sierran kaasareista...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

missä konemallissa on sierroissa vakiona ollut weberin DGAV tai DFTH kumpi lieneekää 32/36 tuplakurkkusta kaasaria?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Taunuksissa ainakin tuota 32/36 DGAV vai oliko se DGAS Webrua,
eli olettas alkupään 2-litrasissa Sierroissa olleen jos ollenkaan?
ei sieltä mitään junia t...
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

joskus olen kuullut että mk 1 mallis ois ollu nuita...
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Foorrtti kirjoitti:joskus olen kuullut että mk 1 mallis ois ollu nuita...
Sama vika. Monesti olen DGAV:ta mk1 koppaisissa tavannut.. Toisekseen, alkupään 2.0 sierroissa ei ollut vielä edes elektronista sytkäennakko/kaasariboksia joten ei siellä ole ainakaan sama kaasari ole ollut kuten uudemmissa eli tämä DFTH, josta on myös mekaaninen pienempi versio uudemmissa 1.6L sierroissa. Weber DGAS on ollut käytössä V6 moottoreissa, siinä on isommat kurkut ja avautuvat yhtäaikaa.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

tonskulus kirjoitti: Sama vika. Monesti olen DGAV:ta mk1 koppaisissa tavannut.. Toisekseen, alkupään 2.0 sierroissa ei ollut vielä edes elektronista sytkäennakko/kaasariboksia joten ei siellä ole ainakaan sama kaasari ole ollut kuten uudemmissa eli tämä DFTH, josta on myös mekaaninen pienempi versio uudemmissa 1.6L sierroissa. Weber DGAS on ollut käytössä V6 moottoreissa, siinä on isommat kurkut ja avautuvat yhtäaikaa.
onkos näissä sit ollu mekaaninen ryyppy?
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Foorrtti kirjoitti:onkos näissä sit ollu mekaaninen ryyppy?
Ei, toi kirjain A tarkoittaa vesilämmitteistä automaattiryyppyä. E kirjaimella varustettu toimii sähköryypyllä (Weber DGES, DGEV jne).
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

mikä kirjain se on sit sellanen mis on mekaaninen ryyppy?ja jos sais nuita muitakin kirjaimia hieman selville... :roll:
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Foorrtti kirjoitti:mikä kirjain se on sit sellanen mis on mekaaninen ryyppy?ja jos sais nuita muitakin kirjaimia hieman selville... :roll:
DGMS ja DGV esimerkiksi ovat manuaaliryypyllä. Eiköhän ne kaikki ryypyt kuitenkin ole mekaanisia toiminnaltaan olkoot sitte automaattisia tai manuaalisesti käytettäviä. Automaattiryypyissä on useinmiten bimetallijousi (samantapainen kuten perinteisissä saunan lämpömittareissa) joka lämmetessään taipuu ja vääntää ryypyn pois päältä. Jousta lämmittää joko sähkövastus tai jäähdytysneste.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja tursas »

Foorrtti kirjoitti:mikä kirjain se on sit sellanen mis on mekaaninen ryyppy?ja jos sais nuita muitakin kirjaimia hieman selville... :roll:
Mekaanista, siis käsiryyppyä, jos tarkoitat, niin suomenkielisen Sierra-korjauskirjan mukaan kaikissa Kaasari-Sierroissa oli automaattiryyppy. Vuonna -85 muuttu 2,0 OHC Weber DGAV -> DFTH. "2.0 litre SOHC models up to 1985. . . . . . . . . . . . . . . . Weber 2V (32/36 DGAV)"
Jos pitäis noita kirjaimia arvailla D=Downdraft carburetor, imasee ilmat päältä...
DGAV/EV:n räjäytyskuvakin löytyy täältä: http://webernorthamerica.com/pdffiles/32_36DGAVEV.pdf
Kaasarimanuaali englanniksi löytyy täältä:
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-04a.pdf
..ja tääkin on musta hieno tekninen englanninkielinen selityssanakirja..
http://www.motorera.com/dictionary/ :D
Viimeksi muokannut tursas, 20 Touko 2008 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Eikös DGAV:ssä ollu vähän niinkuin "valmiina" tuo
käsiryypyn mahdollisuus?
Muistikuva että oli jokseenkin vaijerin laittoa vaille valmis.
ei sieltä mitään junia t...
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja tursas »

janzamar kirjoitti:Eikös DGAV:ssä ollu vähän niinkuin "valmiina" tuo
käsiryypyn mahdollisuus?
Muistikuva että oli jokseenkin vaijerin laittoa vaille valmis.
Joopati joo, maailmalla myydään tämmöstä käsiryypyn asennussarjaa DGEV:hen;
http://www.jtoutfitters.com/manual-chok ... -3056.html
Dollarin kurssi on nyt niin huonona, että euroissa ton pitäis maksaa ehkä kympin... 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

tuolla siipicossulinkis luki
2.0 litre SOHC models up to 1985 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Weber 2V (32/36 DGAV) eli ylöspäin tosta?
2.0 litre SOHC models from 1985 (except P100) . . . . . . . . . . . . . . . . . . Weber 2V (30/34 DFTH) eli 85 lähtien? ei ollu tuolla muita 2.0 OHC kaasareita?muissa malleissa ie mainittu mitenkää DGAV:sta?olen kuullut että DGAV:ssä olis käsiryyppy ei taida pitää paikaansa?mikä kaasari sit on weberillä sellainen käsiryyppyinen jossa olis 32-38 kurkut?
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja tursas »

Ei ku up to -85 on siis siihen asti ja from -85 on sen jälkeen. Tääkin on aika mielenkiintoinen taulukko nopeesti katottuna. Siinä on siis oikeessa reunassa se auton alkuperäinen kaasari ja keskellä sitte se sarake, mistä näkee, mikä Weeberi menee heittämällä sen tilalle :roll:
Vasemmassa reunassa lukee sitte, onko se manual(käsi) choke(ryyppy) vai autom. choke/ automaattiryyppy. DGAV:ssa on käsiryyppy jos siihen on semmonen jälkeenpäin pistetty.
http://www.webcon.co.uk/Downloads/2008% ... 20kits.pdf
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Se ryypyn "valmius" oli mulla muistikuvana niin että
jossain kohtaa siinä vivustossa joka ryypyn
läppiä liikuttaa olis ollut vaijerinpäälle valmis kohta,loput tietysti
puuttuu enkä ole varma tosiaan tuon muistin paikkansapitävyydestä..
eli vähän niinkuin Esson(r.i.p?)baarin legendaa..
ei sieltä mitään junia t...
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Foorrtti kirjoitti:tuolla siipicossulinkis luki
2.0 litre SOHC models up to 1985 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Weber 2V (32/36 DGAV) eli ylöspäin tosta?
2.0 litre SOHC models from 1985 (except P100) . . . . . . . . . . . . . . . . . . Weber 2V (30/34 DFTH) eli 85 lähtien? ei ollu tuolla muita 2.0 OHC kaasareita?muissa malleissa ie mainittu mitenkää DGAV:sta?olen kuullut että DGAV:ssä olis käsiryyppy ei taida pitää paikaansa?mikä kaasari sit on weberillä sellainen käsiryyppyinen jossa olis 32-38 kurkut?
up to 1985 elikkä siihen saakka ollut DGAV ja 1985 lähtien sitte DFTH.

DGAV:ssa ei ole käsiryyppyä ellei sellaista ole siihen jälkikäteen asennettu, tuo "A" tarkoittaa juurikin automaattiryyppyä, vesilämmityksellä toimivaa sellaista. Vastaava kaasutin manuaaliryypyllä on tyypiltään Weber DGV.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja janzamar »

tonskulus kirjoitti: up to 1985 elikkä siihen saakka ollut DGAV ja 1985 lähtien sitte DFTH.

DGAV:ssa ei ole käsiryyppyä ellei sellaista ole siihen jälkikäteen asennettu, tuo "A" tarkoittaa juurikin automaattiryyppyä, vesilämmityksellä toimivaa sellaista. Vastaava kaasutin manuaaliryypyllä on tyypiltään Weber DGV.
No niin,noinhan se just oli :oops: Eli se DGV.
En mä ikinä muista näitä kuin vähän sinnepäin..
ei sieltä mitään junia t...
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

mutta eikö DFTH:kin ole automaattiryypyllä?
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Foorrtti kirjoitti:mutta eikö DFTH:kin ole automaattiryypyllä?
:arrow:
tursas kirjoitti:Mekaanista, siis käsiryyppyä, jos tarkoitat, niin suomenkielisen Sierra-korjauskirjan mukaan kaikissa Kaasari-Sierroissa oli automaattiryyppy. Vuonna -85 muuttu 2,0 OHC Weber DGAV -> DFTH. "2.0 litre SOHC models up to 1985. . . . . . . . . . . . . . . . Weber 2V (32/36 DGAV)"
Pakkohan se on sanoa että on :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

sori...miksen tajunnu tota :D
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja emax »

Foorrtti kirjoitti:mutta eikö DFTH:kin ole automaattiryypyllä?
Sähköisellä ryypyllä ja lisäksi vielä automaattisella tyhjäkäynnin säädöllä, jota ohjaa se iso motorcraftin sytkäboxi. Ryyppyyn taitaa tulla vaan jatkuva virta kun on käynnis...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja janzamar »

emax kirjoitti: Sähköisellä ryypyllä ja lisäksi vielä automaattisella tyhjäkäynnin säädöllä, jota ohjaa se iso motorcraftin sytkäboxi. Ryyppyyn taitaa tulla vaan jatkuva virta kun on käynnis...
Mulla on kai sitten tuo,ainakin on se iso sytkän boksi
ja Sierra on -87 2.0 Galvanoitu Lista.
En oo vielä ottanu ilmanputsaria edes pois kun toiminu
moitteetta ja romiksella tuo muutenkin odottelee
että joskus kun joutavat hitsaamaan..
Onko tuossa kaasarissa jotain ongelmakohtaa olemassa?
ei sieltä mitään junia t...
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

janzamar kirjoitti: Mulla on kai sitten tuo,ainakin on se iso sytkän boksi
ja Sierra on -87 2.0 Galvanoitu Lista.
En oo vielä ottanu ilmanputsaria edes pois kun toiminu
moitteetta ja romiksella tuo muutenkin odottelee
että joskus kun joutavat hitsaamaan..
Onko tuossa kaasarissa jotain ongelmakohtaa olemassa?
tuon yhden linkin mukaan ei tuon vuosimallin tuohon koneeseen ole saanut muuta kuin DFTH:ta
ja jos vaihtaa toiseen autoon tuon DFTH:n niin pitää se boksikin siirtää että saa tyhjäkäynnin säädön toimimaan?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Wittu,taidan taas koittaa kaivaa jostain Weberin jos tuo käy kenkkuilemaan..
ja sen pienen sytkäboksin sitten sille kaveriksi.
Vielä ei kuitenkaan mitää hätää tosiaan.
ei sieltä mitään junia t...
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

sellainen käsiryypyllä oleva weber näyttäisi olevan 32732 DGV weber,saa freetechnicsiltä. Hinta tosin suoaliset 320€ :? :shock: joten käytettyä tuollaista aasaria saa tarjota kuhan on suht hyväkuntonen
edit: onko tuolla 32 DGR:llä ja DGV:llä mitään eroa?lueskelin jostain (ei tietoa mistä) juuri äsken ja huomasin että muuten olis samanlainen mut ompi jälkikäynninestosolenoidi?
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: sierran kaasareista...

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Minulta vapautuu tuotapikaa täysin ehjä Weber dgav 32/36 sierran nokalta kun tilalle tulee vähän ronskimpi kaasutin, täytyy kyllä mainostaa että kyllä toi sierra dgav:lla rajummin liikahtaa verrattuna alkuperäiseen DFTH:n tosin tossa on peltisatsia sun muuta lisäksi niin se DFTH varmaankin rajoitti ne tehot sinne vakioon 100-105:een.. Sytkäpuolta hoitelee tosin edelleen se iso boksi elektronisine ennakonsäätöineen. Kokeilin myös mekaanista jakajaa mutta ei toi vetäny sillä niin tasaisesti. Elektronisessa on fiksummat sytkäkartat näemmä.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Vastaa Viestiin