2.9 scorpion perä -91 sierraan?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
antsa89

2.9 scorpion perä -91 sierraan?

Viesti Kirjoittaja antsa89 »

elikkäs pitäisi päästä kunnolla sierralla leikkimään ja tuntuu vähän turhauttavalta vakio lukottomalla perällä leikkiä, niin jos joku voisi valaista että käykö tuosta 2.9 scorpiosta kitkalukollinen perä suoraan -91 doch sierraan ja jos ei niin pitääkö vaihtaa levyjä, napoja tai vetareita?

ja jos pitää vaihtaa 5 pulttiset navat taakse niin mitä sanoo katsastusmies?
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuossa taitaa myös perän koko olla 7,5", nykyisen 7" sijaan. Apurunkoa joutuu muokkaamaan että perän saa kiinni. Myös vetarit on erilaiset, mallia pultattavat, sulla kun nyt on mallia tökättävät. Jarrujen kanssa voi olla hämminkiä jossei vaihda levyjä taakse samalla. Helpointa vaihtaa koko apurunko kaikkine päivineen. Joku voi tarkentaa sopiko tuo scorpparin apurunko suoraa sierraan.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Vaihda koko taka-akseli scorpiosta sierraan niin saat sopimaan jos uusi jako ei kiinosta osta sierran levyt ja navat siihen. Levyt motonetissä 20e/kpl ja napoja on ainakin saanut 20e/pari käytettynä jotkut haaveilee saavansa enemmänkin...

Niin ja samaan soppaan toki kannattaa laittaa jarrut kokonaan uusiksi, vetonivelet uudet ja kaikki puslat uudet. Nämä on kuitenkin yleensä aika surkeassa kunnossa...

Lain mukaanhan koko vaihdettu taka-akselisto pitää muutoskatsastaa joten aika sokea katsuri saa olla jos menisi pelkillä napojen muutoskatsastuksella läpi
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vähän aiheen sivusta, mutta eikös se ole helpointa vaihta xr4x4/4wd cosan taka-akselisto jos haluaa lukon ja levyt taakse. Sehän on 7" joten pitäis käydä periaatteessa suoraan sierran apurunkoon, vai olenkohan oikein ymmärtänyt..?

-EDIT- Täydentäkööt ne joilla enemmän näkemystä. Kiinnostaa nimittäin itseänikin nämä taka-akseli ratkaisut 8) .
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin