2.8 cologne

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sierra_driver
Viestit: 103
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
Paikkakunta: Jämsä

2.8 cologne

Viesti Kirjoittaja sierra_driver »

Tarttis coupe tanariin löytää tommonen 2.8 kaasarimylly, mutta ongelmaksi koituu se kun ei taho mistään läheltä Keski-Suomea löytää. Autossa nyt siis paikallaan 2.3litrainen v6, mutta tahtoo olla hankala löytää varaosia mistään. Rally Racessakin on 2.6-2.8 koneisiin pilvin pimein osia.

Tiivisteet taitaa käydä päikseen jokaisessa koneessa? Mitekäs muut osat?

Vanhasta koneesta mennyt ainakin nokan laakerit vaihtokuntoon. Vaikuttaa vaan hankalalta paikalta ruveta laakereita vaihtamaan. Ei tahdo käsi mahtua siitä 35-50mm reijästä. :mrgreen:

Ebay taitaa tässäkin asiassa olla se ainut vaihtoehto, mutta minkäs teet, kun en ymmärrä siitä yhtään mitään. :lol:

Tosiaan ensimmäinen kutoskone itsellä kyseessä. :roll:
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2.8 cologne

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tää on mutua, mutta Sierrasta kai löytyy sama 2.8 Kölniläinen, jonka saa taunuksessa toimimaan vaihtamalla kärjellisen jakajan, ja korvaamlla sen k-jetin kaasarilla, sekä käypäisellä imusarjalla.

Jotenkin noin :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
sierra_driver
Viestit: 103
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
Paikkakunta: Jämsä

Re: 2.8 cologne

Viesti Kirjoittaja sierra_driver »

Kiitos tästä. Kaippa sitä pitäis osto ilmotusta laittaa kaikille mahollisille ford aiheisille foorumeille. :mrgreen:
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: 2.8 cologne

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Niin, tuolla tanefoorumin puolella on tuosta 2.8:n leimaamisesta varsinkin juttua. Joka tapauksessa on onnesi, tai pitäisikö ennemmin mainita kanssakärsijän epäonneksi se, että 2.3 ja 2.8 ovat hyvinkin läheistä sukua toisilleen. Sen sun nykyisen moottorin imusarja ja kaasari sopivat siihen 2.8:n. :) Mitenkään järkevää tuo ei ole, mutta pakollisena välivaiheena melko harmiton. Sähän laitat siihen kuitenkin ne MFI ruiskusysteemit? :lol:

Eli hommaat minkä tahansa 2.8i:n Skorpparista tai Sierrasta, leimaat sen autoosi ohjeiden mukaan granadan kaasari 2.8:na ja sitten pulttaat koneen mukana tulleet ruiskusysteemit paikoilleen. :mrgreen:
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
sierra_driver
Viestit: 103
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
Paikkakunta: Jämsä

Re: 2.8 cologne

Viesti Kirjoittaja sierra_driver »

Voi viddu näitä lakikoukeroita. :lol: Näinhän se ilmeisesti on sitte tehtävä, että korpparista/sirkusta kone ja imusarja ja kaasari ruiskuvehkeitten tilalle ja leimalle :arrow: . :mrgreen:

Mitähän papereita olis hyvä olla mukana konttuurilla? :?: :?:
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: 2.8 cologne

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Kaikki tarvittava tieto on siinä Taunusclubin keskustelussa koottuna sille sivulle 5. Muistaakseni ne paperit ym. on myös mainittu siinä. Pitkähän se ketju on etsiä tietoa :cry: Taunusclubin tiedostoista löytyy Taunuksen vertailulaput ja Granadan laput joudut ehkä hommaamaan jostain - miten mä muistelisin, että nekin on siellä?

Joku oli myös ihan käytännössä noitten ohjeiden mukaan leiman saanut. :mrgreen: Propsit sinne clubin aktiivisille kölninrautamiehille.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin