EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Susa
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Elo 2010 01:02

EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Susa »

Eli mulla ois projektina vaihtaa -98 1.8 escorttiin ecu (115psi->130psi). (Vaihdan myös muut osat kuten nokat ja kaasuläpän.) Nykyisessä ecussa on sisänen sytkä, joten mulla on EDIS4-moduli. Vaihdettava ecu on rs1800 fiestasta -92 ja koodi on 92FB-12A650-DC "2FDC". Tarttis tietää mitkä johdot vaihtaa paikkaa esim nyt sytkä ampuis ilmeisesti kipinää bensa suuttimille..ja mihin väliin kytken EDIS4sen? Eli injectorit ja sytkät on eri paikoissa?

Voisko joku auttaa?^^
Kiitos!
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Oletko katsonut että molemmat ovat todellakin EEC-IV -versioita? Fiestan ainakin on, mutta Escorteissa on ollut myös EEC-V -mallia jolloin vaihto ei ole välttämättä ihan yksinkertainen homma.

Jonkinlainen kaavio 4.versiosta
http://www.autoxuga.com/cursos/Esquemas/Esquemas4.htm
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Susa
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Elo 2010 01:02

Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Susa »

Juu kyllä oma lepää pelkääjän puoleisella lattialla koodi on "JABS" 98AA-12A650-ASB ja siihen tosiaan tuo fiestan ecu mut siinä kuten vanhois eskois ja mondeois on ulkonen sytkä (EDIS).

eli mulla kait (tai sit nää nipussa niiku tos alakerran versiossa..hmm?)
51 inj1
52 inj2
39 inj3
35 inj4

58 sytkä (sisänen edis)
59 sytkä (sisänen edis)

ja sit tää rs1800 (mutta tää on luntattu -91 escort 1.6 mut..)

58 inj1+2 !!!!
59 inj3+4 !!!!

44 sytkä
56 sytkä
36 sytkä

eli nyt sytkyttäis mun suuttimii kait..voi ku vois mennä takuuseen noista autodatan kuvista.. joku guru vaa mittais tai sais jotenki selvitettyy mikä menee minnee^^ helppivä
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Tuossa "Coil pack" liittimessä 1=vanhan ecun liittimen 58 ja 3=59

Jotenkin noin se menisi kaavioiden perusteella, mutta tosiaan mittaamallahan sen oikeasti tietäisi. Piuhojen värit ei ole nuo. Nopeasti katsottuna muut liittimien johdot olis aika samoissa paikoissa, anturien arvot jne voi myös tuurilla sattua samoiksi.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Susa
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Elo 2010 01:02

Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Susa »

Nyt tippu leuka :D Upea kuva..ei voi olla totta! :shock: entäs ku mul on nyt pats..se ajonesto mut tossa ei..eli pitäs saada bensapumpulle sähköä.. :?: saisinpa nuo autodatan kuvat tuonne imageshackiin kans jos niistä ois apuu..mut ne on .xps..eikä kokemusta niistä^^

kiitos kiitos kiitos
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Ecun sisäinen PATS muuttaa EEC-IV/V bokseissa noiden sytytysnastojen paikkaa ja vaikuttaa siten että ne joko toimii tai ei toimi.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Susa
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Elo 2010 01:02

Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Susa »

Mulla taitaa olla tää ja siinä näkee että jos on PATS..niinku mulla nii suuttimet näemmä eripaikois mun liittimes...ja siis sytkälle menee tuo 58 ja 59! Kun taas nuis vahemmis kuvis (Fiesta 89-94 kait ja 91 esko) ne 58 ja 59 on ruiskupareille..mulla näyttäs menevän joka ruiskulle oma piuha..ja siis kai tuon *PATS kytkennän mukaan 15, 12, 54, 42..jos ei PATSia nii 51, 52, 39, 35. 56 ja 36 näyttäs olevan edikselle/sytkälle nuis vanhois.

Escort ('91) 1.8 96kw(130) RQB 1992-97
Kuva
Kuva

Escort ('91) 1.6 79kw/(108) 1990-93 LJE
Kuva
Kuva

Fiesta/Courier ('89) 1,6 XR2i 1989-93 LJC
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin