Zetecitkö susia???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Foortin
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Heinä 2010 16:46

Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja Foortin »

Mitähän kaikkee vikaa kyseisissä koneissa oikein on,kun käväsin paikallisessa korjaamossa kysymässä mondeoon pakokaasutestiä asentaja nauroi ettei foordeista mitään järkevä lukuja saa :D jonkinlaisia kansi vikoja kuulemma paljon.Joten mikähän siinä kannessa oikein heikkoa on jakopään systeemit ainakin on surkeaa matskua sen jo tiedän.
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja nestori »

Oliko tämä nyt joku lauantai-illan provo?

Juu kyllä se nyt on parempi, että lähdet Audi, Mersu tai BMW kauppaan ja ostat Oikean Auton(tm) missä on Oikea Moottori(tm).

Tai sitten käyt haistattamassa pas.. vit.. siis huomauttamassa kohteliaasti ko. asentajalle, että hoitaa hommansa eikä itke turhia :)

Vanhimmat Zetec koneet on kohta 20v vanhoja, joten niissä lienee voi jotain pikkuvikaa jo ollakkin. Muuten eipä nuo konetta kummempia ole, jakopäissäkään mitään erikoisempaa tyyppivikaa muistaakseni ole ja tosiaan Zetec-mallinimen alla olevia koneita on jo aika kauan ollut olemassa.
Kuga PHEV
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja emax »

Noloot korjaajat saa kasattua zetecin jakopään väärin ja sitte käy hassusti ja syytetään autoa. Ehkä on vähä turhan optimistinen vaihtovälikin. Pakoventtiilien palaminen on ollu riesana ainakin 1,6 litraisissa, mutta kyllä niitä palaa muistakin yhtälailla. Yhtäkään zetecin kantta ei ole ollu ainakaan mun työpaikalla halki, tämä tauti vaivaa saksalaisista eritysesti bmw:tä ja mersua ja sitä opelin coswortin kantta ...gsi vaimikäseoli. Toyotan 4d-4 kannetkin on aika surullisen kuuluisia.

Öljyrenkaat on vähän turhan olemattomat, mutta esim.. joku uusi nissanin lohko se oli mitä piti uudestaan hoonata tressilevyn ja vaihdelaatikon kanssa kun sylinterit veti kieroon kun kiristi looran paikoilleen.

Yhteenvetona vois sanoa ettei se zetecci sen paskempi ku mikään muukaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
teme69
Viestit: 127
Liittynyt: 06 Elo 2009 02:51

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja teme69 »

juurikin mitä emax totesi... ja itse veisin vielä autoni johonkin toiseen korjaamoon.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kuten joku kyseli fordista minulta mielipiteitä niin kone on fordin paras osa.. kaksi zeteciä ja molemmat ovat toimineet moitteetta, ok toisessa oli tyhjäkäynnin kanssa temppuilua mutta sekin oli edullisesti korjattavissa. päästöt olleet todella alhaiset sekä kulutus, sekä minusta ne ovat tasaisia tuksuttajia koko kierrosalueen.

ihan yhtä hyvä ellei parempi kone kuin "hyvillä ja kalliilla" merkeillä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja Krisse »

En tiie oonko huomioinu asian vaan jotenkin erityisesti kun on 'oma merkki' kyseessä, mut kyl tuolla työssä noita Zetecin kansivikoja on tullu vastaan sen verran että on mieleen jääny.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Yhen 2.0 zetecin tiedän, mistä palo pakoventtiili n. 300tkm kilsan kohalla, olikohan noin tonnin remppa ja nyt 430tkm.. Tekniikka vielä ookoo. vesipumpunumpun vaihto hihnan yhteydessä ja sitä foorttin öljyä koneeseen niin kyllä noilla ajaa, oli se rasvari mitä mieltä tykkää..
Foortin
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Heinä 2010 16:46

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja Foortin »

Omistanut olen kyllä taunusta,granadaa sun muuta vanhenpaa fordia eli niistä kyllä tietoo on kyllä ja broidilla on tälläkin hetkellä scorpio ja 1,6 venttiili vikainen zetekki esko joten kyllä näitä foordin malleja on läpi käyty.Ja usein olen kyllä saanut kuulla noista tyhjäkäynti/päästö ongelmista jossain malleista. Tälläkin hetkellä 1 esko jossa tyhjäkäynti ongelmaa mutta ei zetec mallia mutta voisko tuo venttiili vikaisuus esim tulla huonoista öljyistä/venttiilinostaja linjalta. Paikallinen motonet myyjä taas oli kansien kierouden perään että useissa sitä vikaa.Ja jakopäästä olen kyllä sitä mieltä ettei noi muovi rissat oikein vakuuta ;D tuossa mun 2 autossa on kuiteskin jokainen rissa täysin metallia eli jakopään pystyy ajamaan niin loppuun että remmi poikii ennen kuin rissat hajoo toisin kuin fordissa.Ja huonona asiana pidän kyllä jakopään sarjan melko kallista hintaa.
Julle850
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Helmi 2009 11:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja Julle850 »

No ei tuo zetecin kansi mikään huippu keksintö kyllä ole.
Omassa 1.8:ssa, ajettu 125tkm ei ollut muuta vikaa kuin että päästöistä ei mennyt läpi ja maantie kulutus oli n.9l/100km. Asia korjaantui "helposti" koneistamalla venttiilit. Kuulemma kannen seetit/kansi "vetelee" pikkaisen jolloin imuventtiileihin tulee pientä vuotoa. Koneistamon ja merkkiliikkeen mukaan tuo pieni vuoto sekoittaa ilmamäärämittarin josta tuo kulutus ja päästöt johtuu. Käynnistä ei huomannut mitään. Koneistajan mukaan aika yleinen vika zetecin kannessa. Eikä minulla ainakaan ole mitään syytä epäillä näitä kokemuksia.
Julle850
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Helmi 2009 11:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja Julle850 »

Ja parasta oli että tuohon vanha koppaseen vm.2000 1,8 koneeseen ei saa tarvikkeena noita yläpään remontissa tarvittavia osia. Muistaakseni remontin kokonaiskustannus koneistuksineen oli jotain 650€ luokkaa.
dave
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Loka 2009 13:18
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja dave »

itsellä 383tkm ajettu ykköskopan mondeo zetecin 2 litraisella padalla. kertaakaan ei ole isompaa hämminkiä ollut, mitänyt sytytyksen johdot vaihdettu, syylärin letku ja imusarjan t-haara (tyyppivika). kokonaiskustannukset n. 50e :D kun huolta pitää niin kyllä zetec kestää :) perheeseen tuli 116tkm ajettuna ;)
Mondeo 2.0 Zetec -96 Mk1
rippe
Viestit: 19
Liittynyt: 13 Joulu 2009 14:17

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja rippe »

mulla on mondeo 1.8 vm-93...ajettu 457.000 km....ei tarvi öljyä lisätä 10.000 km öljyn vaihto välissä. :) mutta viime talvena oli vastuksia vesipumppu,kannentiiviste ja termostaattikotelo :x
dave
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Loka 2009 13:18
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja dave »

rippe kirjoitti:mulla on mondeo 1.8 vm-93...ajettu 457.000 km....ei tarvi öljyä lisätä 10.000 km öljyn vaihto välissä. :) mutta viime talvena oli vastuksia vesipumppu,kannentiiviste ja termostaattikotelo :x
nuohan on normaaleja hajoamisia noilla kilsoilla :D
Mondeo 2.0 Zetec -96 Mk1
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Re: Zetecitkö susia???

Viesti Kirjoittaja ft79 »

mondeolla ajeltu lähemmäs 100tkm eikä muuta ongelmaa ole ollut kun:
-pakokaasun kierrätys ja imuilman lämpöanturi joka oli ehkä rikki.
-ilmamäärä mittari putsailtu aina välillä ja tulpat vaihdettu ilman syytä.

hihna varmaan tarvis vaihtaa kun ei tietoa koska vaihdettu.. :roll:
öljyinä käytetty fordin "omaa" öljyä..
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Vastaa Viestiin