Ford focus 09 tdci akku tyhjenee

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
alpo666
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Helmi 2011 16:39

Ford focus 09 tdci akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja alpo666 »

Mulla Focus -09 1,6tdci,jossa akku tyhjenee itekseen jos seisoo pihassa vaikka vkolopun ja maanantaina ei sitten pääsekkään töihin kun auto ei starttaa ja akku on vaihdettu 1209.Aloin selvitellä vikoja ja ensin jätin tietenkin eberin käytön pois joka ei auttanut asiaa,tarkistin laturin josta tulee 14,6v joten se toimii,kaiken apukäynnistelyjen jälkeen meni sitten akkukin vaihtoon...kävin tutulla mittauttaa vuotovirran ammattilaitteella ja tulokset:ekat oisko 15min auton lukkoon laittamisen jälkeen oli vuotovirta n.0,950A kun ajotietokoneen näyttö sammui sen 15min jälkeen(mikä on myös typerää että ajotietokoneen valot on päällä niin kauan,mikäköhän syynä tähän???)tippui vuoto siihen 0,229 mikä on nykyautolle SUHT NORMAALIA,mutta huomattiimpas siinä samalla että jostain kumman syystä ilman että mihinkään olisi koskettu syttyi ajotietokoneen näyttö itekseen päälle hetken päästä ja vuotovirta nousi 0,389 epäilenpä vahvasti että tässä syy ainakin siihen miks mun fordi tekee tälläista,mulla ei tätä akku ongelmaa ole lämpimillä ilmoilla ainoastaan nyt kun on ollut nää paukkupakkaset...Oisko muilla samoja kokemuksia???yksinkertaisesti nyt kun muutenkin on akku kovalla koetuksella niin tuo ajotiekkarin itekseen päälle/pois meneminen on vaan liikaa akun sietokyvylle koska lämpimällä tätä ongelmaa ei siis ole.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Ford focus 09 tdci akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja svart »

ainakin 08 vuotisiin on laitettu jotain mittariston päivitys ohjelmaa, mutta toi tietsikka jää päälle silläkin vielä lukkoon laiton jälkeenkin samalla lailla.
Ford #11
alpo666
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Helmi 2011 16:39

Re: Ford focus 09 tdci akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja alpo666 »

joo sain torstaiksi ajan fordille ja katsovat siellä tarkemmin,nyt tosissaan akku vaihdettu ja tossa käyny illan mittaan seurailemassa napajännitettä joka oli heti auton sammutettuani 12,9,parin tunnin parkin jälkeen sama 12,9 taas pari tuntia siitä 12,8 ja siitä jokunen tunti niin näytti 12,68 eli hiljalleen tippuu,katson vielä aamulla mitä näyttää ennen kun starttaan.(jos lähtee käymään,prkl.)

niin joo ja saan vielä todennäköisesti tapella takuusta joka loppui tämän kuun alussa...
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Ford focus 09 tdci akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jännite on sammutuksen jälkeen
korkeampi aivan normaalistikkin,
kun on juuri saanut latausta.

Tippuu jo muutamissa tunneissa.

Ja tuo 0,22 A purkausta tuntuu kovalta,
vaikka onkin nykyauto.

Omassa tyhjensi akkua aika hyvin,kun
lepopurkausta oli 0,14...
(soittimen vahvistin päällä koko ajan)
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Ford focus 09 tdci akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja svart »

täyden akun lepojännite on noin 12.7 volttia, eli toi 12.68 on täysi akku, ja siitä kun vertaat minne tippuu
Ford #11
alpo666
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Helmi 2011 16:39

Re: Ford focus 09 tdci akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja alpo666 »

seurailen tilannetta,täytyypi vielä tarkastaa ettei laturi purkaa...akku vaihdettiin joulukuussa 09 ja nyt uudestaan,voiko eberi todella tappaa akun näin nopeasti?käytön jälkeen aina ajoa 100-120km joten kyllä pitäisi riittää.

sitten jos pitää ton 12,68 niin hyvä homma,itse muistelin että täysi akku on se 12,9.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Ford focus 09 tdci akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja svart »

mulla tulee alkuperäisellä akulla kesällä kolme vuotta ja vielä vaan toimii.
Ford #11
Vastaa Viestiin