Doch Sierran kansi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
methoud
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Joulu 2009 12:03
Paikkakunta: Espoo

Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja methoud »

Eli kysymys koskisi 2,0 Doch i Sierran kantta. Näin talven tultua tekisi mieli taas ostaa Sierra. Tiedossa oli 2,0i Doch sierra, jolla ajettu ~250t km ja tiedustelisin jos tähän ei ole tehty kansiremppaa, laukeaako kansi?

Tietysti ajotavalla yms. on merkitystä, mutta ex-Sierra olisi 2,0 Is ohari eikä tarvinnut erityisemmin huolehtia kannesta. Jos päätyisin ostamaan auton, kannattaako tehdä kansiremppa (kallis) vai ajella "huolettomia" kilometrejä?

Kiitokset vastauksista, on nää Sierrat kummallisia kun edellisestä pääsee eroon niin pitää jo toista laitella :D
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja nestori »

Voep olla että kesttää, voep olla kestämättähhii. Eli mistäpä tuon tietää, kyllähän se jossain välin varmasti laukeaa. Oma oli pois myydessä reilu 300tkm ajettu ja ei kait tuossa mitään ollut, hyvin se pelitti ja vedet sekä öljyt pysyi siellä missä pitikin.
Kuga PHEV
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Ajotyyli ratkaisee melkoisesti, vältät polkemisia kylmällä koneella ja antaa ajon jälkeen lämpöjen tasaantua. Noilla hommilla ite pärjännyt dokki koneellisten kanssa. Melkein jokaiseen ostamaani dokkiin on tullut vaihdettua kannentiiviste jos ollut orkkis viel paikoillaan. Mutta hyviä talvirasseja ovat nuo dokkilaiset :D
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja Tekno »

varmaan 100 ja 1 kertaa tullut monessa keskustelussa ilmi, mutta tarkistamalla että tuulettimet ei ole jumissa (koska ne ovat) ja vaihtamalla Td escortin flektianturin orkkiksen tilalle, saa hyvin ehkäistyä sellaisen kannen halkeamisen joka johtuu nopeasta jäähtymisestä jostain 110-120c:stä pakkaselle, tai ainakin pienennettyä mahdollisuutta että niin käy.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Ajotapa ratkaisee todella paljon. Itsellä on -92 Dohc Sipellä päästelty
kans jo 315 tkm. Onhan se kenkääkin saanut, mutta tosiian vasta
lämpimänä. Koskaan en ole flektien kuullut käyvän ja toinen niistä
ei pyöri enää edes käsin... :? Mutta lämpömittari ei omassa pelissä
nouse kesälläkään juuri puolta väliä ylemmäs. Ja imeisesti noissa
valuissakin on eroja. Ne ensimmäiset valut (-90) on vissiin vielä
huonompaa kamaa, kun nämä uudemmat.
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Jaa sekö on sama flektin anturi TD eskortisa ku sierrasa?
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja Foordson »

K A R I kirjoitti:Jaa sekö on sama flektin anturi TD eskortisa ku sierrasa?
Kyllä. Eli tuollainen Klik
meniax
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Marras 2009 19:20

Re: Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja meniax »

missä asteissa flektin pitäis dokkilaisessa sierrassa ruveta pyörimään? itellä edellisessä ei pyöriny vielä 90 asteessa ja sitten tein katkasialla sen.. onko sillä mitää väliä onko se katkasialla ja laittaa aina päälle kun rupee lämmöt nousee ym.. vai onko tää jotain henkimaailman hommaa, että pitää pyöriä tietysstä aste luvussa jo?
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: Doch Sierran kansi

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Se tais vasta alakaa pyöriin vähän yli saan tai 104 asteesa se flekti. Ei kai siitä haittaa ole jos katkasian ite laittanu siihen. Ei ole kyllä montaa kertaa pyörähtäny tuosa omasakaan resusa tuo flekti kesälä.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Vastaa Viestiin