Ford Sierra 1.6cvh i

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tommy90
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Marras 2010 10:02
Paikkakunta: KOTKA

Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Tommy90 »

Jees eli talvi leluksi ostin tuollaisen sirpan. Yksipisteruisku. Eipä taida olla mikää järin toimiva kaasari tuo, auto ei ota hirveen nätisti jengaa ja tyhjiksellä saattaa sammua/seilata pahasti.
Kävisköhän tähän koslaan 1.8ohc:n Kaasari imusarjoineen. Sellainen kun sattuu nyt nurkista löytyvän?
Nissan 200sx s13 +365hp Project
Ford Sierra 1.6 chv Flame ass. Matt black
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

No ei kyllä käy. Ja vaikka käviskin niin ei sitä Pierburgia silti kannattais laittaa.
Sierra + HX35 Super
Focus
Tommy90
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Marras 2010 10:02
Paikkakunta: KOTKA

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Tommy90 »

No tuota onkos muita kaasarivaihtoehtoja tai tai sitten viimonen mahollinen, kaasarin korjaus?
Edit
Käykö edes 1.6:sen Normi kassu tai ohari mallin kassu?
Nissan 200sx s13 +365hp Project
Ford Sierra 1.6 chv Flame ass. Matt black
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Putsaa imusarjan alta letkusta sellanen pikku luisti, mulla
ittellä oli kaikki käyntihäiriöt siitä kiinni ja vastaavalta kuullostaa.
Joku alipainejuttu sellasessa noin parin sentin ulkohalkasijalta olevassa letkussa.
Ford works in mysterious ways.. =)
Tommy90
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Marras 2010 10:02
Paikkakunta: KOTKA

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Tommy90 »

Taunus/Sierra kirjoitti:Putsaa imusarjan alta letkusta sellanen pikku luisti, mulla
ittellä oli kaikki käyntihäiriöt siitä kiinni ja vastaavalta kuullostaa.
Joku alipainejuttu sellasessa noin parin sentin ulkohalkasijalta olevassa letkussa.
En kyllä imusarjan alta löytännyt mitään pikku luisti zydeemiä? Onko kuvia tai kaasarin räjäytys kuvaa, että tunnistaisi kyseisen osan. On nimittäin ärsyttävä ajaa ku kierrokset heijaa ja ei ota kunnolla jengaa. Joutu säätämään rikkaalle siitä kuusiokolo ruuvista että käy tyhjistä jotenkin. Bensaa menee ja tulta lyö putkesta. :cry:
Nissan 200sx s13 +365hp Project
Ford Sierra 1.6 chv Flame ass. Matt black
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

hyvä etsiä ruiskuauton kaasarin purkukuvia... :lol:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Tommy90
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Marras 2010 10:02
Paikkakunta: KOTKA

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Tommy90 »

pvdriver kirjoitti:hyvä etsiä ruiskuauton kaasarin purkukuvia... :lol:
Taidat omistaa huonon luku taidon. Kyseessä on yksipisteruisku auto. Niissä on yleensä niinsanotusti kaasari. D44
Nissan 200sx s13 +365hp Project
Ford Sierra 1.6 chv Flame ass. Matt black
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Taidat omistaa huonon kirjoitustaidon.
Saattais olla myös imuvuoto kyseessä.

Ja kyllä, jotkut sanoo tommosta "sähkökaasariksi", mutta toimintaperiaate on melko kaukana kaasuttimesta.
Sierra + HX35 Super
Focus
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja emax »

Veikkaisin että 1,6i on vähäpäästöinen. Miksei siihen kaasariakin saisi välilaipalla tai jollain mutta katsastuksessa se ei kelpaa ja ryyppy päällä voi hajottaa katin.

Jos kuitenkin siihen kaasarin haluat niin cvh escort/orion voi sopia, en ole varma, takaveto cvh moottorit on vähä erilaisia kuin etuveto. 1,8 cvh:n kaasari imusarjoineen vois sopia suoraankin, mutta onko se alipainehelvetti sen luotettavampi, jos sellaista ylipäänsä mistään löytää.

Samoja vikoja siinä "sähkökaasaris" on kuin normaalis ruiskuskin. Suuttimia vain on yksi siinä läppäkotelon keskellä ja kaikki muutkin osat on kivasti samas paketis.

Ottaako kierroksia normaalisti vai sammuuko jos painaa kaasun suoraan pohjaan?
Ilmamäärämittari (jos siinä on?) ja lambda ei vaikuta kaasu pohjassa. Joten jos toimii kaasu pohjassa niin ite lähtisin ettimään vikaa nuosta. Tai sitte se ilmavuoto.
En kyllä ole koskaan edes nähnyt cvh sierraa, joten en tiedä mitä kaikkea letkuja ja luistia siellä voi olla paskana.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Olikohan se siinä etureunassa,haarautuu venakoppaan ja toinen haara mihin lie
syvemmälle konehuoneeseen. En muista varmaksi mutta helposti käsillä kun irrottaa putsarin
ja jos se oli tuossa mitä luulen niin ei tarvi sitäkään.
Tuossa alipaine ohjaa jotenkin tyhjäkäyntiä ja jos se luisti ei liiku niin ei tule tarpeeksi ilmaa.
Ford works in mysterious ways.. =)
Tommy90
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Marras 2010 10:02
Paikkakunta: KOTKA

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Tommy90 »

emax kirjoitti:Veikkaisin että 1,6i on vähäpäästöinen. Miksei siihen kaasariakin saisi välilaipalla tai jollain mutta katsastuksessa se ei kelpaa ja ryyppy päällä voi hajottaa katin.

Jos kuitenkin siihen kaasarin haluat niin cvh escort/orion voi sopia, en ole varma, takaveto cvh moottorit on vähä erilaisia kuin etuveto. 1,8 cvh:n kaasari imusarjoineen vois sopia suoraankin, mutta onko se alipainehelvetti sen luotettavampi, jos sellaista ylipäänsä mistään löytää.

Samoja vikoja siinä "sähkökaasaris" on kuin normaalis ruiskuskin. Suuttimia vain on yksi siinä läppäkotelon keskellä ja kaikki muutkin osat on kivasti samas paketis.

Ottaako kierroksia normaalisti vai sammuuko jos painaa kaasun suoraan pohjaan?
Ilmamäärämittari (jos siinä on?) ja lambda ei vaikuta kaasu pohjassa. Joten jos toimii kaasu pohjassa niin ite lähtisin ettimään vikaa nuosta. Tai sitte se ilmavuoto.
En kyllä ole koskaan edes nähnyt cvh sierraa, joten en tiedä mitä kaikkea letkuja ja luistia siellä voi olla pökäleenä.
Jees. Elikkäs tuo kosla vetäsee aina aimon annoksen ilmaa ennenkuin kiertää pätkästen. Tyhjiksellä seilailee ja välillä sammuukin. Hieman alko paremmin käymään ku seosruuvista rikkaammalle ruuvailtiin. Ei ilmamassamittaria 1-pisteruiskussa.
Taunus/Sierra kirjoitti:Olikohan se siinä etureunassa,haarautuu venakoppaan ja toinen haara mihin lie
syvemmälle konehuoneeseen. En muista varmaksi mutta helposti käsillä kun irrottaa putsarin
ja jos se oli tuossa mitä luulen niin ei tarvi sitäkään.
Tuossa alipaine ohjaa jotenkin tyhjäkäyntiä ja jos se luisti ei liiku niin ei tule tarpeeksi ilmaa.
Aa oright. Nyt tiedän mitä meinaat. Pitää se tänään irti nyppästä.
Nissan 200sx s13 +365hp Project
Ford Sierra 1.6 chv Flame ass. Matt black
lonewolf
Viestit: 70
Liittynyt: 08 Heinä 2009 02:28

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja lonewolf »

romutettu sierra meni jo
Viimeksi muokannut lonewolf, 31 Joulu 2012 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Nykiikö lämpimänä ajaessa?
Itellä oli vähän vastaavaa vikaa, tyhjäkäynti seilas miten sattuu ja lämpimänä kone nyki aika pahasti. Moottorin lämpötila-anturin kun vaihto niin homma korjaantu.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Tommy90
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Marras 2010 10:02
Paikkakunta: KOTKA

Re: Ford Sierra 1.6cvh i

Viesti Kirjoittaja Tommy90 »

Joo eli nyt on puhdistettu se pieni venttiili, katsottu tulpat (oli niin puhtaat ja hyvin polttaneet ei yhtään karstaa) ilmanputsari puuttuu, mutta on amisviritys rätti putsarissa. Onkos tää kuinka tarkka ton ilman putsarin suhteen?
Auto toimii nyt vain rikkaalle säädettynä. 12l Ajaa sen about 70km... Laihalle kun säätää ei auto ota kunnolla kierroksia ja ei jaksa kunnolla käydä eikä kulkea... Lämpösenä toimii samalla tavalla kuin kylmänä. Tulta lyö nyt putkesta aina moottorijarrulla. Autoon on vaihdettu joku toisenlainen kuin vakio bensapumppu, toimii erillisellä kytkimellä.

Ois kiva saaha tietää koska ei näillä bensan hinnoilla pysty ajelemaan, koska joutuu viellä 98 tankaamaan...
Nissan 200sx s13 +365hp Project
Ford Sierra 1.6 chv Flame ass. Matt black
Vastaa Viestiin