Sierra + raidetangon pään vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kepademus
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Joulu 2006 10:48

Sierra + raidetangon pään vaihto

Viesti Kirjoittaja kepademus »

Jeps,

Eli ei menny sierra katsastuksesta läpi - raidetangon pää edessä oikealla, välyksellinen. :x

Minkälainen remontti on tuon vaihto?
aski
Viestit: 68
Liittynyt: 16 Maalis 2008 15:52

Re: Sierra + raidetangon pään vaihto

Viesti Kirjoittaja aski »

ei kummonen hommana, aurauskulmat voi mennä päin honkia jos ei tarkkana.

Eli ensin pyörä pois ja tuet auton. sokka raidetangon kruunumutterista pois, mutteri auki. itse raidetangon pää pois sovitteestaan siten että laitat vasaran nivelen taakse ja lyöt edestä eli tarvitset 2 vasaraa mieluiten moskaa (tämä jos ei kiilamaista haarukkaa lähistöllä mikä on tarkotettu näiden sovitteiden aukomiseen).

jos lyöt pelkkään kierre osaan ei lähde niin helposti auki. sitten samalla tavalla raidetangon pää akselistaan auki vasara alle siten et se lukitus mutteri makaa sen päällä ja toisella lyöt tällöin se "herää" kun on kuitenkin ruosteessa.

raotat mutteria auki raidetangon päästä merkkaat kohdan missä vanha on esim teipillä siihen kohtaan kuinka syvälle se tuli kierteisiin ja kierrä vanha pää pois uus takas teipin kohtaan ja kokoat päinvastasessa järjestyksessä.
kepademus
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Joulu 2006 10:48

Re: Sierra + raidetangon pään vaihto

Viesti Kirjoittaja kepademus »

Kiitos aski, se tuli ku apteekin hyllyltä :wink:
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierra + raidetangon pään vaihto

Viesti Kirjoittaja emax »

Ite oon tehny niin, että oon laskenu montako kierrosta sitä vanhaa pitää pyörittää auki, ja sitte ruuvannu uuden yhtämonta kierrosta kiinni. Mutta makuasia, kumpi ny vaan tuntuu helpommalta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin