Mondeon jarrut!

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
kamppi74
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Maalis 2006 20:20

Mondeon jarrut!

Viesti Kirjoittaja kamppi74 »

Vaihdoin tuossa -01 mondeoon takajarrusatulat ja palat mutta jarrupolin painuu aika alas ja käsijarru ottaa vasta ihan ylhäällä.Oon koittanu ilmata mutta ei auta.Eikö sen kässärin pitäs säätyä itestään?Mikä tuossa mättää?
mondeo 01
transit 91
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Mondeon jarrut!

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Kässäri "säätyy" itsestään,mutta eikö mondeossakin ole ns rumpu kässäri? palat olis hyvä laittaa aika lähelle kuitenkin ja sit vaan nyppimään käispää,jos siis on "rumpulevyt"
hemuli
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Helmi 2005 13:35
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mondeon jarrut!

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Itse myös vaihdoin mondeoon 2.0gt 1997 takajarrukengät niin mistä säädetään käsijarru kun nousee melkein ihan ylös eikä ole juuri mitään pitoa vai onko tässä myös automaatti säätö? vai missä voisi olla vika?
Mondeo farmari 2003 ja Ktm 640 Adventure 2007
kamppi74
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Maalis 2006 20:20

Re: Mondeon jarrut!

Viesti Kirjoittaja kamppi74 »

kamppi74 kirjoitti:Vaihdoin tuossa -01 mondeoon takajarrusatulat ja palat mutta jarrupolin painuu aika alas ja käsijarru ottaa vasta ihan ylhäällä.Oon koittanu ilmata mutta ei auta.Eikö sen kässärin pitäs säätyä itestään?Mikä tuossa mättää?
No niin Käytin mondeoo korjaamolla ja nyt jarrut on paremmat.Mutta vielä on semmonen vika että vänkarin puolen käsijarru jää vähän päälle vaikka uudet satulat ja vaijerikin vaihettu noin 2v sitte.Jos ottaa vaijerin irti niin vipu palautuu kyllä moitteettomasti mutta vaijeri paikollaan ei palaudu ihan loppuun asti???Vaijeri liikkuu kyllä ihan hyvin ku sitä liikuttaa!Tietääkö kukaan mikälainen systeemi tuossa vaijerissa on?Ku sen vaijerin irrottaa satula päästä niin sitähän vetää joku jousi sisään???Voiko sitä löysätä vai pitääkö tuohon virittää lisä juosi että palautuu kunnolla. :x
mondeo 01
transit 91
Vastaa Viestiin