Mondeo st200 jarrupalat
Mondeo st200 jarrupalat
Eikö tossa st200:ssa ole ollenkaan jarrupalojen kulumisen varoitusvaloa?
Alkoi pitämään aika rahinaa jarrutettaessa eli varmaan palat loppu, mutta olisin kuvitellut tossa varotusvalonkin olevan.
Mahtaako motonetista löytyä tohon paloja vai pitääkö fordilta hakea?
Mondeo-V6 eteen jos 158x60mm. . . . . . . . . . . . . . . . 22-1533 34.72 ???
Mondeo-V6 eteen jos 155x99mm 97--. . . . . . . . . . . . . 22-1436 27.58
Olisko noi alimmaiset oikeat vai onko ne vaan 170hv koneeseen?
Alkoi pitämään aika rahinaa jarrutettaessa eli varmaan palat loppu, mutta olisin kuvitellut tossa varotusvalonkin olevan.
Mahtaako motonetista löytyä tohon paloja vai pitääkö fordilta hakea?
Mondeo-V6 eteen jos 158x60mm. . . . . . . . . . . . . . . . 22-1533 34.72 ???
Mondeo-V6 eteen jos 155x99mm 97--. . . . . . . . . . . . . 22-1436 27.58
Olisko noi alimmaiset oikeat vai onko ne vaan 170hv koneeseen?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Kyllä luulis että löytyy, ne on vähän eri mallisia.Katso vanhasta palasta minkä näköinen se on.
Mondeo -09 2.5T
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Ei ole kulumisantureita.
Jos en ihan väärässä ole niin samat palat kuin 1.6:ssa. KYLLÄ!
Eli oisko ne nuo kalliimmat. Itelle tuli aluksi v6:n palat, jotka ei sopinu paikoilleen.
Laita Tero st170 focuksen levyt ja mk3 mondeon satulat joihin 3mm "spacerit" navan ja länkiraudan väliin. Luulis tulevan paremmat jarrut
Jos en ihan väärässä ole niin samat palat kuin 1.6:ssa. KYLLÄ!
Eli oisko ne nuo kalliimmat. Itelle tuli aluksi v6:n palat, jotka ei sopinu paikoilleen.
Laita Tero st170 focuksen levyt ja mk3 mondeon satulat joihin 3mm "spacerit" navan ja länkiraudan väliin. Luulis tulevan paremmat jarrut
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Joo no kyllähän asia selviää kun otan homman työn alle. Ajattelin vaan eka kysyä jos jollain olisi tietoa asiasta.
Jaa, että 1,6L kanssa samat palat? No jo on kumma. Ei oo kyllä noita tullu vielä sen kovemmin testattua ,eli voi aika onnettomat ollakin.
Kai sitä jotkut rei'itetyt levyt ja esim. EBC:n green stuff palat tulis hommattua jos jotain vaihtelemaan alkais.
Täytyy melkein vaan juu ottaa irti ja mallin kanssa hakea niin tulee kerralla oikeat.
Korppariinkaan ei koskaan saanu eka kerralla oikeita paloja.
Jaa, että 1,6L kanssa samat palat? No jo on kumma. Ei oo kyllä noita tullu vielä sen kovemmin testattua ,eli voi aika onnettomat ollakin.
Kai sitä jotkut rei'itetyt levyt ja esim. EBC:n green stuff palat tulis hommattua jos jotain vaihtelemaan alkais.
Täytyy melkein vaan juu ottaa irti ja mallin kanssa hakea niin tulee kerralla oikeat.
Korppariinkaan ei koskaan saanu eka kerralla oikeita paloja.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Mulla on EBC palat edessä ja takana. Jos haluut sellaiset voin kaivaa paketit esille ja koodit niistä? Niissäkin paloissa oli kulumisentunnistin johdot mut leikkasin ne pois kun ei ollu mihin yhdistää.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Vanhojen palojen jämät piti itelläki ottaa malliksi ennen ku löyty toki ois fordilta voinu löytyy ilmanki. No nyt päädyttiin tommoseen väliaikaisratkasuun kun ei ollut aikaa ootella parempia palikoita Blackdiamondin kiekkoja ja paloja on kyselly. Ja jostain tietty edullisti sais löytyä mk3 mondeon satulat rautoineen...TeRoK kirjoitti: Jaa, että 1,6L kanssa samat palat? No jo on kumma. Ei oo kyllä noita tullu vielä sen kovemmin testattua ,eli voi aika onnettomat ollakin.
Kai sitä jotkut rei'itetyt levyt ja esim. EBC:n green stuff palat tulis hommattua jos jotain vaihtelemaan alkais.
Täytyy melkein vaan juu ottaa irti ja mallin kanssa hakea niin tulee kerralla oikeat.
Korppariinkaan ei koskaan saanu eka kerralla oikeita paloja.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Satasen maksoin mk3 Mondeon satuloista Pirkkalan AVK:ssa. Levyt tilasin ebaystä myyjältä nimeltään mtec100. Otin Mintexin palat samalla ja teho on kohtuu hurja verrattuna alkuperäisiin. EBC:n vihreät on luultavammin paremmat.
Luulin joku aika sitten, että olivat nuo levyt menneet kieroiksi 15-20tkm jälkeen, mutta syy olikin suolakuravellissä, joita nuo urat ja reikien reunat olivat täynnä. Pesun jälkeen muuttuivat taas normaaleiksi.
Nuohan on sit laittomat, joten turpa rullalle katsastuksessa. On tämä hieno maa.
Luulin joku aika sitten, että olivat nuo levyt menneet kieroiksi 15-20tkm jälkeen, mutta syy olikin suolakuravellissä, joita nuo urat ja reikien reunat olivat täynnä. Pesun jälkeen muuttuivat taas normaaleiksi.
Nuohan on sit laittomat, joten turpa rullalle katsastuksessa. On tämä hieno maa.
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä niistä niin laittomat tekee
Harmi vaan kun ei mk3 mondeon levyjä saa ilman pulttien reikiä...ainakaan kovin edullisesti ja lyhyellä toimitusajalla
5x108 jakoon ei oikein turvallisesti voi tehdä 4x108 jakoa.
Vähän blackdiamondien hintoja viime kesältä.
Hintoja kyselty JS tuningilta
KBD 1214, 250€ pari kombo levynä, ST170 levyt
PP 491, 70€, Mondeo mk3 etujarrupalat
Harmi vaan kun ei mk3 mondeon levyjä saa ilman pulttien reikiä...ainakaan kovin edullisesti ja lyhyellä toimitusajalla
5x108 jakoon ei oikein turvallisesti voi tehdä 4x108 jakoa.
Vähän blackdiamondien hintoja viime kesältä.
Hintoja kyselty JS tuningilta
KBD 1214, 250€ pari kombo levynä, ST170 levyt
PP 491, 70€, Mondeo mk3 etujarrupalat
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Laittomat, koska ei ole papereita juuri noiden jarrujen soveltuvuudesta kyseiseen automerkkiin ja malliin. EY-tyyppihyväksyntä edellyttää. Onneksi katsastusinssi "unohti" asian, kun tuosta muutoskatsastuksesta kysyin. Pari kertaa kysyi, että mitkäs siellä olikaan. Halusi varmistaa, että ovat tehokkaammat kuin orkkikset.
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Joo kävin tänää paikalliselta fordilta hakemassa jarrupalat.
Osasivat oikein itse selvittää, että kyseessä onn tosiaan ihan samat palat kuin 1.6L mallissa.
Mikäköhän tuossa on ideana? Onko noi kuitenkin sitten isommat kuin V6 mallin etupalat?
Semmosen teorian kehitin, että jos tossa 1,6L:ssa on takana rummut niin olisi vähän enempi laitettu tehoa etujarruille. Voiskohan olla siitä kyse?
Täytyy niitä viri palikoita jarurihin kattella joskus myöhemmin.
Jos jollain on jotain koodeja/tyyppinumeroita valmiina niin voihan niitä tänne heittää, että saa sitte myöhemmin kattoa.
Osasivat oikein itse selvittää, että kyseessä onn tosiaan ihan samat palat kuin 1.6L mallissa.
Mikäköhän tuossa on ideana? Onko noi kuitenkin sitten isommat kuin V6 mallin etupalat?
Semmosen teorian kehitin, että jos tossa 1,6L:ssa on takana rummut niin olisi vähän enempi laitettu tehoa etujarruille. Voiskohan olla siitä kyse?
Täytyy niitä viri palikoita jarurihin kattella joskus myöhemmin.
Jos jollain on jotain koodeja/tyyppinumeroita valmiina niin voihan niitä tänne heittää, että saa sitte myöhemmin kattoa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Sulla on siinä Mondeos rivikoneen satulat, koska Voortilta loppui kutosen satulat kesken joskus 99-00. Fordmondeo.org:lta on tuo tieto noukittu. Sama ongelma kävi RS2000:n kanssa -96 ja laittoivat taakse rumpuja tilalle.
Re: Mondeo st200 jarrupalat
On tosiaan 1,6-2,0l vakio etu jarrupalat. Tais olla tosiaa leveämmät ku norm V6 mut toisaalta myös kapeammat. Takana samat palat kuin norm V6. Ja varmaan niil normaaleis olosuhteis pärjää niilläkin. Suomes kuitenkin 120km/h nopeusrajoitukset. Mut ei kai paremmista ainakaa haittaa ole.
Joo mulla edessä EBC DP2955 ja takana EBC DP2965. Nuo on GreenStuffit. Ja jarruneste EBC 307asteinen. Ei havaintoa jarrujen häviämisestä moottoriradalla.
Kuluu kyl sen verran että voipi etupalat vaihtua RedStuffii.
Joo mulla edessä EBC DP2955 ja takana EBC DP2965. Nuo on GreenStuffit. Ja jarruneste EBC 307asteinen. Ei havaintoa jarrujen häviämisestä moottoriradalla.
Kuluu kyl sen verran että voipi etupalat vaihtua RedStuffii.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Joo eiköhän noi aika pitkälle riitä kun on sentään jäähdytetyt levyt. Ei korpparissakaan koskaan radalla hävinny jarrut kun sen nelisen kierrosta putkeen maksimissaan tuli ajeltua. Välillä oli kyllä niin kuumana, että savu nousi kun tuli varikolle
Palat tuli vaihdettua ja olihan sieltä hanttarin puolelta jo metalli metallia vasten. Vähän oli jo levyäkin syöny, mutta kai se siitä tasottuu
Tuli tulpatkin vaihdettua samalla kertaa. Perhana kun tossakin täytyy imusarja irrottaa, että saa vaihdettua. Oli melkein isompi homma kuin jarrupalojen vaihto.
Vanhoissa tulpissa olikin kärkiväli vähän turhan iso ja olihan niillä jo useamman kymmentä tuhatta rullattu. Tuli käyttäytyminen kummasti tasasemmaksi uusilla tulpilla.
Palat tuli vaihdettua ja olihan sieltä hanttarin puolelta jo metalli metallia vasten. Vähän oli jo levyäkin syöny, mutta kai se siitä tasottuu
Tuli tulpatkin vaihdettua samalla kertaa. Perhana kun tossakin täytyy imusarja irrottaa, että saa vaihdettua. Oli melkein isompi homma kuin jarrupalojen vaihto.
Vanhoissa tulpissa olikin kärkiväli vähän turhan iso ja olihan niillä jo useamman kymmentä tuhatta rullattu. Tuli käyttäytyminen kummasti tasasemmaksi uusilla tulpilla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Pitäisi onnistua ilman imusarjan irroitusta en ole kokeillut mutta jossainpäin netissä oli puhetta semmoisesta.TeRoK kirjoitti: Tuli tulpatkin vaihdettua samalla kertaa. Perhana kun tossakin täytyy imusarja irrottaa, että saa vaihdettua. Oli melkein isompi homma kuin jarrupalojen vaihto.
Vanhoissa tulpissa olikin kärkiväli vähän turhan iso ja olihan niillä jo useamman kymmentä tuhatta rullattu. Tuli käyttäytyminen kummasti tasasemmaksi uusilla tulpilla.
Ne kolme etummaistahan tulppaa näkyy hyvin , mutta ne takimmaiset.
Puolan ja jotain muuta joutuu ottaa irti niin saa takimmaisetkin vaihdettua mutta ei sinne näe mitään.
Itsekkin otin imusarjan irti ja putsasin samalla kun tulpat vaihdoin.
Re: Mondeo st200 jarrupalat
Joo melkein helpommalla pääsee kun ruuvaa imusarjan irti. Ja tuleepa tosiaan samalla sitäkin putsailtua.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96