Sierran sisäilman puhaltimen moottorin vaihto

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
smallblo
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Elo 2008 00:12

Sierran sisäilman puhaltimen moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja smallblo »

Moi!

Nyt kävi niin että vanha uskollinen sierra dohc 2.0i vm-90 tarvitsee korjausta. Kysyisin vinkkiä sisäilman puhaltimen moottorin vaihtoon!! Olen aika tumpelo näissä hommissa mutta uskon selviytyväni jos saan vähän vinkkiä mitä pitää purkaa ja mitä kannattaa jättää purkamatta. Kiitoksia avusta jo etukäteen!

Terv. Lassi
Ford Mondeo 1.8 ambiente 2002
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran sisäilman puhaltimen moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Helppo homma, moottori näet sijaitsee konehuoneen puolella, sen tuulilasen ja konepellin välissä sijaitsevan ritilämuovin alla.. Mutta; aika harvoin niissä moottoreissa itsessään vikaa on, onko sulake ehjä, tai pelaako yksikkän nopeus siinä moottorissa?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Re: Sierran sisäilman puhaltimen moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Helppo homma, moottori näet sijaitsee konehuoneen puolella, sen tuulilasen ja konepellin välissä sijaitsevan ritilämuovin alla.. Mutta; aika harvoin niissä moottoreissa itsessään vikaa on, onko sulake ehjä, tai pelaako yksikkän nopeus siinä moottorissa?
Siis harvoin? ite oon kyl kaikkiin sierroihin( siis mulla olleisiin) joutunu vaihtaan puhaltimen moottorin :evil: tosin pikkuhomma, 1/2 tuntii korkeintaan.niist ku kuluu se hiilien vastapuoli, hiilii kyl jää, mut :mrgreen:
smallblo
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Elo 2008 00:12

Re: Sierran sisäilman puhaltimen moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja smallblo »

Kiitos aktiivisuudesta. Ei puhalla ollenkaan. Vuoden päivät oireili siten, että oikealle rattia kääntäessä alkoi tuuletin kiihtymään ja suoraan ajaessa toimi normaalisti. Nyt sitten yhtäkkiä ei toimi ollenkaan. Sulake on ok. Eikös se meinaa sitä, että moottori on luultavasti rikki? Hyvä homma jos on helppo vaihtaa. Käyn heti maanantaina kyselemässä purkaamolta ja tuskin uutenakaan on kallis osa.

- Lassi
Ford Mondeo 1.8 ambiente 2002
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran sisäilman puhaltimen moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

lexicon69 kirjoitti: Siis harvoin? ite oon kyl kaikkiin sierroihin( siis mulla olleisiin) joutunu vaihtaan puhaltimen moottorin :evil: tosin pikkuhomma, 1/2 tuntii korkeintaan.niist ku kuluu se hiilien vastapuoli, hiilii kyl jää, mut :mrgreen:

Niin no, toistakyt vuotta ajellut pelkästään sierroilla, eikä oo ikinä tarvinnu kajota puhaltimen moottoriin, kennoja oon kyllä joutunu vaihtaan jokusen.. :roll:

Mut asiaan, toi vois viitata kyllä esim. maavikaan, sieltä moottorista tulee yksi maapiuha auton koriin ruuvin alle kiinni, otappa se auki ja heiluttele vähäsen, jos alkais pelaan.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran sisäilman puhaltimen moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja tursas »

smallblo kirjoitti:Kiitos aktiivisuudesta. Ei puhalla ollenkaan. Vuoden päivät oireili siten, että oikealle rattia kääntäessä alkoi tuuletin kiihtymään ja suoraan ajaessa toimi normaalisti. Nyt sitten yhtäkkiä ei toimi ollenkaan. Sulake on ok. Eikös se meinaa sitä, että moottori on luultavasti rikki? Hyvä homma jos on helppo vaihtaa. Käyn heti maanantaina kyselemässä purkaamolta ja tuskin uutenakaan on kallis osa.
- Lassi
Kannattikos se ennen moottorin vaihtamista testata apuvirralla suoraan akusta, josko se moottori lähtis pyörimään ja se vika olis jossain muualla.., kytkimessä, etuvastuksessa tms. maissa...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin