sähkölukot

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Pirre

sähkölukot

Viesti Kirjoittaja Pirre »

Minulle sattui että pelkääjän ovi meni jumiin eikä se auennut ulkoa tahi sisältä, ei avaimella ei millään. Muita ovia ei myöskään saatu lukkoon, lukko meni päälle ja aukesi saman tien.
Diagnoosi, sähkölukot rikki, nyt toimii manuaalisesti mutta harmittaa hitosti kun on tottunut että ei tarvitse kaikkia aukoa erillään.
Tietääkö joku paljon maksaa vaihtaa, malli Ford Mondeo -97 farmari.
ngbee
Viestit: 77
Liittynyt: 19 Tammi 2008 14:00
Paikkakunta: Vantaa / Lahti

Re: sähkölukot

Viesti Kirjoittaja ngbee »

Mulla ainakin olis 99 farkkumondeosta otetut ehjät sähkölukot etuoviin.
Sulla on ilmeisesti apukuskin oven lukkomoottori hajonnut. Aiheuttaa juuri sen, että jumittuneen lukon sisällä oleva tunnistin kääntää muiden lukkojen tilat aina jumittuneen moottorin mukaiseen tilaan. On kuitenkin alle tunnin homma vaihtaa itse uusi rikkinäisen tilalle, jos vähänkin asennuskokemusta löytyy.

97-mallissahan on kahta erityyppistä lukkomoottoria; jos takaovien lapsilukkojen kytkimet ovat avaimella kierrettäviä, niin auton lukkolaitteet ovat tuoreempaa mallia (vanhemmissa vipukytkimellä). Toinen tunnistustapa on lukkojen vastakappaleet. Jos niissä on musta muovinen painokytkin, lukot ovat uudempaa mallia.

30e ja saat ton lukitsinlaitteen apukuskin oveen.

Vantaalla sijaitsis...

ps. niin vielä sellanen juttu, että lukkojen toiminnan voi testata uudella lukkomoottorilla helposti purkamatta yhtään mitään. (etuoven piuhasarjan töpseli irti, ja toinen testauksen ajaksi tilalle)
Vastaa Viestiin