FOCUKSEN TYHJÄKÄYNTI ONGELMA

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
voocus

FOCUKSEN TYHJÄKÄYNTI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja voocus »

ois pieni ongelma tyhjäkäynnissä,seilaa sinne 4-5sataan ja takaisin normaaliin ja sitä rataa mutta kun ottaa puhaltimen pois päältä tyhjäkäynti pysyy normissa koko ajan..mitä ihmettä?? onko kellään kokemuksia samasta tai tietoa missä vika että saisi tyhjäkäyynin takaisin..??
acrp
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Maalis 2010 19:57

Re: FOCUKSEN TYHJÄKÄYNTI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja acrp »

Ootko lukenu vika koodeja? näin nopeasti keksin kaks vika mitä tarkastaa, tyhjäkäyntiventtiili ja bensanpaineet.
Markiisi

Re: FOCUKSEN TYHJÄKÄYNTI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja Markiisi »

mulla vähän samantyylinen ongelma! -00 focus 1,6 tyhjäkäynti heittelee ja kun sammuttaa ajovalot se toimii normaalisti.. ajaessa huomaa kun puhallin heikkenee ja voimistuu vuorotellen esim. valoissa odotellessa! mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään ja miten? auttakee tietämätöntä..
yritäedes
Viestit: 2165
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: FOCUKSEN TYHJÄKÄYNTI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Markiisi kirjoitti:mulla vähän samantyylinen ongelma! -00 focus 1,6 tyhjäkäynti heittelee ja kun sammuttaa ajovalot se toimii normaalisti.. ajaessa huomaa kun puhallin heikkenee ja voimistuu vuorotellen esim. valoissa odotellessa! mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään ja miten? auttakee tietämätöntä..
Mun Focuksessa ( 1.6 -99) oli samat oireet. Vika löytyi maadoitusjohdoista, pahin oli akulta
lohkon kylkeen tuleva paksu kaapeli. Se oli hapettunut liitoksestaan akkukenkään, siis
puritusliitoksen sisältä. Myös koriin menevän maadoitusjohdon liitos oli pahasti hapettunut. Nuo korjaamalla jännitevaihtelut (lähes) hävisivät.
Laturin jännitteensäädin meni myös vaihtoon, mutta perussyy oli ilmeisesti maadoituksessa.
Joten kannattaa tarkastaa ensin maadoitukset, onnistuu yleismittarilla, jonka voi vaikka kaverilta lainata. Aloita mittaamalla vastus moottorin ja akun miinusnavan välillä. Vastusta ei saisi olla käytännössä yhtään
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Vastaa Viestiin