Escortin lämppäri

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kaaleppi_
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2010 14:34

Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja kaaleppi_ »

Useat ovat puhelleet eskortin kylmyydestä näin talvella, mutta onko kukaan keksinyt ratkaisua miksi eskortti on kylmä ku korvatunturi. Lämppäristä tulee vain "lehmän henkäystä" vaikka kone on normaali lämmöissä. Termari pitäis olla ok ja pahvikaan ei tunnu auttavan syylärissä?!?!?!?? :(
Kennon vaihto voisi olla ratkaisu mutta ei oikeen innostais vaihto. Letkuja olen yrittänyt ilmailla ottamalla auki ja juoksuttanut läpi vettä muttei auta :(

tietääkö kukaan missä tässä on ongelma?? kun vähän haku ammuntaa etsiä vikaa summan mutikassa :(

ja kone on 1.8 td
Pekkeri
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Joulu 2010 22:07

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja Pekkeri »

Sama vika Rahikaisella ja sama motti pellin alla. Termari vaihdettu, puhdistus litkut kierrätetty, kompuralla ilmaa kennoon ja letkuja puristeltu et ilmat lähtee pois. Mikään ei tunnu auttavan, joten ainut vaihtoehto vissiin toi lämppärin kennon vaihto ja voi halavattu sitä purkamista!!!!
kaaleppi_
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2010 14:34

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja kaaleppi_ »

Voihan perkules :(
Oisko jollain jotain ohjeita tohon kennon vaihtoo?
Tuleeko kenno ulos hytin puolelta vai motin puolelta?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Hytin puolelta ja koko kojelauta pois.. Ei todellakaan mikään herkkuhommeli.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Pekkeri
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Joulu 2010 22:07

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja Pekkeri »

Joo ei oo pikku homma toi kennon vaihto!! Irroitin kennon ruuvit ja ajattelin et riipasen kennon irti, eipä irtoo noin vain. Täytyy purkaa koko kojelauta että ton saa vaihdettua, Prkl!!!
kaaleppi_
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2010 14:34

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja kaaleppi_ »

Onko tosta kennon vaihdosta ollut hyötyä? Tuleeko sen jälkeen kunnolla kuumaa että kalsareissakin tarkenisi? :)
kaaleppi_
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2010 14:34

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja kaaleppi_ »

Onko kukaan vaihtanut tuota kennoa?
Onko siitä oikeesti apua ollut kun ei turhaan viitsisi ruveta vaihtamaan :(
samsa
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Huhti 2010 09:14

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja samsa »

Taidan olla siis ensimmäinen tämän talven escortisti, joka on tuohon hullunhommaan ryhtynyt.
5 tuntia siinä meni itsellä + auttavalla käsiparilla. Atomeiksi menee kaikki muovinen mitä hytistä löytyy.
Kennon hain motonetistä (n.52e), fordi tarjos halvemmalla mut ei ollu hyllyssä ja tarvis heti ni oli tyytyminen motonetin kamaan.
Termari jäi vielä takapenkille, eikä ihan täysissä lämmöissä käy, mut se ero, valtava. Ennen sai vetää pipoo syvemmälle ku hyppäs autoo, nyt joutus pienentämää lämpöö muutaman kilsan ajon jälkee ku alko hikee puskemaa.

Summa summarum: jos jaksaa päivän ahertaa kädet verillä ni lopputulos palkitsee kyllä.
Turun suunnalla sanoivat fordilla 250 euroa hinnaksi tälle hommalle, eli voihan siitä laskea ittelleen tuntipalkaks 40e, joten ihan kannattava homma mun mielestäni.
1,8td
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Kesä 2009 09:58

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja 1,8td »

samsalle:mulla ois sama homma edessä 1,8td escoon..en tee itse vaan ois tiedossa yksi remppa mies..mutta kysyisin nyt muutaman asiaan liittyvän kysymyksen..
1.vaihdetaanko samalla kaikki jääh.nesteet 1,8 td tilavuus 9,3l..
2.termari on ko.escoon vaihettu joulun jälkeen ei lämpöihin vaikutusta..mutta moottorin lämmöt nousee nyt mittarin normal m kohalle ennen 0-r väliin..joten oli kai termarikin vähän sökö..
3.onko tuo 1,8td yleensäkkin kylmä kampe..mulla oli joskus sunny 1,7d ja oli kun sauna muutaman km ajon jälkeen oli vaikka mikä pakkanen.
4.onko noin että joutuu koko koelaudan irroittaan ko.kennon vaihon takia..pelottaa meneekö jotain rikki koetaulusta ko.rempassa..
5.täälläkin(oulussa)kenno maksais motonetissä 52e ja viescarissa fordin varaosissa oli 170e..eli jos rempan teetän ostan sen motonetin kennon..toisaalta oon aatellut jättäskö vielä tältä talvelta koko rempan tekemättä kun esco muuten kyllä pelaa kivasti.. sinnittelis ja palelis nämä pakkaset ja oottas kevättä kun escokin on yöt lämpimässä tallissa ainakin pääsee aamulla ajaan lämpimällä autolla ja lasit on sulat kuivat :roll:
kaaleppi_
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2010 14:34

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja kaaleppi_ »

nyt on edessä sit toi kennonvaihto :s

Onko mitään vinkkejä tohon vaihtoon tai mitä pitää varoa yms?
Ja otitko rattia irti vaihtaessa? kun ei oikein jaksaisi säätää airbagin kanssa :s vinkkejä saa antaaaaaaa!!!
KiGGi
Viestit: 44
Liittynyt: 23 Huhti 2007 16:44

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja KiGGi »

Itsekkin tullut kenno joskus eskoon vaihdettua. Tosissaan päivän verran apurin kanssa menee siinä...

Kannattaa kokeilla putsata se kenno paikallapäin sillain että ottaa kennoon menevät vesiletkut irti, laittaa letkun kennon sisäänmenoon ja toisen pään painevesipisteeseen. Kennon ulostuloon letku ja vaikka ämpäriin. Sitten vaan paineella kuumaa vettä sisään, aukee. Kokeiltu on. Riskinä toki että vanha kenno repeää tai muuta vastaavaa...
kaaleppi_
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2010 14:34

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja kaaleppi_ »

koitettu on putsailla sisä- ja ulkopuolelta, mutta ei oo ollu mitään apua!
Onkos muillakin auttanut tuo kennon vaihto? ja mites ton ratin kanssa kannattaako irrottaa??
KiGGi
Viestit: 44
Liittynyt: 23 Huhti 2007 16:44

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja KiGGi »

Kyllä se kenno aukee kun paineella laittaa vettä sinne sisään.
kaaleppi_
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Joulu 2010 14:34

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja kaaleppi_ »

nyt on kenno vaihdettu :) kannatti vaihtaa, sillä nyt meinaan tarkenee :) homma ei ollu ku vajaa päivän homma yksin tuhertaessa mutta ei ole mikään herkku homma vaihtaa :( vanha kenno oli aivan tukkeessa, olisi pitänyt vaihtaa heti kun ei lämmintä tullut :( turhaan palellut talvella. Kennon putkissa oli sellista punaista spiraali makaroonia? lienee varmaankin jähmettynyttä nestettä. jokaisessa putkessa oli samanlaista spiraalia. onko joku törmännyt samanlaiseen tai osaako joku kertoa miten tuo on päässyt syntymään???
Mutta onneksi nyt tarkenee taas ajella =)
Pekkeri
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Joulu 2010 22:07

Re: Escortin lämppäri

Viesti Kirjoittaja Pekkeri »

Sain kans vaihdettua tuon kennon ja rupesi kabiini läpiämään. Kyllä tuossa vaihto hommassa muutama rööki meni ja perkeleitä sateli...muutta säästipä muutaman euron kun ite vaihto!
Vastaa Viestiin