Mondeo MK3 TDDi Eber testaus/sulake

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ajh
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Elo 2007 07:40
Paikkakunta: Haparanda

Mondeo MK3 TDDi Eber testaus/sulake

Viesti Kirjoittaja ajh »

Moottorinlämmöt nousee hitaasti ja laskee heti kun moottorin kuormitus pienenee(kaupungissa) parinkympin pakkasilla lämmintä tulee kyllä sisälle. Vaikuttaako eberin toiminta moottorinlämpöihin???

Termostaatti on kyllä uusi tarvike kylläkin.


Miten tuosta eberistä näkis että se pelaa??
Viimeksi muokannut ajh, 11 Tammi 2010 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joosu
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Touko 2006 20:53

Re: Mondeo MK3 TDDi Eberin testaus

Viesti Kirjoittaja joosu »

Kyllähän se vaikuttaa moottorinlämpöihin. Laita auto käyntiin ja kurkkaa auton alle et tulee pakokaasua eberiltä. :wink:
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
ajh
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Elo 2007 07:40
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mondeo MK3 TDDi Eberin testaus/Sulakeko??

Viesti Kirjoittaja ajh »

Tämänhetkisten havaintojen perusteella eberin putkesta ei tule savua eli ei taida toimia koko lämmitin.

Moottoritilassa olevasta sulakerasiasta puuttuu mahdollisesti yksi sulake?? Mikähän noista sulakkeista mahtaa olla eberille??? Sulake hehkulangankuvakkeen kohdlta puuttuu tarkoitan noita isoja sulakkeita 60a näyttäisi puutttuvan. Vasemmalta kolmas alaspäin puuttuu? Kuuluuko tuolla kohtaa sulaketta ollakaan???

Pitääkö tuota autoa käyttää vianluvussa vai saisko tuota vikaa muuten selville???
joosu
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Touko 2006 20:53

Re: Mondeo MK3 TDDi Eber testaus/sulake

Viesti Kirjoittaja joosu »

Taitaa olla helpoin käyttää vian luvussa. Itse käytin focuksen eberin vian luvussa ja sain selville et hehku rikki ja sit ei muuta ku vaihatti sen ja taas riittää lämpöä :wink:
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Mondeo MK3 TDDi Eber testaus/sulake

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Kyllähän sen Eberi toiminnan myös kuulee.
N. minuutin päästä auton käynnistämisestä alkaa kuulua pöhinää - vähän niinkuin
suihkukoneen moottori alkaisi ottaa kierroksia.

Auton alle lumeen jää Eberin pakoputken kohdalle pyöreähkö sulamisjälki.

Eberin sulake roikkuu usein johdossa akun plus-navan lähellä omassa pikku laatikossaan.

Eberin vikakoodin luettaminen Ford-merkkihuollossa lienee paras idea etsiä vikaa.
Jos Eber on tehdasasennettu (Fordisoitu Eber), ei Eber-huolto yleensä saa luettua vikakoodeja ennen kuin jäähdytysnesteen lämpötila on laskenut alle 10 plus-asteen. Fordin
omalla analysaattorilla homma onnistuu lämpimänäkin.

(Fordisoitu Eber = Eber, jossa on Fordin oma kontrolliyksikkö)
Vastaa Viestiin