Vetonivelten sopivuus??

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
avalainen
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Helmi 2009 19:45
Paikkakunta: Tampere/Jyväskylä

Vetonivelten sopivuus??

Viesti Kirjoittaja avalainen »

Terve,

istuuko 1.6 koneisessa fiestassa kiinni ollut vetonivel 1.1 fiestaan? Luovuttajaauto olis vuosimallia 89 ja saava osapuoli -90 eli vanhemman mallin kuulanivel kyseessä. Ei ainakaa oman käsityksen mukaan noissa vetareissa oo eroja mut satavarma en oo..??
Fiesta 1.1 -90
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Vetonivelten sopivuus??

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Näppituntuma on että nivel ei käy (sisäpuolen booreja tod näk eri määrä, en jaksa tarkastaa) ja tätä tukee myös varaosaluettelot kun pikaseen tsekkasin. Mutta mitä oon ihan näpeissäni pyöritellyt 1.1 ja 1.6 kokonaisia vetoakseleita niin ne mun mielestä käy ristiin. 1.6 akselit tosin on paksumpia, mutta olen mä niin varma noiden ristiinkäyvyydestä että otin ainakin itelle talteen.

Niin, ja ton sun '89 on sitten oltava samaa korimallia kun se '90. Jos '89 sattuu olemaan vielä edellistä korimallia nii sit nää mun lätinät ei pidä paikkaansa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
avalainen
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Helmi 2009 19:45
Paikkakunta: Tampere/Jyväskylä

Re: Vetonivelten sopivuus??

Viesti Kirjoittaja avalainen »

Joo tuos itekkin selailin jotai osaluetteloita ni näytti vähän et eroja olis nivelis.. Pitää kyl viel foordilta kysäistä ja varmistaa. Ja juu kolmoskoppaisia kumpikin et siltä osin ei oo onkelmia

EDIT: tuli mieleen et entäs sit tää tapaus kun kolmoskorisen aikana siirryttiin kuulanivelestä siihen uudempaan, nimeltään vissii joku tripod-nivel tms, ni sopiikos nää ristiin vaihdettaviks edes saman moottorikoon sisällä? Et vaihtuiko niveles muukin kuin sisuskalut?
Fiesta 1.1 -90
avalainen
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Helmi 2009 19:45
Paikkakunta: Tampere/Jyväskylä

Re: Vetonivelten sopivuus??

Viesti Kirjoittaja avalainen »

no nyt hommasin vuoden 1994 1.1koneisessa fiestassa olleen vetarin et toivotaan että sopii :D muuten menee verkonpainoks.. Uskaltaako tuohon vaihteistoon laittaa mitää muuta ku sitä fordin omaa vaihteistoöljyä? litrahinta oli rs-huollolla noin 21e ja vissii sitä menis 3,1 litraa et kalliiks tulis.. :)
Fiesta 1.1 -90
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Vetonivelten sopivuus??

Viesti Kirjoittaja Krisse »

GL4 on suositus ja merkillä ei o väliä, litrahinta kai jossain 7 euron paikkeila. Jos laittaa synteettistä (=notkeaa talvellakin) niin sitten hinta jo pompsahtaakin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
avalainen
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Helmi 2009 19:45
Paikkakunta: Tampere/Jyväskylä

Re: Vetonivelten sopivuus??

Viesti Kirjoittaja avalainen »

jep katoin korjaus oppaasta ja siellähän luki et kelpaa mobilube GX 80W-90 ja mobilube SHC 1 75W-90 öljyt ja ostin tuota ensimmäistä.. Lähinnä juuri sen hinnan vuoks, huoltamolta sai hitusen päälle 6€ litra.. katotaa kostautuuko talvella :D
Fiesta 1.1 -90
avalainen
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Helmi 2009 19:45
Paikkakunta: Tampere/Jyväskylä

Re: Vetonivelten sopivuus??

Viesti Kirjoittaja avalainen »

Tänää tuli sit tuo vetarikin ja surukseni huomasin et toisin ku sovittiin puhelimessa ei siinä ollut mukana vaihteistoon menevää sisemmän nivelen "sisäkuppia"... selvitelen tätä vielä ja toivottavasti saan senkin palikan vielä et voi edes yrittää yhteensopivuutta.. Alkoipa hieman ketuttaa ku tänää vielä löysin erään purkamon sivuilta juuri oikean vetoakselin tuohon pirssiin, paria kymppiä kalliimmalla tosin mut menis ainaki varmana heittämällä kiinni :D pitää se sit lunastaa jos tää kokeilu menee puihin :evil:
Fiesta 1.1 -90
Vastaa Viestiin