Fordia hankkimassa

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
nopete

Fordia hankkimassa

Viesti Kirjoittaja nopete »

Tervehdys
Olen ollut aikeissa laittaa mondeo ghia 2.0L bensakoneella vuosimalliltaan 2002 ja nyt hyvät kanssa autoilijat olisin kiinnostunut kuulemaan teidän kokemuksia kyseisestä automallista.....
Itse en tiedä mallista oikeastaan mitään.
Kiinnostaa esim.
-paljonko eroa normaali malliin nähden tuossa ghiassa
-jakopää onko hihna vai kettinki/vaihtoväli
-kulutus
-ruosteet
-sähköviat
-käyttökokemuksia ym. ym.

Kiitos jo etukäteen vaivaa nähneille
Avatar
TJR
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Elo 2007 20:18
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Fordia hankkimassa

Viesti Kirjoittaja TJR »

Muutama topic alempana löytyy mun aloittama juttu. Vaikkakin Focus vs Mondeo kysely mut käänty aika hyvin tuonne Mondeo puntarointiin :)

viewtopic.php?f=2&t=27758
Mondeo Wagon -08
Mondeo Sedan -98
cmaxi
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Helmi 2010 15:40
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Fordia hankkimassa

Viesti Kirjoittaja cmaxi »

Kannattaa kiertää kaukaa uudemat foordit, täyttä P... koko Härvelit .
Ihan hyviä ajaa,tekniikka haurasta ja kallista korjata

Itsellä kokemusta 47000km ja alla jotain vaihdettua osaa autolla ajettu alle 190000

Kaksoismassa vauhtipyörä hinta töineen noin 1500€ Koko kaksoismassavitkuttimesta EIole omistajalle normaalissa koneessa mitään hyötyä,voimansiirto on vaan tehty muuten halvemmaksi.
Etuiskarit muutama satanen (vaihto vaatii apurungon irrotuksen)
Katti leivottu pakosarjaan uusi osa noin 1000€ vaihto about 500€
Imusarjassa kuluvat läpät osa 300€ vaihto 200(menee kuulemma noilla kilometreillä)
Laturi,ilmastoinnin laudutinkenno ja akku
pegee
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Heinä 2009 11:54

Re: Fordia hankkimassa

Viesti Kirjoittaja pegee »

Itse olen kyllä todennut mondeon luotettavaksi autoksi ammattikäytössä. ostin ensimmäisen mondeon vuonna 2002 kun saataville tuli diisel + automaatti yhdistelmä. Tuon jälkeen nyt kolmas menossa ja kaupat neljännestä tekeillä juuri. Tähän mennessä mondeoilla ajettuna on noin 700tkm. Ja huolto palvelut toimii loistavasti ainakin täällä suunnalla.
nopete

Re: Fordia hankkimassa

Viesti Kirjoittaja nopete »

Kiitos kaikille vaivaa nähneille hyvin tuli tietoo :D
Tseiaar
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Touko 2010 12:50

Re: Fordia hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Tseiaar »

cmaxi kirjoitti:...Katti leivottu pakosarjaan uusi osa noin 1000€ vaihto about 500€...
Siis täh? Mulla farkkuna -01 Ghia 2,0 automaatilla, tarvikekatti makso vajaan satasen ja vaihto muutaman kympin :roll: . Vai onko oikeasti noin paljon eroa 01 vs. 02? Ei ollu katti pakosarjassa kiinni millään muotoa... :) .
Ford Mondeo 2.0 AT Ghia STW -01
Dodge Dart 225 cid -73
ja
Buster RS + Honda 45 BF
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: Fordia hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

cmaxi kirjoitti:Kannattaa kiertää kaukaa uudemat foordit, täyttä P... koko Härvelit .
Ihan hyviä ajaa,tekniikka haurasta ja kallista korjata

Itsellä kokemusta 47000km ja alla jotain vaihdettua osaa autolla ajettu alle 190000

Kaksoismassa vauhtipyörä hinta töineen noin 1500€ Koko kaksoismassavitkuttimesta EIole omistajalle normaalissa koneessa mitään hyötyä,voimansiirto on vaan tehty muuten halvemmaksi.
Etuiskarit muutama satanen (vaihto vaatii apurungon irrotuksen)
Katti leivottu pakosarjaan uusi osa noin 1000€ vaihto about 500€
Imusarjassa kuluvat läpät osa 300€ vaihto 200(menee kuulemma noilla kilometreillä)
Laturi,ilmastoinnin laudutinkenno ja akku
Mikähän mondeo sulla on ollut, kuulostaa aika oudoilta noi ihan perus mondeossa.. Katin vaihto 500€?? ohjeajat on 0.4-0.8h riippuen moottorista jopas on ollut kova tuntiveloitus ko. korjaamossa! (ST220 mondeossa on toisen katin vaihto aika 3h, mut nyt puhuttiin käsittääkseni "perus" mondeoista) Etuiskarit saa varmaan 120€ molemmat ja ohjeaika molempien vaihtoon 2h (ja oon valmis lyömään vetoa että apurunkoon ei tarvi koskea!) ja kuluvia osia kyllä vaihdetaan muihinkin kun foorteihin.. Kaksoismassa vauhtipyörän vaihtoon kyllä joutuu apurunkoa pudottamaan.. Ohjeaika vaihdolle siinä 5tunnin tietämis ja näitä menee kyllä muistakin varsinkin VAG-korsernin ja BMW tuotteissa.. Ilmastoinnin lauhdutin kenno on aika lailla ensimmäisenä ottamas iskua vastaan, joten niitä menee autossa kuin autossa samoinkuin laturi on normi kuluva osa.. Sit vielä akku, ei hyvänen aika meinaakko et jossain autoissa on akut ikuisia vai?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Vastaa Viestiin