Uusi Focus 2008

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Nyt lähti vihdoinkin Eibachin -40mm jouset tilaukseen!

Toivottavasti tulisi jo ensiviikolla. :!:
muri82
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Marras 2008 19:39
Viesti:

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja muri82 »

2.0TDCi 60 000km huolto. 634,19e 10% tarvikealennusten jälkeen. Perushuollon lisäksi vaihdettu 2 polttimoa (h7 + takavalo). Sis. myös automaattilootan öljynvaihdon.

Kuka pitää kalliina? Minä pidän tuota hieman ylihinnoiteltuna ;) Haukuin kyllä koko 'tun lafkan pystyyn siinä tiskillä.

Katselin hintaeroja Wetteri versus Motonet, huomatkaa että Wetterin alla olevat hinnat on 10% alennushintoja:

raitisilmansuodatin 15,50e - 42,60e
ilmansuodatin 11,50e - 21,28e
dieselsuodatin 14,90e - 54,42e
öljynsuodatin 8,80e - 17,18e
polttimot 15,15e/kpl Wetterillä
polttimojen vaihto 26,03e/kpl

Arvatkaa tarvitseeko viedä toista kertaa autoa tuonne? :D
Nykyinen: Ford Focus 2.0TDCi Ghia Wagon Autom. '08
Exät: Ford S-Max 2.0TDCi '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
kawasami
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2010 18:22

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja kawasami »

Onpa järkyttävä hinta öljyjen vaihdosta ja parista lampusta. Pakko tohon hintaan on muutakin isompaa kuulua.

Omasta -08 1,8d:stä sen verran, että ei mun mielestäni nyi niinkuin joku muu aiemmin valitteli. Mutta onkohan tuossa joku turbo-viive, kun se ei pikkuierroksilla mee mihinkään niinku aiemmin valitetlinkin. uusin softa pitäis olla asennettuna, mutta 1,3 bensakonekkin lähtee kuminauhamaisesti mutta sitkeästi kakkosella kävelyvauhdista, mutta tää stumppaa heti jos kytkintä nostaa väärin. Ensin siis pitää nostaa kytkintä hitaasti siihen, että kone itekseen ottaa kierroksia ja sit painaa kaasua. Jos menee paineleen normaalisti ja kytkintä nostaa liian nopsaan ni stumppaa ykkösellä varmasti ja kakkosella hyytyy ensin ja sit menee. Toi automatiikka toimii pakilla kun rauhassa muutenkin nostelee kytkintä ja antaa mennä, mutta ei aina edetessä viittis keskittyä kytkimen oikeaan nostamiseen ja kaasuun koskemiseen oikeassa vaiheessa. Muuten oikein hieno auto..sitä eberin ohjelmointia lukuunottamatta.
muri82
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Marras 2008 19:39
Viesti:

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja muri82 »

kawasami kirjoitti:Onpa järkyttävä hinta öljyjen vaihdosta ja parista lampusta. Pakko tohon hintaan on muutakin isompaa kuulua.
60 000km huolto
polttoainesuodatin
raitisilmasuodatin
ilmansuodatin
moottoriöljy
öljynsuodatin + tiiviste
autom.vaihteiston öljyt ja vaihto
korin ja maalipinnan tarkistus
2 lampun vaihtoa töineen

Nuo laskun mukaan. Mitä isoa tuossa sinun mielestäsi on?
Nykyinen: Ford Focus 2.0TDCi Ghia Wagon Autom. '08
Exät: Ford S-Max 2.0TDCi '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja focst »

normi wetteri hinnat tottuneet joka vian laskuttamaan...voi sitä muuallakin huollattaa... :P
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

muri82 kirjoitti:2.0TDCi 60 000km huolto. 634,19e
Kuka pitää kalliina? Minä pidän tuota hieman ylihinnoiteltuna ;)
Mitä tekee automaattiöljyjen vaihto,.... mutta 120 000 km huolto 1.8 TDCi C-Maxiin olisi kustantanut , joka on muistaakseni sama kuin 60 000 km huolto - max 350,- Pitäjänmäen Veholla, siis merkkihuollossa.
Joten jos automaattiöljyt tekee 300,- niin siten linjassa, mutta se on minusta aika kallista öljyä!

Piruuttaa kysyin mitä olisi sama 120 000 km huolto maksanut AD-autolla 470,-...!
Fixuksella 349,-.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
muri82
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Marras 2008 19:39
Viesti:

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja muri82 »

focst kirjoitti:normi wetteri hinnat tottuneet joka vian laskuttamaan...voi sitä muuallakin huollattaa... :P
Joo, Seinäjoella oli tarkoitus huollattaa, koska siellä on hinnat linjassa siihen, että saa virallisen leiman :) Mutta kuten aiemmista viesteistä voi päätellä, oli auto Wetterillä pajalla jo takuuvikojen takia.

Moottorihäiriövalo syttyi palamaan sen takia, että hiukkassuodattimen regenerointi oli epäonnistunut. Mitähän lie moisen putsaaminen/vaihtaminen kustantaisi ei-takuuseen...

Takakontin luukkukin toimii nyt ja ohjaustehostinta voi käyttää Sport-asennossa.

Noiden vikojen takia pyysin samalla tekemään 60tkm huollon, mutta enpä etukäteen uskonut että se maksaa ton verran :) Viisastuneena ei tarvitse enää edes kusta Sinistä tiskiä päin.
Nykyinen: Ford Focus 2.0TDCi Ghia Wagon Autom. '08
Exät: Ford S-Max 2.0TDCi '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Ullev
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Heinä 2008 14:47

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ullev »

Nykimisongelmaan palatakseni. Minäkin olen huomannu tuollaisen kevyen nykimisen vedon loputtua, mutta tuo nyt harmaita hiuksia aiheuttava nykiminen on luonteeltaan erilaista, nykäykset tulevat harvemmin mutta ovat paljon isompia. Ja sellaisia, että välillä epäilyttää, että pääseekö autolla perillekään.

Kun autoliikkeen, (kyllä, sen W alkuisen), mielestä siis kustannukset menevät minun pussista, jos kyseessä on ominaisuus. Tuota on paha niellä, mutta ehdotin että jos se heidän mielestään on ominaisuus, niin sehän pitäisi olla sitten kaikissa samanlaisissa autoissa ja selviäisi samanlaisella koeajo lenkillä. Autoliikkeen mielestä kyseessä on ominaisuus mikäli autosta ei löydy vikaa tai oiretta ei ilmene vianhakuprosessin aikana. Mutta silti auto nykii...
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Ullev kirjoitti:Nykimisongelmaan palatakseni. Minäkin olen huomannu tuollaisen kevyen nykimisen vedon loputtua, mutta tuo nyt harmaita hiuksia aiheuttava nykiminen on luonteeltaan erilaista, nykäykset tulevat harvemmin mutta ovat paljon isompia. Ja sellaisia, että välillä epäilyttää, että pääseekö autolla perillekään.

Kun autoliikkeen, (kyllä, sen W alkuisen), mielestä siis kustannukset menevät minun pussista, jos kyseessä on ominaisuus. Tuota on paha niellä, mutta ehdotin että jos se heidän mielestään on ominaisuus, niin sehän pitäisi olla sitten kaikissa samanlaisissa autoissa ja selviäisi samanlaisella koeajo lenkillä. Autoliikkeen mielestä kyseessä on ominaisuus mikäli autosta ei löydy vikaa tai oiretta ei ilmene vianhakuprosessin aikana. Mutta silti auto nykii...
Pyydä heiltä kirjallisena tuo vastaus... Täten pystyt helpommin todistamaan mitä ovat "suustaan" päästäneet.
muri82
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Marras 2008 19:39
Viesti:

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja muri82 »

Saako '08 Focuksesta nollattua huoltoilmoitusta (Service Oil) itse? Ylläri, että kaiken paskan jälkeen Wetteri oli unohtanut jopa nollata tuon huollossa... Ja kun olen luvannut, etten siihen firmaan päin enää kusekaan niin nollaisin sen joko itse tai sitten pitää ajaa se johonkin muuhun firmaan nollattavaksi.

Vai mahtaako tuo hävitä ajansaatossa itsekseen? Ainakin nyt se vielä pomputtaa joka käynnistyksellä sitä.
Nykyinen: Ford Focus 2.0TDCi Ghia Wagon Autom. '08
Exät: Ford S-Max 2.0TDCi '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Roadrunner
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Marras 2009 14:33

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Roadrunner »

muri82 kirjoitti:Saako '08 Focuksesta nollattua huoltoilmoitusta (Service Oil) itse? Ylläri, että kaiken paskan jälkeen Wetteri oli unohtanut jopa nollata tuon huollossa... Ja kun olen luvannut, etten siihen firmaan päin enää kusekaan niin nollaisin sen joko itse tai sitten pitää ajaa se johonkin muuhun firmaan nollattavaksi.

Vai mahtaako tuo hävitä ajansaatossa itsekseen? Ainakin nyt se vielä pomputtaa joka käynnistyksellä sitä.
Kaikki ovet kiinni, virrat päälle, paina jarru ja kaasu pohjaan ja odottele jonkun aikaa jonka jälkeen mittaristoon tulee kuittaus nollauksesta.
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Erittäin huono kännykuva, mutta nyt on auto tontissa.

-30mm Eibach sarja
kawasami
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2010 18:22

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja kawasami »

Komee on. Mikäs vuosimalli ja mitä kaikkea laitettu?

Onko muuten focus jotenkin erityisen herkkä farmariautoista sotkemaan peräluukun? Tänään ajelin jonkun skodan farkun perässä ja siinä näytti pysyvän peräluukku siisitinä koko ajan kun taas omassa focuksessa sai olla takalasin pyyhinkin kokoajan päällä kun roiskutti sinne kaikki kurat.
Avatar
STFiesta
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Helmi 2007 16:04
Paikkakunta: nakkila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja STFiesta »

^^Aikas komea Focus 8)
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Toi on 2009 Ford Focus 1.8TDCI SW Sport WRC.

300kpl kuulemma tehty noita WRC malleja ja niistä wagoneita varmaan vaan murto-osa.

Perä rapaantuu kyllä tuossa wagonissa...

Ulkopuolelta tohon ei ole nyt vaihdettu kuin -30mm Eibachit madaltamaan alustaa ja sitten takalasit on tummennettu.

Sisältä on Ford soitin vaihdettu Pioneerin Ipod ohjauksella olevaan soittimeen ja samalla laitettu myös rattinapit toimimaan Pioneerin kanssa. Myös etu ja takakajarit vaihtuvat ja taakse tulee myös diskantit. Autoon tulee myös suht isohko äänieristys tossa alkukesästä kun jaksaa alkaa repimään ovipahveja irti. Myös takaluukku äänieristetään. Ehkä myös mattojen/penkkien alta lattiaa jne. Mutta ensin kuitenkin etu ja takaovien eristys kunnolla ja siitä sitten eteenpäin... 8)
kawasami
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2010 18:22

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja kawasami »

Jahas tänään tuli kirje, jossa kutsuttiin kiireellisesti tuomaan auto huohotinletkujen eristykseen. Heh pakkaset ohi jo ja jo ajat sitten ekat saivat tämän saman "kiireellisen" kirjeen. Lisäksi mulla on jo tehty jotain letkujen eristyksiä tohon. No saavatpahan taas samalla kattoa oisko tullut päivityksiä moottorinohjausohjelmistoon. Ja kait ne öljyt vaihtaa samalla kun kirjeessä luki, että tuo ongelma saattaa keräännyttää vettä öljypohjaan.
pegee
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Heinä 2009 11:54

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja pegee »

Onko teillä arvon muut foorumilaiset kokemuksia miten paljon focuksen soittimen vaihtamisesta? Kun meillä on tällä hetkellä se ihan Ford 6000CD perus soitin. Ja olen ajatellut että jos sen vaihtaisin johonkin pikkasen parempaan...

Sitten toinen juttu:

Jos jollakin teistä sattuu olemaan ylimääräisenä foordiin jo tehtaalta saatava sonyn tekele niin sellaisellekkin löytyisikäyttöä... Joten jos Sonyn soitin lojuu ylimääräisenä niin tarjoa sitä mulle ja väännetään kaupaa.
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

pegee kirjoitti:Onko teillä arvon muut foorumilaiset kokemuksia miten paljon focuksen soittimen vaihtamisesta? Kun meillä on tällä hetkellä se ihan Ford 6000CD perus soitin. Ja olen ajatellut että jos sen vaihtaisin johonkin pikkasen parempaan...
On kokemusta.

Kiva, että olet vaihtamassa. :wink:

(mitähän halusit tietää?)
pegee
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Heinä 2009 11:54

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja pegee »

Pistin Ristovee sulle yksityisviestiä....

Niin lähinnä sitä että jos hankkii jokun ns. tarvike soittimen niin saako autossa olevan kaukosäätimen toimimaan sen kanssa miten helposti?
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

pegee kirjoitti:Pistin Ristovee sulle yksityisviestiä....

Niin lähinnä sitä että jos hankkii jokun ns. tarvike soittimen niin saako autossa olevan kaukosäätimen toimimaan sen kanssa miten helposti?
Saa vaikka mitä. 8) Vastattu privana. :wink:

Ei kannata pelkästään katsella marmoritiskiltä. Hinnat on mitä on ja kaikkea kivaa ei löydy... :wink:
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Täällä pari kevätkuvaa autosta.

Jos jotain nyt kiinnostaa. :twisted: :wink:
EERAHO
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Elo 2008 10:49
Paikkakunta: Turku

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja EERAHO »

Nyt saa muuten ihan Fordin virallisen 1-din kehyksen uuteen Focukseen. Vaihdoin juuri vanhan tarvikekehyksen tuohon. Hintaa oli n. 30€. Siihen radion alle tulee pieni lokero. Istuu tukevasti ja tarkasti.
Ford Focus TDCI Wagon '08
zetaheikki

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja zetaheikki »

Morjensta vain foorumilaiset!

Itselläni on kans dieseli farkku. Olen ollut auton ajamiseen sekä yleiseen käyttömukavuuteen tyytyväinen. Perus ongelmat minulla on ollut: viisi päivää vanhana ohjaustehostimen nesteputken kiinnike irtosi--> auto viikon huollossa, huolto ei maininnut kyseessä olevan tyyppivika. Eivätkä myöskään tarjonneet sijaisautoa. Tappelun jälkeen foordin maahantuoja hankki minulle sijaisauton ja kertoi, että kyseessä on tyyppivika. Toisena vikana oli akun tyhjentyminen Eberin ensikokeilun jälkeen, tästäkin olisi pitänyt kuulemma tulla kotiin ilmoitus, sanoi huollon mies..ei tullut.
Kolmantena olikin tämä surullisen kuuluisa huohotinputki ongelma. Sekin hoitui turun automaan pojilta nopsasti sekä erittäin hyvällä asiakaspalvelulla. Samalla autoon asennettiin "alavääntöpäivitys".

Nykimistä autossa ilmeni 10tkm asti, tämän jälkeen nykiminen käytännössä katosi. Nyt ohjelmistopäivityksen jälkeen nykimistä tasakaasulla ajettaessa on taas ollut.

Polttoaineen keskikulutus ennen päivityksen asentamista oli noin 6,5 l/100km kun nyt ajotapojen mitenkään radikaalisti muuttumatta keskikulutus näyttää 8,1 l/100km!!

Onko muilla ollut samoja huomioita kulutuksen kanssa liittyen tähän ohjelmistopäivitykseen, entäpä onko kukaan seurannut kuinka oikein/väärin auton kulutuslukema näyttää?

Myös fordin merkki on käytännössä irronnut kokonaan.

On kai niitä murheita muillakin merkeillä........................ aika epätoivoiselta tämä kuitenkin vaikuttaa.

T:zetaheikki turuust
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

zetaheikki kirjoitti:Morjensta vain foorumilaiset!
Itselläni on kans dieseli farkku.
Polttoaineen keskikulutus ennen päivityksen asentamista oli noin 6,5 l/100km kun nyt ajotapojen mitenkään radikaalisti muuttumatta keskikulutus näyttää 8,1 l/100km!!
Onpa kova kulutus dieseliksi, C-Max 1.8 TDCi meni 120 000 km matkan 5,75 l/100km keskikulutuksella, laskettuna jossa siis muka eberin käyttö.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
ahmatti4
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Loka 2008 21:32
Paikkakunta: Kokkola

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ahmatti4 »

Oman 1.8tdci:n realistinen keskikulutus/12kk on noin 6 litraa. Tuon alle ei tahdo päästä pitkällä aikavälillä. Mielipiteeni on, että auto on liian janoinen. :roll:
Vastaa Viestiin