Vakuutuksen lunastusturva 30% ?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
dama
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Loka 2007 20:50
Paikkakunta: Helsinki

Vakuutuksen lunastusturva 30% ?

Viesti Kirjoittaja dama »

Mitäs sanotte tämmöisestä. Vapaaehtoisessa autovakuutuksessa on lisänä lunastusturva +30%.

Miten k.o vakuutus toimii jos itse rikot autosi lunastukseen = +30% arvoa lisää vai ... ?
Mites sitten kun vastapuolen syy ja vastapuolen liikennevakuutus lunastaa autosi. Mites sitten k.o vakuutus toimii....??? Vai toimiiko ollenkaan ???

Työkaverilla nyt k.o tapaus menossa vastapuolen yhtiö lunastaa auton ja saa nähdä miten käy ! Perästä kuuluu ja arvauksia/tietoja saa laittaa.
Dama

EX. Mondeo Trend Wagon 2.0 145hp. 10/2007- 5 / 2008 16500km.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Itsellä meni aikoinaan auto lunastukseen (kaide ilmestyi talvella kylkeen,mitäs läksin... :lol: ) (omasta kaskosta) auto korvattiin tuolla lunastusturvan lisällä. Ainut että oli silloin rahoituksen kautta otettu ja kaikkea ei ollut maksettu viellä pois niin vakuutus yhtiö sai sitä kautta tietoonsa summan jonka olin autosta "maksanut" eikä korvannut enempää kuin mitä olin autosta maksanut.
gti golo palloilija
korgie
Viestit: 272
Liittynyt: 07 Maalis 2005 17:43
Paikkakunta: Kerava

Re: Vakuutuksen lunastusturva 30% ?

Viesti Kirjoittaja korgie »

dama kirjoitti:Mitäs sanotte tämmöisestä. Vapaaehtoisessa autovakuutuksessa on lisänä lunastusturva +30%.

Miten k.o vakuutus toimii jos itse rikot autosi lunastukseen = +30% arvoa lisää vai ... ?
Mites sitten kun vastapuolen syy ja vastapuolen liikennevakuutus lunastaa autosi. Mites sitten k.o vakuutus toimii....??? Vai toimiiko ollenkaan ???
Selvinnee parhaiten kun lukee vakuutuskirjaa/ehtoja tarkemmin tai kyselee vakuutusyhtiöstä. Tuo +30% lunastusturvahan ei milläänlailla sido vastapuolen vakuutusyhtiötä, mutta ainakin joissain vakuutuksissa käsittääkseni on niin, että jos auto menee lunastukseen vastapuolen vakuutusyhtiölle, niin silloin oma vakuutusyhtiö maksaa vielä päälle sen lunastusturva-lisäosuuden.

Tuo rahoituksella hankittu auto onkin sitten mielenkiintoinen tapaus, voiko vakuutusyhtiö laskea sen 30% siitä osuudesta, mikä asiakkaalla on ollut "omaa pääomaa" autossa, vai lasketaanko se koko auton arvosta?

Tulipas sekavasti selitettyä, eli havainnollistetaan nyt ihan numeroilla, esim...

auton arvo 10000€
velkaosuus 8000€
oma pääoma 10000€ - 8000€ = 2000€

laskentatapa a, lunastusturva auton arvon mukaan:

korvaus rahoitusyhtiölle 8000€
korvaus asiakkaalle 2000€ + 3000€ (30% 10000€:sta)

laskentatapa b, lunastusturva oman pääoman mukaan:

korvaus rahoitusyhtiölle 8000€
korvaus asiakkaalle 2000€ + 600€ (30% 2000€:sta)
=)
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Off Topic:

Uudenauton lunastusarvo 2vuotta taikka 50 000km.
Avatar
dama
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Loka 2007 20:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vakuutuksen lunastusturva 30% ?

Viesti Kirjoittaja dama »

dama kirjoitti:Mitäs sanotte tämmöisestä. Vapaaehtoisessa autovakuutuksessa on lisänä lunastusturva +30%.

Miten k.o vakuutus toimii jos itse rikot autosi lunastukseen = +30% arvoa lisää vai ... ?
Mites sitten kun vastapuolen syy ja vastapuolen liikennevakuutus lunastaa autosi. Mites sitten k.o vakuutus toimii....??? Vai toimiiko ollenkaan ???

Työkaverilla nyt k.o tapaus menossa vastapuolen yhtiö lunastaa auton ja saa nähdä miten käy ! Perästä kuuluu ja arvauksia/tietoja saa laittaa.

Nyt on rahat tulleet. Eli vastapuoli maksoi liikennevakuutuksesta auton lunastusarvon ( käypä markkina arvo) ja kaverin omayhtiö vakuutusyhtiö maksoi 30% koska meni lunastukseen.
Eli kerrankin jäi jotain käteen eikä ollut pelkkää puhetta/pienellä printattua tekstiä. :D :D
Dama

EX. Mondeo Trend Wagon 2.0 145hp. 10/2007- 5 / 2008 16500km.
Vastaa Viestiin