Kierroslukumittarin asennus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
hilex
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Heinä 2005 10:25

Kierroslukumittarin asennus

Viesti Kirjoittaja hilex »

Ajattelin asentaa KAhan jälkiasennusmittarin vaan eipä se niin heittämällä mennytkään.
Onko joku asentanut näihin nykyaikaisiin vehkeisiin ja mistä olette ottaneet signaalin?

Autodatan mukaan tuossa vehkeessä ohjainyksikön pinni no 4 olis kierroslukua varten.
On vain tuossa KAssa niin hankalassa paikassa et jos jostakin muualta signaalin sais niin olis hyvä.
En kyllä ole ihan varma missä se ohjaiyksikkö siaitsee mut jos on se mötikkä vasemalla jalkatilassa niin on v**********a paikassa ja mitään vastusvirityksiä en kyl ala virittämään.
hilex
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Heinä 2005 10:25

Re: Kierroslukumittarin asennus

Viesti Kirjoittaja hilex »

Huonostippa tuntuu tietoa olevan :lol: Taitaa jäädä tuo jenkamittari hyllyyn kun en viitsi tuota
ohjainyksikköä alkaa irrottelemaan.Tuossa KA:ssa tuntuu muutenkin tällaiselle isokätiselle olevan turhan ahtaat paikat.Jostakin luin et laturin W navasta sai signaalin mut laturi on niin v-mäisessä paikassa et en viitsi sitä alkaa purkamaan vain todetakseni onko siinä ko napaa vai ei.No katellaan et jos siihen jonkin ratkaisun keksis
hilex
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Heinä 2005 10:25

Re: Kierroslukumittarin asennus

Viesti Kirjoittaja hilex »

Sain toimimaan :D
rassi
Viestit: 24
Liittynyt: 15 Tammi 2007 18:16
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Kierroslukumittarin asennus

Viesti Kirjoittaja rassi »

hilex kirjoitti:Sain toimimaan :D
mikäs oli syy ongelmaa?
hilex
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Heinä 2005 10:25

Re: Kierroslukumittarin asennus

Viesti Kirjoittaja hilex »

No ongelmaa ei sinällään ollut missään.Auto ja mittari toimivat niin kuin pitikin.Ongelma oli lähinnä se kun ei mistään tahtonut löytyä tietoa miten ko.mittari nykyautoihin asennetaan.
Tekaisin sellaisen diodihässäkän mistä jossakin oli vaan ei se ottanut mulla toimiakseen.

Avasin sen mittarin ihan vaan mielenkiinnosta.
Sehän on tarkoitettu 4-6-8 pyttyiselle.
No sielläpä oli sisällä 5 kpl potikoita joista säätämällä sai kierrosluvun säädettyä kohdallee.

Eli vihreä johto toisen puolen puolanjohtoon ja ei kun säätämää.Vaihtovalon herkkyys piti sit säätää erikseen.Nyt pelaa niinkuin pitääkin.Mittari on Auto Gaugen valmiste vaihtovalolla.
Varmaan sanomattakin on selvää että jos kyseessä on uusi mittari(niinkuin omani)niin takuu
varmaankin raukeaa jos tulee säätösavut :lol: Mutta ei ole vaikea homma jos meisseli pysyy kädessä.
Vastaa Viestiin