FK:n madallusjouset

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

FK:n madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Värkkäsin paikalleen ostamani FK:n madallusjouset mk4 escorttiin, kun entinen alusta oli ihan loppu.

Laitoin eteen uudet kaasuiskarit ja nuo jouset, joiden piti laskea kotteroa 40mm. Alusta kyllä näyttää vain korottuneen tuon jousimuutoksen myötä. Mitä helv? :evil:

Koettakaahan joku viisas keksiä tähän jotain, meinaa levitä kuuppa.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Avatar
Wiima
Viestit: 32
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:09
Paikkakunta: Vaasa

Re: FK:n madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Wiima »

Voisko johtua siitä että jos se vanha alusta oli aivan kuollut eli makas varmaan aika pohjassa sillä.
Toi -40mm:hän on verrattuna uuden vakio alustan korkeuteen.
Mazda 626 gti sedan -89
Ford Mondeo 2.0i glx hb -96
Ford Mondeo 1.8i trend wagon -01

www.vaasanykkosradio.fi
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: FK:n madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Ei se siitä johdu, koska neljänkin sentin pudotuksen pitäisi näkyä ihan huomattavasti, ja vanhoissa jousissa oli pontta vielä ihan rutkasti, sen sijaan iskarit oli huonot.

Tässä nyt jälkiviisaana tuli mieleen, että kun tuo sarja on edestä 40 ja takaa 35mm madaltavaa mallia, ja mukana tuli luonnollisesti kahdet eri mittaiset jouset, niin onkohan päässy semmonen käymään, että asensin takajouset eteen. Se selittäisi kyllä. :?

Nuo jouset jotka eteen laitoin, olivat lyhyemmät ja siitä päättelin, että eteenhän ne varmaan kuuluvat, mutta nyt jälkeenpäin aloin miettimään, että vois olla että pidemmät jouset kuuluisivatkin eteen ja menevät puristettaessa enemmän kasaan kuin nuo toiset. :roll:

Kai se voisi näinkin olla? Kun kaikilla koneilla olevissa escoissa on samat akselipainot, eli periaatteessa näihin pirsseihin on vaan yhdentyyppisiä jousia tietysti eri madallusvaihtoehdoilla.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Re: FK:n madallusjouset

Viesti Kirjoittaja BlackEscort »

Maksoit kultaa ja hunajaa noista heepeleistä...ebaystä olisit saanu melkein samaan rahaan korkeus/jäykkyys säädettävän alustan. Nyt ehkä jo alkaa vitu ttaa???

Eteen jäykemmät tottakai, kai niin riu'uissa lukee jotain textiä mistä ne erottaa? Jos ei ni vertaa vanhoihin(pituus ilman kuormaa). Ja kyl jos takajouset olis eessä ni keula olis hemmetisti matalemmalla koska etumoottorisissa kipoissa on käytetty YLEENSÄ jäykempiä jousia edessä. Ylipäätään madallusjouset voi tunkee niihin vankkureihin joilla kuskataan häissä sitä kunkkuparia, muuhun kun ei yleismalliset jouset(jotka sopii joka mallin eri mottikokoihin) käy. Täyttä kiinan shaissee kaikki.

Jaa mistä puhun? Veli käytti +450€ ja sit oli auto melkein kohdillaan...580€ ja nyt olis kaikki osat uusia ja korkeus/jäykkyys säädettäviä. Joskus mäkin olin tyhmä, en näin kuitenkaan :mrgreen:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: FK:n madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Maksoit kultaa ja hunajaa noista heepeleistä...ebaystä olisit saanu melkein samaan rahaan korkeus/jäykkyys säädettävän alustan. Nyt ehkä jo alkaa vitu ttaa???
Noh, ei nyt sentään. Tietysti riippuu siitäkin paljonko tienaa.. Madallusjouset kuluineen maksoivat 84,90 ja iskarit löytyi omasta takaa, tuolla rahallahan ei pääse käsiksi edes yhteen säädettävään iskaritolppaan :wink:
Eteen jäykemmät tottakai, kai niin riu'uissa lukee jotain textiä mistä ne erottaa? Jos ei ni vertaa vanhoihin(pituus ilman kuormaa). Ja kyl jos takajouset olis eessä ni keula olis hemmetisti matalemmalla koska etumoottorisissa kipoissa on käytetty YLEENSÄ jäykempiä jousia edessä.
Tässä on ilmeisesti sitten poikkeus.. Juuri päinvastoin kuten aloin jo aiemmin miettimäänkin, eli lyhemmät jouset kuuluivat taakse, ja pidemmät taas eteen. Pidemmät antavat enemmän periksi, ja nuo lyhemmät ovat taas jäykemmät.
Ylipäätään madallusjouset voi tunkee niihin vankkureihin joilla kuskataan häissä sitä kunkkuparia, muuhun kun ei yleismalliset jouset(jotka sopii joka mallin eri mottikokoihin) käy. Täyttä kiinan shaissee kaikki.
Heh, Taitaa olla lehtijouset niissä vankkureissa, toki mielenkiintoinen näkemys asiasta. No joo, tuota en allekirjoita, kaikki on taas ihan siitä kiinni mitä hakee.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Re: FK:n madallusjouset

Viesti Kirjoittaja samiharju »

uus iskari nostaa myös auton korkeutta paskaan verrattuna. mikset anna sille pläkkändekkeriä, kun se mk4 eskortissa on vielä laillistakin.
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: FK:n madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

uus iskari nostaa myös auton korkeutta paskaan verrattuna. mikset anna sille pläkkändekkeriä, kun se mk4 eskortissa on vielä laillistakin.
Juu näinhän se on.. En alkanu laikkaamaan koska aika halpoja on jouset tuohon, ja uudet on kuitenkin jäykemmät ja mielestäni progressiiviset on paremmat kun vakiot. 8)
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Vastaa Viestiin