sierra is kansista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
vesapa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Kesä 2006 10:32

sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja vesapa »

onko jollain tietoo missä sierrojen ja scorpioiden kansista on irtoseetit kun pitäis löytää semmoinen missä ei olis irtoseetejä.ilmeisesti varhaisimmissa is:ssä ei irtoseetejä ja vissiin tuli sitten kun ruvettiin käyttään lyijytöntä pensiiniä.. jos joltain löytyis semmoinen kansi niin oisin kiinnostunut ostaan. 0500-920994
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja emax »

Pakoventtiilithän nuosta Ei irtoseetisistä oli usein kaivautunu syvälle kanteen ja korjaukseksi sinne tehtiin irtoseetit. -85 scorpionis ei ainakaan ollut kun semmoseen jouduin joskus ne laittamaan
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
vesapa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Kesä 2006 10:32

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja vesapa »

emax kirjoitti:Pakoventtiilithän nuosta Ei irtoseetisistä oli usein kaivautunu syvälle kanteen ja korjaukseksi sinne tehtiin irtoseetit. -85 scorpionis ei ainakaan ollut kun semmoseen jouduin joskus ne laittamaan
joo olen nyt tutkinut kansipolitiikkaa ja näyttäs hyvältä tuurilta jos löytäis semmoisen kannen mihin ei ois rotsattu irtoseetiä..jos joltain löytyis niin ostaisin kyllä ja sais virheettömän uudemman kannen vaihdossa johon ei tarvii tehdä remppaa
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

etikkö sä ohc vai dohc kantta?
Focus 1.0 edition a6 2017
vesapa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Kesä 2006 10:32

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja vesapa »

jaska74 kirjoitti:etikkö sä ohc vai dohc kantta?
ohc kantta
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Miksi pitää hankkia juuri nimen omaan se "vanhempi" versio kannesta jossa ei noita seettejä ole ?
Itse en ainakaan nähnyt mitään syytä vaihtaa( uudempaa/seeteillä) kantta josta teetin kannen itselleni ?
gti golo palloilija
vesapa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Kesä 2006 10:32

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja vesapa »

Aksu kirjoitti:Miksi pitää hankkia juuri nimen omaan se "vanhempi" versio kannesta jossa ei noita seettejä ole ?
Itse en ainakaan nähnyt mitään syytä vaihtaa( uudempaa/seeteillä) kantta josta teetin kannen itselleni ?
kannesta tehdään oikea kilpakansi joten ei tod saa. irtoseetikannesta semmoista. kun tehot pyörii tuolla 700+ niin siellä ei välttämättä ohueksi portattu seeti pysy. tulee ohessa olevaan sierraan
http://www.youtube.com/watch?v=c--yWDtB ... annel_page
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

herrajestas, onko toi laite kilvissä :shock:
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Voi jehna, mikä Sierra! Kevyesti tylyin suoritus, mitä kyseisellä automallilla on tehty. :D
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja Aksu »

vesapa kirjoitti: kannesta tehdään oikea kilpakansi joten ei tod saa. irtoseetikannesta semmoista. kun tehot pyörii tuolla 700+ niin siellä ei välttämättä ohueksi portattu seeti pysy. tulee ohessa olevaan sierraan
http://www.youtube.com/watch?v=c--yWDtB ... annel_page
No itselle tulee 38/44 (tai siihen suuntaan, 46mm aihio josta tehdään kanavalle sopiva lopuksi) venoilla ja seetit tehdään uusiksi paremista versioista(6mm korkea).
Syy miksi noita seetittömiä ilmeisesti väki välttelee niin alkuperäiset on syytä turbo käytössä vaihtaa parempii kun ovat vain n.3mm korkeat ja tippuvat helposti pois paikoiltaan lämpöä saadessaan.
38/46 venoilla päästään kyllä jo tuonne 700 asti ja ne saa laitettua kyllä kanteen.
gti golo palloilija
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Ihan Taunus 2.0 kanteen saa kiinni 44,5/38 nauloille irtoseetit jotka ei tipu kovemassakaan löylytyksessä.
vesapa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Kesä 2006 10:32

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja vesapa »

jaska74 kirjoitti: herrajestas, onko toi laite kilvissä :shock:
oli vielä 2003 mutta ne prosentit...eli vein kilvet pois
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja emax »

:shock: ...melekoonen.
Itte lähtisin kyllä scorppioista ettimään, niitä mutu tuntumalla vois löytyä paremmin. Joku vähä ajettu kolari auto tjsp.
Saakos niillä billetti kansilla viä ajaa kisaa?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
vesapa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Kesä 2006 10:32

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja vesapa »

Aksu kirjoitti: No itselle tulee 38/44 (tai siihen suuntaan, 46mm aihio josta tehdään kanavalle sopiva lopuksi) venoilla ja seetit tehdään uusiksi paremista versioista(6mm korkea).
Syy miksi noita seetittömiä ilmeisesti väki välttelee niin alkuperäiset on syytä turbo käytössä vaihtaa parempii kun ovat vain n.3mm korkeat ja tippuvat helposti pois paikoiltaan lämpöä saadessaan.
38/46 venoilla päästään kyllä jo tuonne 700 asti ja ne saa laitettua kyllä kanteen.
no tossa romppeessa on vanha taunuksen kansi ja vain 44/38 venttiilit ( ja teho n. 700 hp nyt)ja riittäis varmasti paljon pitemmällekin mutta kun tohon tulee viritysnokkaakseli katunokan tilalle niin parempi tehdä semmoisesta aihiosta ettei jää epävarmuustekijöitä että pysyisköhän ja jos ei pysyis niin eiku uus motti...
vesapa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Kesä 2006 10:32

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja vesapa »

emax kirjoitti: :shock: ...melekoonen.
Itte lähtisin kyllä scorppioista ettimään, niitä mutu tuntumalla vois löytyä paremmin. Joku vähä ajettu kolari auto tjsp.
Saakos niillä billetti kansilla viä ajaa kisaa?
saa ja itteltä kyllä löytyy semmoinen 2.5 litraiseen ranger koneeseen(pinto) ym. mielenkiintoista mutta katotaan nyt mitä ohc:sta saadaan irti..
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Eli kyllä kunnon kannen tekijä tietää mitä sinne kannattaa laittaa.
Mulle heti suoraan sanoi että seetit vaihtoon ja näytti kuin heppoisasti ovat oikeasti paikoillaan.
Vakioissa tasaista pito pintaa on vain n.3mm ja noi mitkä tulevat tilalle ovat n.6mm korkeat suoralta osaltaan.
gti golo palloilija
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja iigle »

vesapa kirjoitti: joo olen nyt tutkinut kansipolitiikkaa ja näyttäs hyvältä tuurilta jos löytäis semmoisen kannen mihin ei ois rotsattu irtoseetiä..jos joltain löytyis niin ostaisin kyllä ja sais virheettömän uudemman kannen vaihdossa johon ei tarvii tehdä remppaa
Millanen kansi tulis vaihdossa? Mulla nimittäin olis is:sän kansi mis ei oo seetejä... 44 volvon imuvenat vaan laitettu...
vesapa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Kesä 2006 10:32

Re: sierra is kansista

Viesti Kirjoittaja vesapa »

iigle kirjoitti: Millanen kansi tulis vaihdossa? Mulla nimittäin olis is:sän kansi mis ei oo seetejä... 44 volvon imuvenat vaan laitettu...
porttaamaton ehjä is kansi vm.88 . kunto ok
Vastaa Viestiin