SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Onko muilla ollu sierran jarrupääsylinterin kans bropleemia et on alakanu vuotaan nestettä sylinterin ja tehostajan välistä mut silti ite jarru polin "TIUKKA" ei painu pohjaan? Kaks vaihtanu nuita tarvike sylintereitä takuuseen ja meinasin ruveta kattomaan tuota alaku perästä ku siinä oli sama vika et saisko siiehen koriaus sariaa mistään....
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

On ollut samoja ongelmia, mutta aina vuotanut säiliön ja pääsylinterin välisistä kumeista, ja nimenomaan pakkaskelin ongelma.. Niitä kumeja ei taida tulla tarvikekorjaussarjan mukana, mitä joskus kävin kyselemässä. Ainoostaan orkkis voortin korjaussarjan mukana tulee nekin osat, hintaa oli muuten ihanan järkyttävät toista satkua.. :roll:
Nykyään on toi sähkönen pumppu tehostimena, niin ei oo niitäkään huolia enää..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Joo pakkasela se on näkkyy tuoki taas alakanu vuotaan ja maalihan se on pois tehostajasta ja rungon päältä :D Se vain ihimetyttäny et muuten pellaa et ei valu polin pikku hilijaa lattiaan painettaesa ja sama ollu tosiaan alakuperäsesä ja kahesa edellisesä tarvike sylinterisä! Häätyy purkaa tuo alaku peränen sylinteri varsin ja kysellä jos sattus löytyyn koriaus saria kohtuu hintaan siihen. Ei viittis joka vuosi vaihtaa sammaa ossaa :lol:
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Mä en tehnyt asialle mitään kun jarrut toimi normaalisti, ja tiputti maahan eikä korin maalipinnalle nestettä. Kun tosiaan vaan pakkasella vuoti ja poljintuntuma oli normaali.. Oli helppo aina lisäillä kun alkoi nestepinnan merkkivalo välähtelemään sladitellessa :lol:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Kuivalta se muka näytti ko sormela kokkeili ne putken juuret ja säiliön juuret et vuotaako se sieltä sisältä eli sylinterin päästä misä mäntä ko valluu sitä tehostajan kuorta pitkin neste! Kovettuu tieten ne männän kumet pakkasela ja alakavat vuotaan pikku hilijaa... :D
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Mulla vuosi sieltä pääsylinterin ja tehostajan välistä jarrunestettä... Sopivasti tippui runkopalkin päälle ja veti palkin kirkkaaksi. Mä sain sen korjaussarjan tarvikkeena ja oisko maksanut sen 12€... Mut sitten piti vaihtaa se tiiviste, mikä tiivistää tehostajan pääsylinteriin ja sen sai fordilata muistaakseni noin 3€. Loppui vuotaminen ja poljinkin taas normaalin tuntuinen. Taisi muuten tulla siinä korjaussarjassa ne männän tiivisteet + tiivisteet siihen jarrunestesäiliön ja pääsylinterin väliin.
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Nyt kun tarkemmin muistelen, noita pääsylkkyjä taisi olla muutamaakin erimallia, ja tietenkin juuri siihen mikä oli mun autossa, ei saanut tarvikkeena niitä säiliön ja pääsylinterin välisiä kumeja..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Ei ole uskaltanu vielä käyä marmoritiskiltä kysymäsä alakaa ko se 100 eurosela vai 50 se koriaus saria vai pittääkö se 4kerran vaihtaa tarvike sylinteri takkuuseen :lol:
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Joo, niitä pääsylintereitä on ilmeisesti erilaisia, mutta aika huonosti tuntuu löytyvän dokumentaatiota, että mitä eroja niissä on keskenään?

Viime syksynä onnistuin katkaisemaan sen pitkän taakse menevän jarruputken ja jouduin vaihtamaan sen sekä ne molemmat pikkupätkät taka-akselin edestä. Tuo haljennut putki oli jo muutenkin irti ja varmaan sen takia jo lähes puhki kulunut, mutta oli aika fiilikset katossa, kun oli vihdoin saanut koko taka-akselin vaihdettua, teräspunosletkut vaihdettua ja sitten se ¤%%tanan putki halkeaa pakettia ilmatessa :evil:

Joka tapauksessa, kävin hakemassa uuden putken *otonetistä, mutta siinä oli liian pieni kierre pääsylinterin puoleisessa päässä! Molemmissa päissä oli siis tasan samanlaiset liitokset, vaikka olisi pitänyt olla selkeästi suurempi sylinterin puolella. Eron näkee hyvin tuosta kuvasta.

Tietääkö joku minkä kokoisia pääsylinterin mäntiä Sierroissa on ollut? Tuon omani kanssa en huomannut mitään polkimen pehmenemistä, vaikka vaihdoin levyt taaksekin - tätähän usein pelätään / manataan, jos joku asiasta kysyy.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Ne pääsylinterin koothan muistaakseni näkyy motonetin sivuilta. Sullahan on valmiiksi jo se isoin, kun on kutoskoneella, olikohan se nyt sitten 25 milliä ja jotain päälle, sillä ei varmana tulekkaan mitään ongelmia, kun sama pääsylkky on xr4x4:ssäkin, missä on takana levyt. Itsellä oli se pienempi versio, olikohan 22 millinen, ja sillä meni poljin aika syvään takalevyjen kanssa, ja siksi vaihdoin ton sähköhydraulisen.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Joo, toivottavasti on isompi :mrgreen:

Se myyjä meni varmaan vipuun siinä, että tuo 25,4mm pääsylinteri on mainittu niiden sivuilla olevan isoilla liittimillä, mutta 2.8 23,8mm ei. Kumpikohan tuossa minun autossa on sitten kiinni? :shock:

Sinänsä ei edes ihan hirveästi kiinnosta, kunhan toimii kunnolla... tai no, ihan vähän kiinnostaa - onko noihin mitään ulkoisia tunnusmerkkejä, vai pitääkö uusia joskus tiivarit ja mittailla sitten siinä yhteydessä?
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kyllä se pääsylkyn koko pitäis lukea siinä sylinterin kyljessä jossain..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: SIERRAN JARRUPÄÄSYLINTERI

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Joo, lukeehan se. XR4i:n pääsylinteri on 23,8. 8)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin