole kukaan ei oo uskottavasti vielä kumpaakaan todistanu
Olen kokenut eri vaparifilsuja ja todennut parhaimmaksi Apexin valmistaman kartion, erittäin tehokas puhdistaja ilman öljyämistä ja se laminarisoi erittäin hyvin virtausta ja siis saa aikaan maksimaalisen virtauksen koneeseen.
Itse työskentelen lentomoottorien parissa ja niiden ilmanotossa pyritään aina parhaaseen mahdolliseen ilman laminarisointiin (virtauksen suoraviivaistamiseen) ja tietty patopaineen tuottamiseen jotta teho olis paras mahdollinen.
Eli vapari tulis aina myös koteloida hyvin ja koteloon tulee vetää suoraan keulasta riittävän iso putki kotelolle, näin saadaan patopaineen vaikutus mukaan ja tehoa tulee suuremmissa nopeuksissa pienelläkin koneella muutama kilowatti lisää.
mites ootte sierroissa laittanu ton kartiosuodattimen? kun siihen pitäs vissiin väsätä jonkin sortin muutoskappale et saa sen filtsun kiinni sihen ilmamassamittariin.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jos laittaa kartiosuodattimen kiinni niin vetääkö se sit seoksen hirveen laihalle vai osaako toi ruisku reagoida parempaan ilman saantin ja rikastaa seosta? varsinkaan kun ei oo seosmittaria niin sitä laihalla käyntiä ei välttämättä huomais kun vasta sitten kun männässä on reikä
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Minulla on Scorpparissa cooleriletkulla ja pannoilla kiinni. Hyvin on toiminut tee-se-itse-viritelmäni. Kaupasta saa valmiitakin asennuskittejä, mutta niiden hinta voi olla enemmän kuin letkukauppiaalla.jesse1987 kirjoitti:mites ootte sierroissa laittanu ton kartiosuodattimen? kun siihen pitäs vissiin väsätä jonkin sortin muutoskappale et saa sen filtsun kiinni sihen ilmamassamittariin.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
toikin on vaan johonkin ilmamäärän asti,paljon ku ilmaa menee paljo läpi niin ei todellakaan enään soppa riitä,mut varmaan vapareissa johonkin asti riittää,eli jos tehoa tulossa paljon,niin kannattaa kuitenki varmistaa sillon et seokset on kunnossa,koska ei toi ilmamäärämittari kovasti pysty lisään soppaa.turbokäytössä sen huomaa helpostilalli69 kirjoitti:Ilmamäärämittarin pitäis ymmärtää läpivirtaavan ilman määrä, eli ei pelkoa että menis laihalle.
mut vissiin ainakin näin alkuun jos ei oo muuta ''viritystä'' kun toi kartiosuodatin niin toi ilmamassamittari vissiin pitäis seokset kunnossaturbiiniriesa kirjoitti: toikin on vaan johonkin ilmamäärän asti,paljon ku ilmaa menee paljo läpi niin ei todellakaan enään soppa riitä,mut varmaan vapareissa johonkin asti riittää,eli jos tehoa tulossa paljon,niin kannattaa kuitenki varmistaa sillon et seokset on kunnossa,koska ei toi ilmamäärämittari kovasti pysty lisään soppaa.turbokäytössä sen huomaa helposti
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Tommosessa elektronisessa ruiskussa on yleensä joku 20% varaa, eli sen verran voipi tehoja nostaa ilman muutoksia suihkutinlaitteistoon. Ja sen ilmamäärämittarin tehtävä on nimenomaan mitata virtaavan ilman määrää, eli sen todellakin pitäisi mukautua virtauksen muutoksiin.mut vissiin ainakin näin alkuun jos ei oo muuta ''viritystä'' kun toi kartiosuodatin niin toi ilmamassamittari vissiin pitäis seokset kunnossa Rolling Eyes
Valitettavasti tommosella kartiolla ei kyllä tehoa juurikaan tule. Tuolla 40e hinnalla voi vaihtaa vakio suodattimen n. 8 kertaa! Ei kai tossa DOCH:ssa mikään erityisen ahdistava tuo ilmanputsari ole?
Kawasaki Ninjassa tuo patopaine tuo 7hp 200km/h nopeudessa. Tuo on mielestäni aika paljon pelkällä letkun asennuksella. No niin, Suomessa ei kyllä noita vauhteja saa ajella. Tuohon rammaamiseen liittyy vielä se, että ilma mitä vedetään on kylmää, eli tiheämpää, jolloin bensaa voidaan laittaa enemmän.testien mukaan tämä patopaine alkaa vaikuttamaan jossain +250km/h tuntumassa, joten se siitäkin tehonlisäyksestä sitten..
Itse virittelin tommosen systeemin. Imuilman lämmöt putosivat n. 5 astetta, jola tarkoittaa teoriassa 1,2% tehonlisäystä. Tuota patopaineefektia en ole vielä kyennyt mittaamaan, kun autossa ei ole MAP anturia, eikä sellaista tällähetkellä löyty muualtakaan, mutta tarkoitus olisi tutkia asiaa ihan oikeasti.
Uskallan kumminkin väittää, että tommosella RAM-AIR virityksellä ja vakio filtterillä saa enemmän aikaan kuin ns. vapaavirtaussuodattimella, joka liian usein on vielä asennettu konetilaan, josta se vetää varmasti kuumaa ilmaa. Voitte itse laske jos 5 astetta on 1,2%, niin paljon on esim .20 astetta kun imetään jostain pakosarjan läheisyydestä (tai no siinä ero voi olla suurempikin).
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
Kamalaa vääntöä taas! antakaa jo olla. jos joku haluaa laittaa vaparin autoon niin yrittäkää keksiä jotain muuta kuin "vittuun sellaset, mitä sä sellasellä" nönnönnöö.. täällä on katsokaas ihan meitä perustunettajia.. ei voi väittää vastaan etteikö kartiosuodatin olis siistimmän näkönen konehuoneessa sen mustan laatikon tilalla, oli hyötyä tai ei..
samperi mikä herneläjä tuli kiskottua..
samperi mikä herneläjä tuli kiskottua..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i