1.6cvh jakopää...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jonizh
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Maalis 2007 14:02

1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja jonizh »

eli nyt ois tuo escortin heikonpalan uusiminen edessä,tosin vasta 37000km rullattu mut vaihdetaan nyt kumminkin kun kerrankin joutaa...

ELI riittääkö tuohon 40 000km välein vaihtaa siis vaan hihna+kiristin VAI kaikki eli hihna,kiristin,rullat,vesipumppu?...
ensimmäistä kertaaa cvh koneen jakopäähän tutustun, muihin kylläkin tullut usein vaihettua.

ja jos jollain ois merkkkilöistä kuvat niin homma ois muute iha jees, vai onkohan iha perus merkit et ei löydy miljooonia ylimääräisiä merkkejä jokapuolelta niinkun mm.bmw käyttää. :mrgreen:
jariska2
Viestit: 103
Liittynyt: 02 Kesä 2009 13:56
Paikkakunta: suomi

Re: 1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja jariska2 »

http://www.kivisite.hu/ford_pdf/
tuolta löytynee kuvei ko rullaat sivua.cvh engine.
ei paha vaihtaa hihnaa,vaihroin itse myös kesällä tuohon xr3i-89 escoon.
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: 1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja nestori »

Ellei ole ilmastointia tai ohjaustehostinta (liekkö missään 1.6cvh vehkeessä edes ikinä ollut ilmastointia :) ) niin siinä ei muistaakseni pitäisi olla muita rullia kuin vesipumpun rulla ja kiristinrulla. Kiristinkin vaan sellainen itse sopivaan kohtaa tiukattava härpätin, missä ei ole muuta kuluvaa kuin rullan laakeri. Jos nuo on vaihdettu edellisessä hihnanvaihdossa, niin ei niitä toinna vielä vaihtaa ellei niissä ole havaittavaa vikaa.
Kuga PHEV
jonizh
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Maalis 2007 14:02

Re: 1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja jonizh »

eli kyllä nyt ainakin kiristäjän ja hihnan vaihdan, mutta tosiaan että kestääkös se vesipumppu näissä monta vaihtoväliä? vai onko varmempi vaan suosiolla vaihtaa jokaisessa vaihdossa? :?:
jariska2
Viestit: 103
Liittynyt: 02 Kesä 2009 13:56
Paikkakunta: suomi

Re: 1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja jariska2 »

motonetissä pyytää ripauksen päälle 20 ecua pumpusta...
jos vähänkin epäröi pumpun kestävyyttä..... :roll:
KARVANAAMA
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Joulu 2007 15:56
Paikkakunta: Muhos

Re: 1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja KARVANAAMA »

Eikö se oo sama laittaa kaikki kun kerran purat sen...
Tällä hetkellä ollut 9 Fordia...
MONTAKO TAIVASPAIKKAA MULLA ON ?
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: 1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja nestori »

Tietty on varmempi vaihtaa pumppu ja kiristin aina samalla kuin hihna, ja osat ei tosiaan ole kovin kalliita. Mutta jos vaihtaa hihnan 40tkm välein ja haluaa säästää sen muutaman kympin pumpussa ja kiristimessä, niin tuskimpa nuo siitä itseensä vielä ottaa jos 80tkm niillä ajat. Oletan siis, että edellisessä hihnanvaihdossa ne on uusittu.
Kuga PHEV
jonizh
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Maalis 2007 14:02

Re: 1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja jonizh »

juu tosiaan viime vaihdossa vaihdettu kaikki hihna,rulllat,kiristin,vesipumppu.
kai ne sit on sama vaihtaa kaikki samalla ku aukasee, tuntuuu vaa aika turhalta ja suhteessa tulee se aika kalliiks vaihtaa 40 000km välein kaikki eli about 60€ kaikkineen taitaa olla-
Avatar
Suamine
Viestit: 42
Liittynyt: 18 Kesä 2006 23:56
Paikkakunta: Hattula, Pekola

Re: 1.6cvh jakopää...

Viesti Kirjoittaja Suamine »

jonizh kirjoitti:juu tosiaan viime vaihdossa vaihdettu kaikki hihna,rulllat,kiristin,vesipumppu.
kai ne sit on sama vaihtaa kaikki samalla ku aukasee, tuntuuu vaa aika turhalta ja suhteessa tulee se aika kalliiks vaihtaa 40 000km välein kaikki eli about 60€ kaikkineen taitaa olla-
Hintavertailuiksi vm.92 legacy 2.0 turbo, jakopää hiluilla hintaa yhteensä lähes 480€+pumppu 58€ :D halpoja nää on vielä :) niin ja vaihtoväli muistaakseni 100tkm
Sierra 2.0 laser -87 (käyttis)
Sierra 2.0 laser -85 (projekti)
Fiesta 1.0 -86 (kansivammainen)
Vastaa Viestiin