Moi!
Kertokaa joku fiksu minulle faktoja tuosta autosta kun ei netistäkään tahdo löytyä ainuttakaan kunnon keskustelua kyseisestä kulkuneuvosta. Ajattelin ostaa kyseisen vehkeen kun tila-autolle olisi käyttöä. Kiikarissa on nimeomaan vanhempi, 90 luvun alkupuoliskon vehje.
-Mitä hyviä/huonoja puolia?
-Yleisimpiä vikoja ja kestävyys yleensä?
-kuinka vaikeaa on saada varaosia?
-millainen ajaa ja kuinka paljon kunnossa oleva 4.0 kone syö soppaa?
Sana on vapaa. Kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa.
Kiitos jos jaksat nähdä vähän vaivaa ja vastata.
Ford Aerostar
Re: Ford Aerostar
Näyttää jenkkifoordilta..
Miten ois Ford Galaxy? Vähän tutumpi täälläpäin ja hyvät varaosien saatavuudet jne.
http://www.nettiauto.com/ford/galaxy/
Miten ois Ford Galaxy? Vähän tutumpi täälläpäin ja hyvät varaosien saatavuudet jne.
http://www.nettiauto.com/ford/galaxy/
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Ford Aerostar
Jos pitää paikkansa ettei ole kovin hyvin varaosien suhteen tuettu täällä suomessa, niin aika ikävää pitää yllä. Vaikka tilaamalla saisi osia, niin joskus voi kestää useita päiviä ellei jopa viikkoja. Ikävää jos katsastus lähestyy tai muuten vain auto on todella tarvetta lähes päivittäin. Kun ei ole osissa kilpailua/menekkiä, niin hinnatkin saattavat olla sen mukaisia.
Duunikamul tuli katsastuksessa tyssi vakaajan "koiranluun" takia ja hänellä sattui olemaan ehkä 15v vanha BMW (en muista tarkkaa mallia). Hän oli kysellyt ties mistä sitä ja ei mistään saanut täsmälleen samanlaista osaa. Lopulta hän vain osti pari pientä raidetangon päätä jostakin, hitsasi ne toisiinsa yhteen, hioi&maalasi hitsaussauman nätiksi ja sitten jälkinäyttöön. Hänen oli pakko turvautua laittomaan korjaukseen kun osaa ei saanut mistään...
Duunikamul tuli katsastuksessa tyssi vakaajan "koiranluun" takia ja hänellä sattui olemaan ehkä 15v vanha BMW (en muista tarkkaa mallia). Hän oli kysellyt ties mistä sitä ja ei mistään saanut täsmälleen samanlaista osaa. Lopulta hän vain osti pari pientä raidetangon päätä jostakin, hitsasi ne toisiinsa yhteen, hioi&maalasi hitsaussauman nätiksi ja sitten jälkinäyttöön. Hänen oli pakko turvautua laittomaan korjaukseen kun osaa ei saanut mistään...
Re: Ford Aerostar
on niitä koiranluita ennenkin lyhennetty sopiviksi, en muista mikä sitikka oli vaan kerran jouduttiin pätkimään kun katastukseen piti päästä. liikkeestä tuli väärän mallinen osa, 30milliä liian pitkä...
en välttämättä valkkais edes tuommosta <2000 mallin galaksyä, kopat samat ku seatin ja volkkarin vastaavissa, tosi hentosia... siis korin jäykkyys onneton tuonkokoseen ja painoseen autoon. mieluummin katselisin galaksyistä noita 2000 ja uudempia...
ja mitä huonoa siinä että on jenkkivoortin näkönen? pikkasen miehekkäämpi peli kuitenki ku alakuaikojen galaksy...
en välttämättä valkkais edes tuommosta <2000 mallin galaksyä, kopat samat ku seatin ja volkkarin vastaavissa, tosi hentosia... siis korin jäykkyys onneton tuonkokoseen ja painoseen autoon. mieluummin katselisin galaksyistä noita 2000 ja uudempia...
ja mitä huonoa siinä että on jenkkivoortin näkönen? pikkasen miehekkäämpi peli kuitenki ku alakuaikojen galaksy...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Ford Aerostar
Miksei Aerostaria, jos on tarvetta edulliselle isolle autolle? Tuota on tehty 86-97, eli 11 vuoden ajan, joten kyllä niitä varaosia löytyy.
Wikipedian mukaan Aerostar perustuu Fordin trukkitekniikkaan, eli alustassa on paljon yhteistä (wikin mukaan samaa) osaa kuin Bronco II:ssa, Rangerissa ja Explorerissa ja taka-akseli on samanlainen kuin 80-luvun mussessa.
4.0 kone on samaa sukua kuin Caprissa, Taunuksessa, Sierrassa ja Scorpiossa käytetty v6, eli Cologne 60-asteen v6 mutta 4.0 on kuitenkin pitkän iskunsa takia em. lohkoja korkeampi. Edelleen, samaa konetta on ollut noissa jenkkien raskaammissa hyötyajoneuvoissa, joten varaosien saaminen ei voi olla ongelma, pientä harrastuneisuutta se voi tarkoittaa. Koneen laakerointi menee ihan euro-osilla, paitsi muistaakseni nokka-akseli. Kannen osat ja tiivisteet sekä öljypohja ovat jenkkiosia.
4.0 lisää tietoa tuolta jenkkifoorumilta. Mikään tehoihme tuo kone ei ole, mutta vääntöä on kivasti.
Aerostarista on myös 4wd malli - mielenkiintoinen konstruktio sekin.
Wikipedian mukaan Aerostar perustuu Fordin trukkitekniikkaan, eli alustassa on paljon yhteistä (wikin mukaan samaa) osaa kuin Bronco II:ssa, Rangerissa ja Explorerissa ja taka-akseli on samanlainen kuin 80-luvun mussessa.
4.0 kone on samaa sukua kuin Caprissa, Taunuksessa, Sierrassa ja Scorpiossa käytetty v6, eli Cologne 60-asteen v6 mutta 4.0 on kuitenkin pitkän iskunsa takia em. lohkoja korkeampi. Edelleen, samaa konetta on ollut noissa jenkkien raskaammissa hyötyajoneuvoissa, joten varaosien saaminen ei voi olla ongelma, pientä harrastuneisuutta se voi tarkoittaa. Koneen laakerointi menee ihan euro-osilla, paitsi muistaakseni nokka-akseli. Kannen osat ja tiivisteet sekä öljypohja ovat jenkkiosia.
4.0 lisää tietoa tuolta jenkkifoorumilta. Mikään tehoihme tuo kone ei ole, mutta vääntöä on kivasti.
Aerostarista on myös 4wd malli - mielenkiintoinen konstruktio sekin.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/