Ohc kampura

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja kent »

Mahtaako olla missää voortissa sellasta kampuraa mikä sopisi suoraa tai kauloja hiomalla ohc:n (2l) jossa olisi pitempi iskunpituus. ???
Sierra -87 2,0 sedan
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja TVR »

kent kirjoitti:Mahtaako olla missää voortissa sellasta kampuraa mikä sopisi suoraa tai kauloja hiomalla ohc:n (2l) jossa olisi pitempi iskunpituus. ???
Ei oo.
Mutta epäkeskeisesti hiomalla kiertokangen kauloja saa iskua lisää.
2,3l diesel mitsu galantin akselin saa hiomalla ohc:n lohkoon, iskua 90mm.
Valmiita pitkäisku kampiakseleita saa ohc:hen mm. fardonilta.
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja kent »

mitä täytyy tehdä että saa semmosen mitsun kampuran kiinnes sopiiko vain runkojen kauloja hiomalla ??
Sierra -87 2,0 sedan
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja TVR »

kent kirjoitti:mitä täytyy tehdä että saa semmosen mitsun kampuran kiinnes sopiiko vain runkojen kauloja hiomalla ??
Ei tarkkaa tietoa, mutta selviää kun ottaa mutkaraudan käteensä ja alkaa mittailee.
Jakohihnan ratas ei todennäköisesti suoraan käy eikä kampuran siivapyörä ja vauhtipyörän pulttijako on varmasti eri.
Pyttyjaon puolesta menee paikalleen ja kiertokangen ja runkosten kauloissa on enempi tavaraa että joutuu molemmat hioon foordin laakerikoolle jos niitä haluaa käyttää.

Mutta tällaset hommat yleensä ei oo ihan pikkujuttuja joka lähtee tämän tyyppisiä moottorinrakennus juttuja tekeen ei oo ihan "eilisen teerenpoikia" moottorin rakennus hommissa.
Siinä joutuu monenlaisten asioiden ja selvitysten eteen, männät ja kanget joutuu vaihtaan, laskeskeleen kankisuhteita ja puristus-suhdetta, mittaileen palotilojen kokoja ja todennäköisesti tekeen mäntiin monttua jne jne...
Mutta kyllä se tehtävissä on että eikun töihin :wink:
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja kent »

onko sitä akselia pelkästään 2.3 galantissa..
Sierra -87 2,0 sedan
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja TVR »

kent kirjoitti:onko sitä akselia pelkästään 2.3 galantissa..
No on sitä pajerossakin.
2,3TD/D vm.83-87
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Re: Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja overboost »

FARNDONilta löytyy OHC-kampuraa 88mm iskuun saakka. Hinta vaivaiset 1400 puntaa 8)
Myös vakioakselia täytehitsaamalla ja epäkeskeisesti hiottuja on näkynyt. Kestävyys :?: :?:
darpen
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Joulu 2007 14:17

Re: Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja darpen »

No mites, eiks toi jenkkipoikien pinto tai mustang olis oiva luovuttaja?
2,3l on tuon niissä käytetyn ohc-koneen tilavuus ja muistaakseni toi 3dl:n lisäys tulee nimenomaan iskunpituuden lisäyksellä.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Ja lisätäkseni vielä, että tuolla toisaalla on ollu tuollainen kone myynnissä...eli niitä löytyy
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Ohc kampura

Viesti Kirjoittaja TVR »

darpen kirjoitti:No mites, eiks toi jenkkipoikien pinto tai mustang olis oiva luovuttaja?
2,3l on tuon niissä käytetyn ohc-koneen tilavuus ja muistaakseni toi 3dl:n lisäys tulee nimenomaan iskunpituuden lisäyksellä.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Ja lisätäkseni vielä, että tuolla toisaalla on ollu tuollainen kone myynnissä...eli niitä löytyy
Aivan eri sylinterijako, ei käy kampiakseli.
2,3 ja 2,5L pintoissa mäntä on 96mm.
2,3 iskua en muista mutta jotain 77-79 luokkaa ja 2,5l on 86mm iskulla.
Pinton 2,3 ja 2,5 ei ole mitään muuta yhteistä 2,0 OHC/YB (cossu) lohkojen kanssa kuin lähes sama vaihteiston kiinnitys pulttijako, eli kaksi ylintä vaihteiston kiinnityspulttia (kansitason alla olevaa) on pintossa korkeammalla n. pari senttiä, muuten käy.
Ja 2,3 pinton öljypumppu käy 2,0 OHC/YB lohkoihin, 2,5 litrasen ei.
Vastaa Viestiin