2.9i 12v (BRF) käynti vikaa!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

2.9i 12v (BRF) käynti vikaa!

Viesti Kirjoittaja tonis »

Eli käynti pätkii kun pitää joko ajossa tai paikallaan tasaisia 1400-1500rpm kiekkoja ja täydellä kiihdytyksellä (poljin lattiassa) vähän röpisten ottaa kierroksia ja sit kun on saannut jonkun 3000rpm niin sit alkaa pelittää paljon paremmin!
Kone on siis kahdella lambdalla, map ja Imuilman lämpötilatunnistimella.

Olen vaihtanut -tulpat ja johdot (missä olikin alunperin suurin vika)
ja tehnyt: -mitannut kaasuläpän asentotunnistimen, ja kunnossa oli.
-olen koittanut toisella imuilman lämpötunnistimella.
-olen koittanut toisella map :illa ei vaikutusta mutta se kyllä on pakko sanoo
että map:pi oli 2.0i doch koneen mallia mutta motonetin luettelon mukaan
samanlainen..
-no lambdoista sen verran että kun laitoin auton käyntiin ja yleismittarilla koitin
niin jotain lukemii sielt tuli ja kaasua kun antoi niin sitten muuttuivat..

Vika koodeja mitä olen saannut 85 ja 29 ja niillä ei pitäisi olla käyntiin vaikutusta koska ne elementit on poissa käytöstä.. vai mitä muut on mieltä? 85=on bensakaasujen tankista kierrätyksen solenoidi ja toi 29= joku vaihteiston nopeustunnistin.
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: 2.9i 12v (BRF) käynti vikaa!

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Mulla oli vastaavaa ongelmaa 2.9i (B4B) Sierrassa. Kaasuläpän asentotunnistin huonokuntoinen vaikka mittarilla näytti olevan ok eikä siitä vikakoodiakaan tullu. Purin sen auki ja siellä oli hiilikalvo kulunut osittain puhki->tasakaasulla ajettaessa esiintyi ajoittain terävää nykimistä.

Nyt toimii melkolailla ok mitä nyt välillä ei vedä kunnol ts. tehopiikit jäävät välillä uupumaan joita ko moottorissa on kaksi kappaletta. Ensimmäinen n.2000rpm ja toinen 3500rpm. Erityisesti kuumalla moottorilla ei mitään tehopiikkejä ole.

Vertailun vuoksi kävin kellottelemassa kiihtyvyysaikoja 80-120km/h. Tässä tuloksia:

Lämmin moottori (ajat otettu n.3min moottorin kylmäkäynnistyksen jälkeen) - 80-120 @ 3.vaihde: 4.85sek, 80-120km/h @ 4.vaihde: 5.5sek
Kuuma moottori (eli normaalilämpöinen) - 5.2sek ja 6.5sek.

Kokeileppa meneekö suunnilleen samoihin aikoihin.
Voit myös kokeilla 4.vaihteella 40-80km/h. Pitäis mennä 6-7sekkaa.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: 2.9i 12v (BRF) käynti vikaa!

Viesti Kirjoittaja tonis »

Joo voi moro, se kaasuläpänasento tunnistin maksaa fordilla 98€ ja se on joku sellain malli että joutuu ainakin sen liittimen vaihtamaan ja jotain tollasta mut kai se on pakko tilata kun mistään ainakaan hämeenlinnan tarvikeliikkeestä sit ei saa! Itekin oon käynyt vähän epäilee että siinä oliskin vikaa. Kaks mitä koitin varastossa olevaa vanhaa niin nekin oli rikki siltä kosketuspinnan osalta! :lol:
Cheri
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Maalis 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.9i 12v (BRF) käynti vikaa!

Viesti Kirjoittaja Cheri »

Oletko katsonut löytyykö Tero Anttilalta edullisemmin http://www.teroanttilaoy.fi/.
Scorpio 2.9 Efi Aut -94 STW
Vastaa Viestiin