1,8TD -98 nykii
1,8TD -98 nykii
Escortin Endura-DE kyseessä. 285tkm ajettu. Ruvennut pikkuhiljaa nykimään, erityisesti kun ylämäen jälkeen löysää kaasua niin tuntee kuin hakisi käyntiä. Suodatinjalka vaihdettu vuosi sitten ilmavaivojen takia, ennakonsäätösolenoidi alle vuosi sitten ja toimii. PA-suodatin vaihdettu joulukuussa. Laitoin suuttimienpuhdistusaineen tankkiin tammikuussa ja tuntui ehkä hieman auttavan, nyt sama tilanne. Mistä siis vikaa etsimään? Suutin/suuttimet jumittaa vai mikä vikana? EGR tulpattu 2 vuotta sitten kun em. laitteen hankin.
Re: 1,8TD -98 nykii
Katsohan se lisäsyötön letkut ja kalvot pumpulta turbolle.
Ahtopainemittarilla vois tutkia ettei hukkaportti jumittele.
Ahtopainemittarilla vois tutkia ettei hukkaportti jumittele.
Fix Or Repair Daily
Re: 1,8TD -98 nykii
Saiskos vinkkiä mitä ja miten katsotaan?Monkelo kirjoitti:Katsohan se lisäsyötön letkut ja kalvot pumpulta turbolle.
Ahtopainemittarilla vois tutkia ettei hukkaportti jumittele.
Re: 1,8TD -98 nykii
Syöttöpumpun kylkeen menee musta kumiletku pyöreään sylinterinmuotoiseen mollukkaan.
Tämän letkun kun irroittaa niin siitä ei saisi valua löpöä, jos valuu niin kyseisen mollukan sisästä on tällöin kalvo rikki.
Tämä letku muuttuu teräsputkeksi ja menee turbolle eli katso myös ettei turbon puoleinen letkunpää ole liian löysä/vuoda.
Tämän letku hässäkän tarkoitus on syöttää lisää polttoainetta kun ahtopaine nousee.
Ahtopainemittari liitetään yleensä helpoiten tähän letkuun t-kappaleella.
Tämän letkun kun irroittaa niin siitä ei saisi valua löpöä, jos valuu niin kyseisen mollukan sisästä on tällöin kalvo rikki.
Tämä letku muuttuu teräsputkeksi ja menee turbolle eli katso myös ettei turbon puoleinen letkunpää ole liian löysä/vuoda.
Tämän letku hässäkän tarkoitus on syöttää lisää polttoainetta kun ahtopaine nousee.
Ahtopainemittari liitetään yleensä helpoiten tähän letkuun t-kappaleella.
Fix Or Repair Daily
Re: 1,8TD -98 nykii
Kiitos. Testataan viikonloppuna kun pirssi joutilaana.Monkelo kirjoitti:Syöttöpumpun kylkeen menee musta kumiletku pyöreään sylinterinmuotoiseen mollukkaan.
Tämän letkun kun irroittaa niin siitä ei saisi valua löpöä, jos valuu niin kyseisen mollukan sisästä on tällöin kalvo rikki.
Tämä letku muuttuu teräsputkeksi ja menee turbolle eli katso myös ettei turbon puoleinen letkunpää ole liian löysä/vuoda.
Tämän letku hässäkän tarkoitus on syöttää lisää polttoainetta kun ahtopaine nousee.
Ahtopainemittari liitetään yleensä helpoiten tähän letkuun t-kappaleella.