Mondeo -98 takaluukku ei aukea

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
ford1995
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Maalis 2008 08:49

Mondeo -98 takaluukku ei aukea

Viesti Kirjoittaja ford1995 »

farkku-mondeon , 1.8i, takaluukku ei aukea avaimella, sisältäpäin revin pahvit pois, sieltä vipua nostamalla aukesi. Luukku kii, eikä aukea avaimella. Huomasin sinne lukon ja vipujen sekaan menevän johtoja, voisiko vika olla sähköpuolella. Vai pelkästään mekaaninen vika. :twisted:
J
Viestit: 93
Liittynyt: 05 Syys 2006 16:29

Re: Mondeo -98 takaluukku ei aukea

Viesti Kirjoittaja J »

Avaimella pitäis aueta ilman sähköjä ja ilman avainta sitä lukkoa ulkoapäin painamalla.
Näin oli omassani 97 vuosimallisessa, mutta jos luukun saa auki, niin pääsehän sitä lukon toimintaa sitten tutkimaan.
Auton käydessä sen luukun sai vaan avaimella auki.

Voihan noissa jotain pieniä mallikohtaisia eroja olla ja oot tainnu tosiaankin repiä sen pahvin pois, kun muistaisin että ne pahvin kiinnitys ruuvit on siellä luukun sivuilla ja niihin pääsee käsiksi vain luukun ollessa auki.
ford1995
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Maalis 2008 08:49

Re: Mondeo -98 takaluukku ei aukea

Viesti Kirjoittaja ford1995 »

Muistelen keskuslukituksella olevan asian kanssa jotain tekemistä ? Kuitenkin siihen lukon kohdalle sisäpuolella menee johtoja, kun avasin sisältäpäin luukun, vaikuttaa kuin sähköllä olis jotain tekemistä avauksen kanssa. Ei ole sisällä vipuakaan josta peräluukku aukeaisi. Lukkoa ei voi painaa ulkoapäin, se on sellainen lukko. Yksi mahdollisuus on kun avain melkein pyöreä, on tainnut kulua liikaa, millä tiedoilla voi uuden avaimen teettää, rungonnumerolla ?, tekeekö avaimia muut kuin Fordin liikkeet. Kerran Astraan teki suutari, (50e), ei toiminut, teki toisen, kirosi sitä kun ei voittoa saanut yhtään. Auton käydessä en ole koettanut avata, toinen avain sellainen että välillä sillä menee kiinni lukot muttei aukea.
Ei ollut takapahvi sivuista kiinni, sai helposti pois = jotain hyvääkin. Edelleen olen sitä mieltä, että sähköllä lukko toimii, tuskin sinne muuten johtoja menisi.
J
Viestit: 93
Liittynyt: 05 Syys 2006 16:29

Re: Mondeo -98 takaluukku ei aukea

Viesti Kirjoittaja J »

Omassani meni niin että kun sitä ulkonevaa nappia paino, niin luukun lukko aukesi hetkeksi sähköisesti. Kun siihen napin avaimenreikään työnsi avaimen ja käänsi, niin aukesi ilman sähköä.

Niitä lukkonappijuttuja oon noissa mondeoissa kattellu ja niitä näyttäis olevan kahdenlaisia ja mulla oli semmonen kokonaan metallin värinen.

Keskuslukitus vaikuti mulla vaan tohon sähköseen avaukseen. Eli sillon sitä nappia pysty painamaan, mutta ei tapahtunu mitään.

Kuluneella avaimella se lukko toimi ihan hyvin ainakin mulla. Jos siellä on jotain roskia, niin voi olla ettei avaimella välttämättä aukeekkaan.

Suutarissa oon nähny saman näkösiä avaimia, niin luultavasti siellä saa teetettyä uuden avaimen.
Hintaakin kävin kysymässä yhestä suutarista, niin sanoivat että pystyvät uuden avaimen tekemään, mutta hintaa oli senverran että päätin pärjätä kahella avaimella.
Mulla oli avaimien mukana semmonen punanen muoviläpyskä jossa oli joku koodi. Sen perusteella taitaa se avaimien teettäminen kans onnistua.


97 on ekat tota korimallia olevat valmistunu, niin on hyvin voinnukkin muuttua toi lukkosysteemi.
ford1995
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Maalis 2008 08:49

Re: Mondeo -98 takaluukku ei aukea

Viesti Kirjoittaja ford1995 »

Avain kulunut, eli vika löytyi. Ei ole sitä punapäistä avainta, JOS nyt teetän uusia avaimia, tulee maksamaan 200-300e. Yritän vielä löytää sen koodin, jos johonkin ohje/huoltokirjaan olis merkitty. Tuskin mitään niksiä on :evil:
J
Viestit: 93
Liittynyt: 05 Syys 2006 16:29

Re: Mondeo -98 takaluukku ei aukea

Viesti Kirjoittaja J »

Mistä kävit avaimia kysymässä?
Kauppakeskus Jumbon suutarista ite kysyin ja hinnaksi sanottiin alle 100 €.
Helsingissä oon eräässä suutarissa nähny kanssa olevan noita fordin avaimia, niin ei vaikuta olevan kovin harvinaisia tai vaikeita teetettäviä.
Vastaa Viestiin