Pientä tuningia (Mondeo mk2)

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Avatar
TJR
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Elo 2007 20:18
Paikkakunta: Pudasjärvi

Pientä tuningia (Mondeo mk2)

Viesti Kirjoittaja TJR »

Kysäsenpä pari kyssäriä liittyen pienoisiin ulkonäön ehostuksiin.

Ehostus 1: Tuning-verkkoa etu- ja takapuskuriin

Tulee tässä lähiaikoina käytettyä molemmat puskurit (vakio) pois kun korjaan pari pientä ruostepilkkua puskureitten ja pellin saumakohdista. Oletteko millaisella systeemillä laittanu tuning-verkkoa puskureitten aukkoihin? Kun tuonne puskureitten taakse ei oo päässy oikeen näkemään itse että millaset mahdollisuudet verkon kiinnittämiselle siellä on nii aattelin kysästä täältä :)

Itsellä käyny mielessä kiinnittäminen sikaflexillä siten että leikkaa verkosta reilumman palan mitä itse aukko on ja taittaa ylimenevät osat puskurin takapuolelle ja painaa ne verkon lipareet sikaflex-klöntteihin. Meneeköhän pahasti metsään?


Ehostus 2: Pakoputken ulostulo

Aattelin vaihtaa pakoputken päähän kromisen hillityn ulostulon (soikean tai pyöreän) ankean alkuperäisen surullisesti alaspäin nyyhköttävän tilalle. Tätä tapausta olen sen verran tutkinu että alkuperäisen putken yläreunan linja on minun mielestä hiukan ylempänä mitä puskurissa olevan aukon yläreuna. Putken loppupään mutkahan pitäs tietty vetää rautasahalla taikka rälläkällä pois jotta siihen vois ulostulon laittaa, mutta tuo yläreunan sopivuus vähän mietityttää nyt että miten sen kans tekisi.

Eli. Pitäskö puskurissa olevaa aukkoa vain yksinkertaisesti isontaa yläreunastaan (esim. dremelillä) jotta "jatke" sopis tulemaan siististi puskurin aukosta vai voisko tuota pakoputkiston loppupäätä laskea hieman erilaisilla pakoputkiston kannattimilla jotta "jatke" sopisi tulemaan aukosta hyvin?

Kiitosta jo etukäteen...toivottavasti tärppää :)
Mondeo Wagon -08
Mondeo Sedan -98
Avatar
Nappasukeijo
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2007 14:30

Re: Pientä tuningia (Mondeo mk2)

Viesti Kirjoittaja Nappasukeijo »

Itse laitoin aikanaan omaan mondeoon pään suoraan vaimentimesta, pientä puskurin hiontaaa piti tehdä.Kuva
Mondeo 2.0 MK2 -98
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pientä tuningia (Mondeo mk2)

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Kutakuinkin kuvailemallasi tavalla kun touhuut, niin olet hyvin lähellä onnistumista :wink: ... Verkon liimauksessa vois heftaus mielessä käyttää apuna esim. kuumaliimaa...

Putkenpään sovituksessa raakasti puskurista muovia pois tieltä, tulee herkästi "ruma" jos putkea yrittää kammeta alkuperäis korkeudesta paljon alaspäin. Liikenteessä näkee surullisen paljon pakoputkiräpellyksiä joissa ei ole jaksettu/osattu sovittaa palikoita kohdalleen, vaan esim. just mainitsemase kromijatke sojottaa epämääräisesti maahan, ei ole puskimen aukon keskellä yms.yms. :mrgreen: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Nappasukeijo
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Huhti 2007 14:30

Re: Pientä tuningia (Mondeo mk2)

Viesti Kirjoittaja Nappasukeijo »

Nojoo ehkä ihan vähän sojottaa alaspäin.. :? Mutta tosiaan en "jaksanut" säätää sitä niin että olis aivan suora. Koska tuo pää on liian lyhyt, ja jos purkuria kovertais enemmän se jäis tonne puskurin sisälle piiloon, ni jätin sen sitte tohon tollee... pitäs hitsata pari senttiä putkea sinne väliin jatkoks ni sais sen suoraks, vois melkee kyllä tehdäkki ku nyt löytyy työkalutki tallista. 8)
Mondeo 2.0 MK2 -98
Avatar
TJR
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Elo 2007 20:18
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Pientä tuningia (Mondeo mk2)

Viesti Kirjoittaja TJR »

Jäi sitte etupuskuri ottamatta pois. Oli niitten tukirautojen ruuvit aivan prkleen lujassa. Ei jaksanu sit sen koomin tapella niitten kans. Vois ehkä onnistua jos porais sen ruuvin veks siitä mut niinku sanoin...en jaksanu alkaa värkkään. Ehkä joskus toiste :)
Mondeo Wagon -08
Mondeo Sedan -98
Vastaa Viestiin