Infoa mondeo TD

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

350 000km ajettu Ford Mondeo Td 2.0 vm.01

Listasin vähän tietoa mitä autooni noin karkeesti ottaen vaihdettu, niin käytetyn mondeon hommaaja voi tarkastaa mitä autoon kenties vaihdettu jo. iso piikki osien kulumisessa on noin. 250 000km / noin 5v paikkeilla ja kaikki luetellut vaihtokunnossa ennen 350 000km. Tietysti autokohtasesti voi olla vähemmän tai enemmän, mutta suuntaa varmasti antaa ostajalle. Huomattavaa myös että auton ikä vaikuttaa myös, jos samat kilometrit ajettu 2 vuoden vanhassa kun 10 vuotta vanhassa, niin taatusti 10 vuotta vanhassa enemmän vaihtoja.

Sitten tietysti säännöllisesti vaihdettavat nesteet, jarrupalat, hihnat, suotimet, polttimot, ynm.

Osien takuuseen on vaihdettu muutamia osia sitten uudemman kerran, uuden osan lauettua lyhyessä ajassa olen merkannut vain kerran. Esim startti kahdesti osan takuun puitteissa. takajarrusatulat kolmesti osan takuun puitteissa. Vesipumppu kahdesti osan takuun puitteissa....

kerran kaikki pyörän laakerit
kerran polttoaineen syöttöpumppu
kerran laturi
kerran startti
kerran jarrulevyt
kerran jarrusatulat
kerran eberparcher
kerran vauhtipyörä
kerran kytkimen työsylinteri
kerran vesipumppu
kerran kaikki iskunvaimentimet
kerran kaikki jouset ( 1 jousi oli jopa poikki )
kerran jarru / kytkin pääsylinteri ( ongelma mahdollisesti juuri nyt )
kerran konepellin lukko
kerran hanskalokeron lukko ( hanskalokero uusi)
kerran kuljettajan selkänojan säätönuppi
kerran polttoaineputken vuotoja
kerran mittariledien vaihtoa (osa)
kerran tuulilasi
kerran pyyhkijän moottori
kerran sisälämpöanturin tuulettimen puhdistus
kerran öljynpaineanturi
kerran polttoainesuotimen teline
kerran akku
kerran takakontin lukituksen osia
kerran releitä (eri laitteille)
kerran imusarjan putsaus (samalla EGR järjestelmä tulpattu)
kerran ajovaloumpiot
kerran kuljettajan penkin korkeuden sähkösäätö (moottorin hammaspyörä)
kerran moottorinohjausjärjestelmän ohjelmiston uusi versio
kerran tupakansytyttimen pistoke
kerran termostaattikotelo
Kerran imusarjan tiivisteet
kerran pyörän navan pultteja
kerran moottorin lämpöanturi

kaksi kertaa kuljettajan penkin lämmitysvastus
kaksi kertaa jarru vaijerit
kaksi kertaa koritakuuseen ruosteen takia
kaksi kertaa polttoainesuotimelta lähteviä letkuja
kaksi kertaa hehkutulpat

kolme kertaa jarrujen herkistelyjä
kolme kertaa kallistuksen vakaajan niveliä ja tankoja eteen ja/tai taakse
kolme kertaa termostaatit (molemmat)

-Fordiin en laadun ja keston osalta ole ollut lainkaan tyytyväinen ollut tähän mennessä suurin rahat syöppö omistamistani autoista kautta aikain.
- öljynlauhduttimen termostaatit kestää helvetin huonosti
- Fordin karkeita mokia ruosteensuojauksessa (auto erittäin hyvin ruostesuojattu omaan piikkiin)
- takajarrukenkien käsijarrumekanismin suunnittelu on perseestä

+ pirun hyvä ajettava
+ hyvä varustelu
Viimeksi muokannut Niewitch, 05 Tammi 2011 00:03. Yhteensä muokattu 23 kertaa.
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja jjjj »

2.0 tdci -09 340 tkm galaxy
jarrulevyt 3. kierros menossa.
jarrupalat 4 kertaa
takaa kallistuksen vakaajat 2 *
raidetanko vasen
kuljettajan penkin käsinoja
kynnyslista oikea etu.
ksenonit vaihdettu 2*
laatikko ohjelmoitu kerran
keskipenkkien "muovit" jossa turvavyön alakappale kiinni, vaihdettu 2 krt, yksi vielä vaihdettava
tuulilasi vaihdettu 2 *

Huomattavasti lyhyempi lista.. lienee laatu parantunut tai sitten minulla hyvä tuuri :D

Niin, ja huoltokustannukset 4760 € ja polttoainetta mennyt 25500 l n. 1,20 l = 30600 e :shock:
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

No vaikka ajokilometrit on samaa luokkaa, niin sulla on hyvin uusi auto vielä, joten myös ikä vaikuttaa aikalailla. Sen lisäksi tokihan uudempiin malleihin joitakin parannuksia on tehty.
pnieminen74
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Maalis 2010 11:55

Re: Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja pnieminen74 »

täällä mondeo tddi(85kw) -01 ja 241tkm ja kertaalleen korjattu
/vaihdettu seuraavat asiat ;

-etuiskarit
-siirtopumppu
-tuulilasi
-laturin hihna

seuraavat kaipaa korjausta;

-takaiskarit jäätyy pohjaan
-ilmastoinnin kompura ääntelee

summarumsummarum;
ei päde vikalista ainakaan espanjan tuontimondeoon, toki tästähän
puuttuu penkinlämmittimet ja eberi (sähkölämmitin toki löytyy).
...liekö paremmin pidetty autot etelässä kuin täällä kuoppateillä :)
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

Tiedätkö kaikki osien vaihdot muka jos auto ei ole ollut koko eliniän sulla, en oikein jaksa uskoa. Tietysti jos auto ollut espanjan lämmössä niin eipä se kyllä niin koville joudukaan kun täällä pohjolan vaihtelevissa keleissä.
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Rwm54444gjc2aa222a55aja5jj

Viesti Kirjoittaja jjjj »

totta, mutta olen ollut yllättynyt vikojen vähyydestä. vetarit oli aikoinaan fordin suurimpia ongelmia. Sai vaihtaa 40 tkm välein. Ja edelleen minullakin alkuperäiset iskarit ja pyöränlaakerit. Lämmityslaitteen moottori saattaa olla seuraava murhe. Ei puhalla lainkaan yhtä innokkaasti kuin uuden mondeon.
Kyllä tuo sinun listasi vaikuttaa aika masentavalta..
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

joo kyllä se masentanut onkin ja tällä hetkelläkin vikaa juurikin ilmaantunut, mahdollisesti termostaatti kun ei lämpeä ja ilmeisesti jarrupääsylinteri syynä jarruongelmiin :(

itse tiedän täysin tarkasti koko auton eliniän ajalta mitä vaihdettu.

Minullakaan ei ole kertaakaan vaihdettu vetareita, kumma että sanoovat tyyppiviaksi vaikka -01 vuosimalli on kolmos korisarjan eka vuosimalli ja olen joutunut paljon muuta kun nimen omaan olevinaan tyyppiviaksi sanottuja vaihtamaan.
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Jep. Auton ensimmäiset kilometrit olen minä ajanut, ja kolmen viikon päästä viimeiset. Parhaillaankin siellä istun. Tässä välissä tuli näköjään lisävika. Takapenkin turvavyön alakiinnikkeen muovi irtosi. Vyö toimii, mutta lukon ympärillä oleva muovi irtosi. Näin ne vaan hajoaa :)
eikös nuo ruosteviat olleet tyyppivikana vanhemmissa mondeoissa ? Tuttavani 2007 passat menossa takuumaalaukseen, samoin kuin toisen tuttuni 05/ 06 golf. Taitaa olla aika yleistä monillakin merkeillä.
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Niewitch
Viestit: 337
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:11

Re: Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

KYllä olivat typpivika useita vuosia ainakin 3 koppasissa mondeoissa. Fordihan myönti tämän aikoinaan ja korjasi hirveen määrän autoja koritakuuseen ja useita korjataan vieläkin. Syynähän oli alihankkijan toimittama sauma-aine joka oli liian kovaa ja joustamatonta, halkeili ja päästi kosteutta sisään.
4970
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Huhti 2015 16:23

Re: Infoa mondeo TD

Viesti Kirjoittaja 4970 »

Hei!
Tämä tietosi on jo varmaan vanhentunut?
Etsin Ford Mondeoon 2001, 85 kW, 2,0 syöttöpumppua.
Ainoa vastaus tuli sinulta.
Terveisin
Res och läs
Vastaa Viestiin