Ford sierraan scorpion navat
Ford sierraan scorpion navat
olisiko mitenkä iso homma vaihtaa sierraan noi scorpion navat?
lueskelin juttuja tuossa pulttijaon vaihosta niin siellä ehdoteltiin napojen vaihtoa.
rupes oikeesti ihtee kiinnostamaan toi
lueskelin juttuja tuossa pulttijaon vaihosta niin siellä ehdoteltiin napojen vaihtoa.
rupes oikeesti ihtee kiinnostamaan toi
Re: Ford sierraan scorpion navat
Itse hommahan on hyvin yksinkertainen, mutta vaikeus riippuu siitä miten jumissa pultit ovat.
Tukivarrethan täytyy irrottaa kulmastaan. Jos ainoa motiivi tuolle on saada mieluisat vanteet alle, niin enpä itse viitsisi ryhtyä hommaan, ellei sitten ole todella uniikit vanteet.
mä olen yhden navan scorpiosta vaihtanu ja siihen menikin puoli päivää kun ei ollut apuna kuin metrinen jatkovarsi, irroitusöljyä ja iso leka.
Tukivarrethan täytyy irrottaa kulmastaan. Jos ainoa motiivi tuolle on saada mieluisat vanteet alle, niin enpä itse viitsisi ryhtyä hommaan, ellei sitten ole todella uniikit vanteet.
mä olen yhden navan scorpiosta vaihtanu ja siihen menikin puoli päivää kun ei ollut apuna kuin metrinen jatkovarsi, irroitusöljyä ja iso leka.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Ford sierraan scorpion navat
mitenkäs kun nettivaraosassa sain vastauksen, että scorpion navat ei sovi sierraan missä on takana rumpujarrut?
tarviiko siinä tehä mitä kaikkea jos meinas ne saada navat sopimaan rumpujarrulliseen versioon?
tarviiko siinä tehä mitä kaikkea jos meinas ne saada navat sopimaan rumpujarrulliseen versioon?
Re: Ford sierraan scorpion navat
Varmaankin siksi ei sovi kun scorppioissa ei ole rumpujarruja. Vaihda levyt taakse
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Ford sierraan scorpion navat
pitääkös siinä mitä kaikkea vaihtaa?emax kirjoitti:Varmaankin siksi ei sovi kun scorppioissa ei ole rumpujarruja. Vaihda levyt taakse
en oikein tiedä näistä jutuista paljoa vielä kun vasta ostin Fordin, enkä ole paljoa autojen kanssa ollut tekemisissä
Re: Ford sierraan scorpion navat
Helpoimmalla pääset silloin, jos vaihdat suoraan scorppiosta koko taka-akselin sierraan. Saat samalla laippamallin perän. Farmareissa on sit erillaiset tukivarret ku muissa, iskari tulee jousen läpi.
Re: Ford sierraan scorpion navat
Tuosta sierran perän vaihdosta scorppionin perään kun nyt tuntuu olevan juttua niin onko siitä muuta hyötyä kuin nuo laippavetarit ja levyjarrut? Onko raidevali sama?pynski-89 kirjoitti:Helpoimmalla pääset silloin, jos vaihdat suoraan scorppiosta koko taka-akselin sierraan. Saat samalla laippamallin perän. Farmareissa on sit erillaiset tukivarret ku muissa, iskari tulee jousen läpi.
Entäs saako scorppion perään vaihdettua sierran navat
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Ford sierraan scorpion navat
Saa sierran 4-pulttiset navat scorban akseliin, senkun laittaa vaan, mutta mitä järkeä siinä on?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Ford sierraan scorpion navat
No se järki, kun asentaa akselin Sierraan..ohc205 kirjoitti:Saa sierran 4-pulttiset navat scorban akseliin, senkun laittaa vaan, mutta mitä järkeä siinä on?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 28 Huhti 2010 17:33
Re: Ford sierraan scorpion navat
Saakos Scorpion(vm.1986) etunavat menemään MK1 sierraan(vm.1985)?
Ja onko kenelläkään käytännön kokemusta asiasta, mitä ja kuinka paljon joutuu muuttamaan...
Sen tiedän (hakua käyttäneenä) että scorpion tolpat EI käy ainakaan MK1 sierraan...
Ja onko kenelläkään käytännön kokemusta asiasta, mitä ja kuinka paljon joutuu muuttamaan...
Sen tiedän (hakua käyttäneenä) että scorpion tolpat EI käy ainakaan MK1 sierraan...
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Re: Ford sierraan scorpion navat
Huomena olis tarkoitus jos ehdin niin käydä kokeilemassa istuttaa sierran pelkkä napa skorpin olka-akseliin. Motonetin luettelo väittää Sierra vs. Scorppion laakereita erillaisiksi, tiedä sitten totuutta vielä. Jos noi menee mutkitta kasaan, niin miksei menis myös korpin napa sierran olka-akseliin?rallikuski kirjoitti:Saakos Scorpion(vm.1986) etunavat menemään MK1 sierraan(vm.1985)?
Ja onko kenelläkään käytännön kokemusta asiasta, mitä ja kuinka paljon joutuu muuttamaan...
Sen tiedän (hakua käyttäneenä) että scorpion tolpat EI käy ainakaan MK1 sierraan...
Myöhemmin lisää infoa...
Re: Ford sierraan scorpion navat
Saa laitettua,perus 2L napaan laitettaessa joutuu sorvaamaan navan laakeripintaa pienemmäksi(yhdet teettänyt)rallikuski kirjoitti:Saakos Scorpion(vm.1986) etunavat menemään MK1 sierraan(vm.1985)?
Ja onko kenelläkään käytännön kokemusta asiasta, mitä ja kuinka paljon joutuu muuttamaan...
Sen tiedän (hakua käyttäneenä) että scorpion tolpat EI käy ainakaan MK1 sierraan...
Cossun napaan ne taitavat mennä suoraan,muistaakseen sama laakeri molemmissa(mahdollisesti 2.8L sama laakeri)
gti golo palloilija
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Kesä 2010 17:58
- Paikkakunta: Karstula/Jyväskylä väliä seilaten
Re: Ford sierraan scorpion navat
Ajattelin nyt vielä varmistaa kun itse olen aikeissa laittaa levyt taakse mk1 sierraan. Osa luovuttajana toimii farmari scorpio. samasta laitteesta ois tulossa levyt myös eteen.
Mitä muutoksia joutuu täkäpäähän tekemään että levyt ja satulat saa sopimaan?
Onko muutoksista apua leimalla jos joskus innostuu turbottamaan?
Mitä muutoksia joutuu täkäpäähän tekemään että levyt ja satulat saa sopimaan?
Onko muutoksista apua leimalla jos joskus innostuu turbottamaan?
-87vm. 2.0is ohc sierra 5d mk1 (ikuisuus projekti)
Re: Ford sierraan scorpion navat
Etupäässä menee satulat suoraan paikoilleen sierran napaan ja levyyn voi porata 4-pulttisen jaon.riesa 2.0is kirjoitti:Ajattelin nyt vielä varmistaa kun itse olen aikeissa laittaa levyt taakse mk1 sierraan. Osa luovuttajana toimii farmari scorpio. samasta laitteesta ois tulossa levyt myös eteen.
Mitä muutoksia joutuu täkäpäähän tekemään että levyt ja satulat saa sopimaan?
Onko muutoksista apua leimalla jos joskus innostuu turbottamaan?
Tai sit sorvata ne napalevyt sopimaan niihin sierran laakereihin(onnistuu ja kestää rataa jäykälläkin alustalla)
taakse se koko akseli menee suoraan sellaisenaan paikoilleen.Myöskin takavakaaja jos sellainen siellä on. Jos 4-pulttiseksi haluaa sen niin levyjarrullisen sierran/scorpion napalevy niin onnistuu sekin.
Noilla osilla saa sen 180hv penkattua papereihin.
gti golo palloilija
Re: Ford sierraan scorpion navat
Mä olen tuosta rata-ajelusta kyl vähän eri mieltä. 5-10 kierrosta kestää vakiopaloilla, sitten haipuu ihan varmasti. Kevlarpaloilla ei enää ole haipumisongelmia, mutta sitten keittää nesteet varikolla...
Tuo tehoraja katsastukseen on riippuvainen konttorista. Siellä missä on se 2.0 turbo listalla on tehoraja v6 jarruin ikävästi 150hp. Jos mallisarjan tehokkain on 150hp, niin sitten siihen saa laskea sen +20%.
Noista napojen vastaavuuksista en tiedä, kun en ole itse kokeillut, mutta ainakin käsijarruvaijerin joutuu uusimaan (mitä ei ollut vielä kukaan maininnut).
Tuo tehoraja katsastukseen on riippuvainen konttorista. Siellä missä on se 2.0 turbo listalla on tehoraja v6 jarruin ikävästi 150hp. Jos mallisarjan tehokkain on 150hp, niin sitten siihen saa laskea sen +20%.
Noista napojen vastaavuuksista en tiedä, kun en ole itse kokeillut, mutta ainakin käsijarruvaijerin joutuu uusimaan (mitä ei ollut vielä kukaan maininnut).
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Ford sierraan scorpion navat
Juu nuo jarrut kestää tuon 5-10 kierrosta kuin innokas jarruttelija on.JyriN kirjoitti:Mä olen tuosta rata-ajelusta kyl vähän eri mieltä. 5-10 kierrosta kestää vakiopaloilla, sitten haipuu ihan varmasti. Kevlarpaloilla ei enää ole haipumisongelmia, mutta sitten keittää nesteet varikolla...
Tarkoitin tuota napalevy/laakeripinnan sorvaamista sierran laakerille.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Kesä 2010 17:58
- Paikkakunta: Karstula/Jyväskylä väliä seilaten
Re: Ford sierraan scorpion navat
Mitenkäs noiden satuloitten laita on takapäässä?Aksu kirjoitti: Etupäässä menee satulat suoraan paikoilleen sierran napaan ja levyyn voi porata 4-pulttisen jaon.
Tai sit sorvata ne napalevyt sopimaan niihin sierran laakereihin(onnistuu ja kestää rataa jäykälläkin alustalla)
taakse se koko akseli menee suoraan sellaisenaan paikoilleen.Myöskin takavakaaja jos sellainen siellä on. Jos 4-pulttiseksi haluaa sen niin levyjarrullisen sierran/scorpion napalevy niin onnistuu sekin.
Noilla osilla saa sen 180hv penkattua papereihin.
-87vm. 2.0is ohc sierra 5d mk1 (ikuisuus projekti)
Re: Ford sierraan scorpion navat
Laakeripesät vaihtamalla ne sinne menee.riesa 2.0is kirjoitti:Mitenkäs noiden satuloitten laita on takapäässä?
gti golo palloilija
Re: Ford sierraan scorpion navat
Skorpparin satulat on identtisiä Sierran vastaavien kanssa, eli jos jäähdytetyn levyn satulan saat käsiisi, niin se on sama kuin 4wd kossussa ja jäähdyttämättömät satulat samoja kuin pikku- ja isoilla levyillä olevissa Sierroissa. Suoraan bolt-on.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Ford sierraan scorpion navat
Ja 95-> stw scorpioneista löytyy jäähdytettyä pikkulevyä(vastaa koolta normi scorion) mutta on satulaltaan sama kuin cossu scorpio/4wd sierroissa.
gti golo palloilija
Re: Ford sierraan scorpion navat
Minkä ikäisestä farmari scorpiosta otat jarrut?riesa 2.0is kirjoitti:Ajattelin nyt vielä varmistaa kun itse olen aikeissa laittaa levyt taakse mk1 sierraan. Osa luovuttajana toimii farmari scorpio. samasta laitteesta ois tulossa levyt myös eteen.
Mitä muutoksia joutuu täkäpäähän tekemään että levyt ja satulat saa sopimaan?
Onko muutoksista apua leimalla jos joskus innostuu turbottamaan?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 28 Huhti 2010 17:33
Re: Ford sierraan scorpion navat
Aksu kirjoitti: Edessä voi sorvata ne scorpin napalevyt sopimaan niihin sierran laakereihin(onnistuu ja kestää rataa jäykälläkin alustalla)
Ei olis havainnollistavaa kuvaa mistä kohtaa sitä pitänee sorvailla... Mittojakin jos on laittaa niin olis pop, ei tarttis hankkia toisia sierran napoja sovitusta varten.
Re: Ford sierraan scorpion navat
Ei ole mittoja antaa.rallikuski kirjoitti:
Ei olis havainnollistavaa kuvaa mistä kohtaa sitä pitänee sorvailla... Mittojakin jos on laittaa niin olis pop, ei tarttis hankkia toisia sierran napoja sovitusta varten.
Vein scorpionin napalevyt koneistajalle ja annoin toiseen käteen sierran vastaavan ja sanoin et tässä malli näistä samoille mitoille sorvaten.
Eli ne on sorvattu se osa jonka läpi laakerissa menee.
gti golo palloilija
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Re: Ford sierraan scorpion navat
Hey pöntöt!
Mittailin tänään(eilen, toissapäivänä) niin scorppion etunapaan(olka-akseliin) HUOM!!!! PITÄIS mennä sierran laakeri Sierran etunavalla. Parin millin heitto oli laakereiden sisäreiän kanssa, et käsittääkseni jos haluun scorppion olkavarteen vai mikä sen komeempi nimi on niin 4-pulttisen jaon, niin nakkaan sierran laakerin ja navan(jossa on pinnapultit pyörään).
Ja jos se on noin helppoo ni saa myös päin vastoin tekemälläkin. Koska laakerin ulkokehä on samalla halkaisijalla molemmissa. Tietysti tääkin mittaus on tehty huonoimmalla mauserilla mitä tallista löyty ja lisäksi laakerien ulko koolaukset oli olkavarsissa kiinni vielä.
Mittailin tänään(eilen, toissapäivänä) niin scorppion etunapaan(olka-akseliin) HUOM!!!! PITÄIS mennä sierran laakeri Sierran etunavalla. Parin millin heitto oli laakereiden sisäreiän kanssa, et käsittääkseni jos haluun scorppion olkavarteen vai mikä sen komeempi nimi on niin 4-pulttisen jaon, niin nakkaan sierran laakerin ja navan(jossa on pinnapultit pyörään).
Ja jos se on noin helppoo ni saa myös päin vastoin tekemälläkin. Koska laakerin ulkokehä on samalla halkaisijalla molemmissa. Tietysti tääkin mittaus on tehty huonoimmalla mauserilla mitä tallista löyty ja lisäksi laakerien ulko koolaukset oli olkavarsissa kiinni vielä.