mk4 esco 1 pytty pimeenä, apuja?
mk4 esco 1 pytty pimeenä, apuja?
Joo oli vuoden 89 escosta (1.6 kaasari) 4. pytty pimeenä. kipinä kyllä tulee ja sytys järjestys oikea, nii tietäskö joka mitä tolle kannattais tehä vai pitäskö vaa suoraa pistää auto purkuun?
Re: mk4 esco 1 pytty pimeenä, apuja?
Puristuspaineiden mittaus seuraavaksi. Jos pytystä karkaa paine jonnekin niin tietää enempi remonttia. Jos ei niin saattaa olla toiveita selvitä vähällä rahalla.
Re: mk4 esco 1 pytty pimeenä, apuja?
Puristuspaineet kannattaa mitata. Tarkasta myös ettei jäähdytysneste ole päässyt öljyn sekaan. Menee äkkiä kampiakselin laakerit pilalle, jos neste on mennyt öljyn sekaan. Itselläni kannentiiviste antautui 314000 km kohdalla (kyseessä oli mk5 esco). Aiheutti nelospytyn pimenemisen. Tiiviste meni siis ihan vanhuuttaan kovan käytön takia. Koneet on tehty käymään ja tehot saa ulos alitehoisistakin, kun antaa kierroksia koneelle. Tiivisteen tuhoutuminen nelos pytyn kohdalta ei aiheutunut koneen keittämisestä/ylikuumenemisesta. Eli puristuspaineiden tarkastus ja öljyn mittatikusta katsomaan, ettei öljynpinta ole noussut = vedet ja öljyt sekaisin.