Scorpio A4LDE laatikon estoista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jukka joutsijärvi
Viestit: 39
Liittynyt: 21 Tammi 2006 16:31
Paikkakunta: Rymättylä

Scorpio A4LDE laatikon estoista

Viesti Kirjoittaja jukka joutsijärvi »

Onko tietoa onko täsä lootassa sellaista estoa joka estää pakkia kytketymästä päälle jos tyhmä kuski yrittää laittaa R asentoa päälle vaikka auto liikkuu eteenpäin.

Sain eräältä tutulta huolestuneen puhelun juuri tästä asiasta. Hän oli jääny tien penkkaan jumiin ja yrittänyt saada autoa liikeelle heijaamalla eteen ja taakse kuten manuaalilaatikkoautolla oli tehnyt ja kokemattomana autolootakuskina oli yrittäny sitä niin että ensin D asento ja sitten oli ottanut jalan kaasulta ja N asennon kautta nopeasti R päälle ja taas kaasua. Ja näin eees taas! Siinä oli tietty ollut viive että pakki oli kytkeytynyt.

Vasta jälkeenpäin hän oli miettinyt oliko tehnyt tyhmyyksiä ei ollut ajanut penkassa olon jälkeen kuin kotiin noi´n 100 metriä ja nyt ei uskalla ajaa kun pelkää onko tehnyt jotain mitä seuraavassa ajossa voisi hajottaa kokonaan laatikon?

Kun en ole moista kokeillut edes niin onko tällä laatikolla edes mahdollista tehdä edellä kuvatulla tavalla vai onko jokin viive/esto että pyörien sutiessa eteenpäin ei pakki menisi edes päälle.

Jos jollakulla on varmaa tietoa asiasta niin kertokaahan että voin soittaa jotta kaveri voisi nukkua yönsä.

Jukka
Ford Granada 3.0L GXL -74
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
pete79
Viestit: 26
Liittynyt: 01 Maalis 2011 13:42
Paikkakunta: Turku

Re: Scorpio A4LDE laatikon estoista

Viesti Kirjoittaja pete79 »

Scorpparin laatikosta mulla ei sinänsä tieoa ole, mutta enpä usko tuon mitään hajottavan. Mun käsityksen mukaan ei anna laatikko vaihtaa pakille, kun siellä on veto eteen päällä. Eli pakki kytkeytyy vasta, kun auto on lähes liikkumattomassa tilassa. Näin ainakin automaateilla, joiden kanssa itse olen pelannut.
Joku paremmin fordin automaatit tunteva osaa varmaan valaista enemmän.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Scorpio A4LDE laatikon estoista

Viesti Kirjoittaja Tekno »

no eipä lumessa tai liukkaalla heijatessa mitään haittaa, kun pyörät kuitenkin sutivat kokoajan, niin ei se paljoa voi paikkoja rasittaa. vähän toinen juttu jos kesäl asfaltil tekee tota. vetarit tykkää :D
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Vastaa Viestiin