Jäähdytysnesteet häviää johonkin..?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Obsession
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Touko 2007 17:47

Jäähdytysnesteet häviää johonkin..?

Viesti Kirjoittaja Obsession »

Eli ongelma on seuraavanlainen. Zetec on alkanut hävittämään jäähdytysnestettä ja vielä aika reippaastikin. Ongelma on, että letkut tai syylari eivät näyttäisi vuotavan eikä öljyn seassakaan nestettä näyttäisi olevan. Voi olla, ettei kaikki vuotoja ole ollut mahdollista tutkia kotipihassa, mutta mielestäni jäljelle jäävät mahdollisuudet ovat lämppärin kennon vuotaminen tai se, että kansi on halki ja pääsee palotilaan vedet. Puristuspainemittaria ei nyt satu olemaan käsillä, enkä haluais uskoa muutenkaan, että kansi olis haljennut.

Tuossa kun käyttelin autoa pihalla niin jostain syystä mittari nousi normaalille eikä edes haaleaa puhaltanut vasta kun olin ajanut sen 5km. Muutenkin lämppäri on välillä puhaltanut kylmää vaikka kone onkin ollut lämmin ja ihan kuin olis vaikuttanut kun kaarsi mutkaan et sillon ei tullut lämmintä. Jotenkin mysteeri mulle koko homma kun termarin pitäis toimia kun lämmöt kumminkin nousee ja ihan reippaasti.

Onko näissä ollut jotain tyyppivikoja aiheen suhteen? Missä Escortissa sijaitsee lämppärin kenno ja miten siihen pääsee käsiksi? Tuleeko jollekin mieleen vielä joku muu vaihtoehto? Niin ja auto siis Escort -95 1,8 ja 250tkm veivattu ja tietääkseni konetta toistaiseksi avaamatta.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Jäähdytysnesteet häviää johonkin..?

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Voi alkaa vuotaan lokilämppärin "O"renkaasta.
Näin teki oma zetec.

Myös on esiintynyt ko.koneessa lämpömittarin
anturivikoja,eli näyttää mitä sattuu.
Obsession
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Touko 2007 17:47

Re: Jäähdytysnesteet häviää johonkin..?

Viesti Kirjoittaja Obsession »

Herkko kirjoitti:Voi alkaa vuotaan lokilämppärin "O"renkaasta.
Näin teki oma zetec.

Myös on esiintynyt ko.koneessa lämpömittarin
anturivikoja,eli näyttää mitä sattuu.
Täytyy tarkastaa toi lohkon o-rengas. Lämpömittarin anturi pitäs olla ehjä, kun just sen vaihdoin kun mittari ei noussu edes normaalille alueelle vaikka kone oli lämmin.
Obsession
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Touko 2007 17:47

Re: Jäähdytysnesteet häviää johonkin..?

Viesti Kirjoittaja Obsession »

Oli lohkon vastuksen ympäristö ihan rutikuiva. Samaten vieläkään vastaan ei ole tullut vuotokohtaa josta edes tihkuisi.

Jos lämppärin kenno vuotaisi niin eikö sillon vettä kuuluis olla jalkatilassa ja ihan reippaasti?

Millä kilsoilla noista on kansipahvi mennyt? Ite luulen edelleen, että tuohon ei ole vielä kertaakaan vaihdettu ja kilsoja kumminkin jo 250tkm ja ikääkin 14 vuotta.. :?:
piatu
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Heinä 2007 11:58
Paikkakunta: Lappi
Viesti:

Re: Jäähdytysnesteet häviää johonkin..?

Viesti Kirjoittaja piatu »

Mulla oli escortissa aivan samat oireet : vettä kulu ja lämmintä ei tullut,lisäksi vielä mahdoton savutus (valkosta savua) . Syyhän oli tietenkin haljennut kansi :evil: .Öljyn seassa ei vettä näkynyt,ilmeisesti kaikki poistu pakoputken kautta raikkaaseen lapin ilmaan.Eli veikkaan sulla samaa.
Obsession
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Touko 2007 17:47

Re: Jäähdytysnesteet häviää johonkin..?

Viesti Kirjoittaja Obsession »

Noniin. Esco rupes vuotamaan nesteitä ihan horona, nestettä valui jostain jakopään kopan tienoilta. Tutun asentajan kanssa pääteltiin, että vesipumppu on ottanut itseensä ja nyt escona saa aikaistetun jakopäärempan vesipumpulla höystettynä.

Nyt kun asiaa tarkemmin mietittiin, niin viimeks pyydettiin Ford-huoltoa vaihtamaan jakopäärempan yhteydessä vesipumppu. Tätä eivät sillon tehneet, kun näytti niitten mielestä niin tiiviiltä ja aloin miettimään, että oisko näin käyny myös 90tkm kohdalla ja autossa olis alkuperäinen 250tkm ajettu vesipumppu?! Voiko olla mahdollista, että kestäis näin pitkään?
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jäähdytysnesteet häviää johonkin..?

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Obsession kirjoitti:Tätä eivät sillon tehneet, kun näytti niitten mielestä niin tiiviiltä ja aloin miettimään, että oisko näin käyny myös 90tkm kohdalla ja autossa olis alkuperäinen 250tkm ajettu vesipumppu?! Voiko olla mahdollista, että kestäis näin pitkään?
Onhan tuo ihan mahdollista. Omalla Sierrallani on ajettu 360tkm, vesipumppua ei ole kertaakaan tarvinut vaihtaa. Nyt kyllä ajattelin jo vaihtaa sen :D
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Vastaa Viestiin