Mondeo II mittaristo

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Kawasaki9

Mondeo II mittaristo

Viesti Kirjoittaja Kawasaki9 »

Hei,

1997 Mondeo 2.0 nopeusmittari "kuoli" yksi kaunis päivä, samalla alkoi bensamittarin sekoilu, näyttää mitä sattuu ja bensiinin loppumisen varoitusvalo palaa ja sammuu omia aikojaan. No otin mittariston irki ja tsekkasin juotokset yms. ei mitään vikaa. Nopeusmittaria en saanut irki kun neula jumetti eikä viitsinyt särkeä sitä. Tilasin sitten uuden mittariston romikselta (oli ollut 2.5 V6 Mondeossa), toimi vielä huonommin koska kiekkamittarikin pimeä.. Voiko ajatella että 2.5 Mondeon mittaristo ei käy 2.0 Zetecciin? Nyt taas vanha mittari paikoillaan ja kaikki toimi paitsi nopeusmittari ja sekava bensamittari.. Nopeusanturissa ei kai vikaa koska luettiin vikakoodit korjaamolla ja koeajolla läppärissä nopeuslukema ilmaantui. Minulla on yleismittari mutta mitä mittaan sillä? Auttakaa tuoretta Ford-kuskia!

OP
tersa
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:35

Re: Mondeo II mittaristo

Viesti Kirjoittaja tersa »

Noh, tuota on esiintynyt joillain kuten mulla, eli mittaristossa on jossain kylmäjuotos. Aiheuttaa sen että nopeusviisari putoaa nollaan, ja kun lähtee toimimaan (yleensä samantien), syttyy bensavalo palamaan hetkeksi. Jos jumittaa pidemmäksi aikaa, yleensä auttaa napakka isku kojelautaan ko. mittarin kohdille :)

Pitikös siinä viisaria irrottaa, kun ei muista enää? Mutta irti se lähtee ihan vaan vetämällä? Noi muut viisarit tuntuu kyllä olevan pirun tiukassa kun niitä ei ole ennen irrotettu, mutta nopeusviisari irtoaa aika helposti kun on ennenkin irrotettu. Kokeilin äsken hyllyssä olevasta mittaristosta irrottaa (nopeusmittaria siis roplattu tossa). Osassa mittareita tarvitsee vääntää sieltä takaa niiden kolmen metallijutun jalkoja, mutta nopeusmittarissa niitä ei kai ollut..
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
ae92gti
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Touko 2008 23:01

Re: Mondeo II mittaristo

Viesti Kirjoittaja ae92gti »

itsellä sama juttu eli nopeusmittari kuolee yllättäen. mistä mahtaa löytyä tuo nopeusanturi?


nii ja auto on -97 mondeo 2.0
ae92gti
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Touko 2008 23:01

Re: Mondeo II mittaristo

Viesti Kirjoittaja ae92gti »

juuh löyty nopeusanturi kunhan vaan otti silmän käteen katsoi oikeeseen kohtaan...
ae92gti
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Touko 2008 23:01

Re: Mondeo II mittaristo

Viesti Kirjoittaja ae92gti »

juup anturin vaihdoin mutta tulos oli sama eli toimii välillä. siis seuraava toimenpide oliskin katsoa juotokset mittaristosta...

paljonko maksaa uus mittaristo fordilta ja tuleeko siihen koko mittaristo?
tersa
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:35

Re: Mondeo II mittaristo

Viesti Kirjoittaja tersa »

Pari vuotta sitten kivitilalla olisi pelkkä nopeusmittari maksanut 180e, kun ensin sai jostain kaivettua oikean osan niiden softasta. Huhhuh.

Kirjahyllyssä lojuu mulla yks mk2 mittaristo mutta matkamittarit ei toimi.
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Filvas
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Loka 2007 15:56

Re: Mondeo II mittaristo

Viesti Kirjoittaja Filvas »

tersa kirjoitti:Kirjahyllyssä lojuu mulla yks mk2 mittaristo mutta matkamittarit ei toimi.
Mulla on samanlainen. Halvalla lähtee jos tulee hakemaan. :) Ollu 99 1.8 bensa montikassa.
ex: Mondeo farkku, 1.8 -99.
ae92gti
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Touko 2008 23:01

Re: Mondeo II mittaristo

Viesti Kirjoittaja ae92gti »

jehee!! löyty ratkaisu mittaristo ongelmiin!!


http://www.fordmondeo.org/forum/showtop ... tid/717053
Vastaa Viestiin