Sierra sammui kesken ajon ja eikä enää käynnisty

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JoGe_
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Huhti 2011 22:34
Paikkakunta: Helsinki

Sierra sammui kesken ajon ja eikä enää käynnisty

Viesti Kirjoittaja JoGe_ »

Morjens, elikkä otiskko kertoo ongelman ja siihen kaivataan ratkaisua.

Eli auto on vm -90 oleva farkku malli 1.6 litrasella padalla ja auto on ruisku vehje.

Olin ajamassa espoossa päin syrjäkadulla jolla oli tuhottomasti hidasteita, yksi hidasteista tuli senverran puun takaa että jarrupolkimen käyttöä ei kerennyt kuin ajetella kun auto jo rämisi sen yli. Ja hidasteen jälkeen kun oli tarkoitus lisätä nopeutta niin huomasin että kone ei käykkään enää. Kokeilin käynnistellä uudelleen mutta auto vain vähän hörähteli ja kun kaveri saapui kaapeleiden kanssa antamaan virtaa niin moottori lopetti kaikkien elon merkkien antamisen.

Näin pikaisella katsastuksella kone saa kipinää mutta bensan saannista en ole niin varma. Kun olen kyseisen auton (ensinmäinen fordini) omistanut vasta viikon verran niin en ole pääsyt perehtymään tekniikkaan. Elikkä miten olisi helpoin tapa katsoa bensan syöttä kyseisseä autossa? Ja voiko muka tuollainen äkillinen töyssy vioittaa bensapummpua tai muita härpättimiä siten että auto sammuu?

Netistä olen kokeillut etsiä ohjeita ym. informaatiota mutta huonoin tuloksin :?

Eli onko kenelläkään mitään vinkkejä mistä aloitta vian haku tai että mistä ongelma todennäköisimmin johtuu ennen kuin rupean autoa kaiveleman kadunpielessä. :lol:
Mitsubishi Sapporo 2.0l -76
Ford Sierra 2.0l -90
Bmw 325i 2.5l -93
Ford Mondeo GLX 1.8l -95
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Re: Sierra sammui kesken ajon ja eikä enää käynnisty

Viesti Kirjoittaja samiharju »

inertiakytkin siellä varapyöräkotelon pohjassa, se lienee lauennut; paina nappula takaisin alas niin bensapumppu pyörii taas.
JoGe_
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Huhti 2011 22:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sierra sammui kesken ajon ja eikä enää käynnisty

Viesti Kirjoittaja JoGe_ »

Suurkiitosket samiharjulle :)
Jos en olisi tuota vinkkiä mistään kuullut niin olisin ollut aivan kädetön asian suhteen.
Nyt auto käy ja kukkuu mainiosti! :lol:
Mitsubishi Sapporo 2.0l -76
Ford Sierra 2.0l -90
Bmw 325i 2.5l -93
Ford Mondeo GLX 1.8l -95
Vastaa Viestiin