Transit -96 perän pinjoni

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Apina
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Loka 2010 08:15

Transit -96 perän pinjoni

Viesti Kirjoittaja Apina »

Tuli semmonen ongelma että rupes perä huutamaan aivan sairaasti moottori jarrutuksissa ja vapaalla rullatessa. Öljyjen lisäyksen jälkeen ääni vaimeni hiukan mutta silti huutaa...
Siinä perää täytellessä huomasin että tässä pinjonissa (uusi sana mulle) on välystä. Eli kun kardaania kääntelee niin se liikkuu auton pitkittäis suunnassa n. puol senttiä. On vahva tunne että ulina johtuu siitä. korjatkaa tietenkin jos olen täysin metässä...
Saako sitä välystä pois jos kiristää kardaanin takana olevaa laipan kiristys mutteria vai onko mulla laakeri remppa edessä?
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Transit -96 perän pinjoni

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kyllä nyt vaikuttaisi siltä,
että pienen vetopyörän (ensimmäinen
kartaanin jälkeen)laakeri on sökö.

Hammaskosketus heittää,kun välystä,
tästä seuraa "huutoa".
Apina
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Loka 2010 08:15

Re: Transit -96 perän pinjoni

Viesti Kirjoittaja Apina »

Varmasti juu. Eikös tuolla ole kaksi kartiolaakeria sen pienemmän vetopyörän akselissa? Jossain näin poikkileikkauskuvan. Meinasin vaan et jos sitä sais kiristettyä semmottiin ens hätään ja kattelis kesällä uudestaan ku ei oikeen jaksais pakkasessa kauaa kiroilla...
Apina
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Loka 2010 08:15

Re: Transit -96 perän pinjoni

Viesti Kirjoittaja Apina »

nonni... Nyt toimii. Oli ihan vaan päässy se mutteri löystymään mikä pitää sitä laippaa ja akselia paikallaan. Hyvä ettei tippunu kokonaan pois. :D
Teitenkin onhan mahdollista että laakerit on kulunu siinä samalla mutta ei kuullu ääntä niin olen tyytyväinen. :)
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Transit -96 perän pinjoni

Viesti Kirjoittaja Herkko »

No hyvä että korjaantui,vaikka aika
erikoista,että se mutteri löystyy.

Jos ei huuda ja pyörii,niin
kannattaa lyödä pistepuikolla
jälki/lukitus kierteen ja mutterin saumaan. :)
Vastaa Viestiin