mk2 rs levikkeet ja niiden asennus?
mk2 rs levikkeet ja niiden asennus?
mk2 rs-levikkeiden (lokarit) asennus siis kuinka kannattaa alottaa(poppari kiinnitys).Tarviiko kuinka paljon rälläköidä vanhat kaaret pois vai miten ne istuttaa paikoilleen...
Riippu vähän hakemastasi lopputuloksesta, ja käyttämistäsi levikkeistä (pelti/kuitu?).
Jos haluat sauman sisäpuolelle piiloon niin tässä lyhykäisyydessään:
Leikkaa tarkasti levikkeen muotoisen palan pois lokasuojasta.
Liimaa kiinni Sikaflexillä.
(kannattaa laittaa muutamalla popparilla kiinni kuivumisen ajaksi)
Poraa popparit irti.
Hitsiä/kittiä reikiin, ja hiotaan sileäksi.
...ja maali pintaan....
Jos haluat sauman sisäpuolelle piiloon niin tässä lyhykäisyydessään:
Leikkaa tarkasti levikkeen muotoisen palan pois lokasuojasta.
Liimaa kiinni Sikaflexillä.
(kannattaa laittaa muutamalla popparilla kiinni kuivumisen ajaksi)
Poraa popparit irti.
Hitsiä/kittiä reikiin, ja hiotaan sileäksi.
...ja maali pintaan....
Ilmeisesti kyse ns. BDA-mallisista levikkeistä; ulkopuolinen kiinnitysreuna.
etupää:
-mallaa levike kiinni parilla itseporautuvalla. Piirrä reunaa pitkin viiva, ei tussilla, saattaa tulla maalista läpi. Leikkaa pelti noin 3cm pienemmältä kaarella pois, taita noin 1cm sisään- tai ulospäin; alemman kylkilinjan kohdalle pienet viillot että pelti taittuu oikeassa muodossa. Näin toimien saat lokasuojan säilyttämään jäykkyytensä. Levike kiinni poppareilla tai ruuveilla Sika- tai jokumuukitti välissä. Kittaa näkymättömiin tai kiinnitä Lallin tavalla; ko. tapaa ei voi kuitenkaan takalevikkeissä järkevästi käyttää.
-kannattaa huomioida etulevikkeen asennuskorkeus, liian usein tuppaa jäämäään liian alas; oikea korkeus kylkilinjasta 1,5-2cm alaspäin kiinnitysreunaan.
takapää:
-rälläköi pyöränholvi keskisaumasta halki, ulkopelti poikki siltä kaarelta jonka pyöränholvin keskisauman korkeus määrää miinus 1cm. Taita 1cm taas sisään tai ulos. Suorasta pellistä taita (esim. 2 -osaa/puoli) uusi sisälokasuojan ulko-osa, hitsipisteillä kiinni -sisäreunasta ensin-, sitten ulkoreuna pisteillä kiinni. Leikkaa ylijäänyt reuna pellistä pois. Älä hitsaa a) ensin tai välissä ulkopeltiin kiinni b) umpisaumalla ulkopeltiin. Näin vältät kyljen lämpövetelyn. Levike kiinni kuten edessä. Hisisaumoihin korikitti.
etupää:
-mallaa levike kiinni parilla itseporautuvalla. Piirrä reunaa pitkin viiva, ei tussilla, saattaa tulla maalista läpi. Leikkaa pelti noin 3cm pienemmältä kaarella pois, taita noin 1cm sisään- tai ulospäin; alemman kylkilinjan kohdalle pienet viillot että pelti taittuu oikeassa muodossa. Näin toimien saat lokasuojan säilyttämään jäykkyytensä. Levike kiinni poppareilla tai ruuveilla Sika- tai jokumuukitti välissä. Kittaa näkymättömiin tai kiinnitä Lallin tavalla; ko. tapaa ei voi kuitenkaan takalevikkeissä järkevästi käyttää.
-kannattaa huomioida etulevikkeen asennuskorkeus, liian usein tuppaa jäämäään liian alas; oikea korkeus kylkilinjasta 1,5-2cm alaspäin kiinnitysreunaan.
takapää:
-rälläköi pyöränholvi keskisaumasta halki, ulkopelti poikki siltä kaarelta jonka pyöränholvin keskisauman korkeus määrää miinus 1cm. Taita 1cm taas sisään tai ulos. Suorasta pellistä taita (esim. 2 -osaa/puoli) uusi sisälokasuojan ulko-osa, hitsipisteillä kiinni -sisäreunasta ensin-, sitten ulkoreuna pisteillä kiinni. Leikkaa ylijäänyt reuna pellistä pois. Älä hitsaa a) ensin tai välissä ulkopeltiin kiinni b) umpisaumalla ulkopeltiin. Näin vältät kyljen lämpövetelyn. Levike kiinni kuten edessä. Hisisaumoihin korikitti.
RS Cosworth -86 - RS Cosworth Gr A - GT40 mk1 Competition Coupe - GT40 mk1 FIA-HTP Racing Coupe
RS-levikkeet jää takaa kylkikantin alapuolelle ja BDA - levikkeet tulevat takana kylkikantin yläpuolelle ja RS - levikkeissä etu ja takalevikkeet on suht saman kokoiset ja näköiset kun taas BDA - levikkeissä takalevikkeet on huomattavasti muhkeammat kuin edessä. Myös etulevikkeissä on jotain pientä eroa BDAn ja RSn välilläjjs kirjoitti:Ilmeisesti kyse ns. BDA-mallisista levikkeistä; ulkopuolinen kiinnitysreuna.
Ylemmässä linkissä BDA levikkeet ja alemmassa RS
http://www.cosworthrsclub.com/kuvagalle ... C00067.JPG
http://groups.msn.com/fordisti/vlikoppa ... PhotoID=12
Kiinnitystavalla ei ole merkitystä, kumpiakin on ulko ja sisäkiinnityksellä sekä peltisenä, alumiinisenä ja kuituna. Tosin sisäkiinnitteiset ovat melko harvinaisia kuinmyös peltiset
Ihan yleisesti vinkkinä