Zetec vs. Zetec E

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
doubletrouble
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Zetec vs. Zetec E

Viesti Kirjoittaja doubletrouble »

Olis hyllyssä tuollainen vanhempi, mutta vähemmän ajettu versio kuin nykyisessä kulkinessa oleva
uudemman mallinen. Nyt kysymys asiantuntijoille: Rajoittuvatko otsikon moottoreiden erot vain
apulaitepuolelle vai onko noissa joitain rakenteellisia poikkeavuuksia? Eli käykö tuon e-mallin apu-
laitteet heittäen tuohon vanhempaan malliin?
Nämä tuli tsekattua viime remontin yhteydessä:
Vesipumppu käy ristiin. Laturin kiinnikkeissä ja hihnan vedossa eroja (ohjaustehostimesta
johtuva?). Venttiilikoppa erilainen.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Zetec vs. Zetec E

Viesti Kirjoittaja emax »

Ainakin uudemmas zetecis on mekaaniset nostajat, vanhemmas hydrauliset.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Re: Zetec vs. Zetec E

Viesti Kirjoittaja overboost »

emax kirjoitti:Ainakin uudemmas zetecis on mekaaniset nostajat, vanhemmas hydrauliset.
Mustakantisessa joo.
Riippuu, mitä zeteciä tarkoitat. Escortin zetec-e:ssä on muovi-imusarja ym. eroja, mutta mekaanisesti samalainen kuin vanhempikin
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Re: Zetec vs. Zetec E

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ensimmäisissä Eskojen Zeteceissä oli metalli-imusarja, siis vm -92 lähtien? :roll:
lekaseppä
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Marras 2008 16:45

Re: Zetec vs. Zetec E

Viesti Kirjoittaja lekaseppä »

Monteonisti kirjoitti:Ensimmäisissä Eskojen Zeteceissä oli metalli-imusarja, siis vm -92 lähtien? :roll:
Kyllä. Meilläkin on vielä 1.8 litrainen farkku Zetecillä -92 Niitä mustakantisia ei taidettu Escorttiin koskaan laittaakaan ainakaan tehtaalla.
Avatar
d-spec
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Loka 2007 19:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Zetec vs. Zetec E

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Zetec e:ssä mekaaniset nostajat, nokissa enemmin nostoa/ajoitusta, kansi virtaa hieman paremmin, imupuolella ohuempivartiset ventiilit sekä imuventiili isompi. eli kaikinpuolin parempi
virtaa 10mm nostolla 203hp. ei nyt kovin ihmeellin neliventiilikanneksi
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A

Powered By MorGo Systems
Vastaa Viestiin