Auttakaa miestä mäessä, mulla on wanhan Fiestan keulilla tollainen motti kaikenmaailman kutituksilla varustettuna ja hyvin pelaa, mutta kansipahvi ei meinaa vuotta kestää. Tietäisikö joku mikä pahvi sinne kannattaisi laittaa?
Alakerta on -87 koneesta, kansi -91/92 ruiskusta ja höylätty on jo n. 1,2mm. Taas alkoi säksättämään ja joudun sen aukaisemaan, mutta pitäis kunnon pahvi vaan löytää joka kestäis. Nyt siellä on ollut paikallisen varaosaliikkeen mukaan laadukkain tiiviste joka heidän kauttaan löytyy.
Kiitos avusta jo etukäteen!
1,6 CVH:n kannentiiviste
Re: 1,6 CVH:n kannentiiviste
RS Turbon tiivistettä parempaa sinne ei taida saada. Kansihan on varmasti suora ja lohkon pinta kans? Oikeat seokset yms.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1,6 CVH:n kannentiiviste
Tuo turbon tiiviste käy sinne ihan heittämällä sitten? Mites sen paksuus, onko tietoa?
Re: 1,6 CVH:n kannentiiviste
Paksuudesta ei tietoa, mutta heittämällä pitäis mennä. Eihän sielä mäntä ota jo kanteen kun on tuonkin verran laskettu. Se palotilan halkaisijahan pienenee aika nopeesti kun sitä kantta laskee.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1,6 CVH:n kannentiiviste
Cometicin 1.6 turbo pahvi on omien kokemuksien mukaan OK tosin, kun se on multilayer tiiviste niin pintojen tulee olla todellakin puhtaat ja suorat. Paksuutta tais olla 1.3mm ja hintaa noin 100£.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Joulu 2010 22:52
Re: 1,6 CVH:n kannentiiviste
Kyllä se normi pahvi pitäis kestää ihan ok.. Mulla oli joskus -86 vuotisessa 1.6 CVH:ssa -92 mallisen kansi jonka kanavat oli kunnon paja tehnyt ja laskettu 1.5mm. Oli myöskin kunnon nokat ja alakerta.... peltisarja... 45mm vaakaweberit ym. 183hv penkitetty.
Ei ikinä mitään tommosta ongelmaa!!
Mulla myöskin ollut orggis RS turbo... josta oo koneen myöskin avanut ... mutta ei siinä mitään erikoista kansipahvia kyllä oo... aika vakion näköinen.
Ootko ne pinnat kunolla puhdistanut ja laittanut uudet pultit/oikeat momentit niin kuin ohje sanoo??
Ensin 25nm sitten 55nm ja vielä 2 x 90 astetta.... muistaakseni.. 7 vuotta aikaa.. en oo ihan sata varma mutta minusta oli noin.
Ei ikinä mitään tommosta ongelmaa!!
Mulla myöskin ollut orggis RS turbo... josta oo koneen myöskin avanut ... mutta ei siinä mitään erikoista kansipahvia kyllä oo... aika vakion näköinen.
Ootko ne pinnat kunolla puhdistanut ja laittanut uudet pultit/oikeat momentit niin kuin ohje sanoo??
Ensin 25nm sitten 55nm ja vielä 2 x 90 astetta.... muistaakseni.. 7 vuotta aikaa.. en oo ihan sata varma mutta minusta oli noin.