ford ohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kipe
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Joulu 2007 20:21
Paikkakunta: oulu

ford ohc

Viesti Kirjoittaja kipe »

Kysyisin viisaamilta että kuin hirveä homma on vaihtaa 2litran ohc:stä dokkiin?Passaako laatikko suoraan ja miten koneen korvakot?
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Kannattais "vähän" tarkentaa...

-Mikä auto?
-Mikä OHC?
-Mikä D.O.H.C.?

Niitä kun on niiiiiiin monenlaisia. :wink:


90% varmuudella kyseessä on Sierra, vai onko sittenkään? :roll:
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

moottori

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

DOHC on kahdella nokalla varustettu, yleensä 16V. Esim. RS2000 150hv kansi ja ruiskun ohjaus.
Zetec on myös 16v venttiilisenä.
Taitaa olla vähän makuasia mitä konetta haluaa käyttää.
kipe
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Joulu 2007 20:21
Paikkakunta: oulu

ford ohc

Viesti Kirjoittaja kipe »

Elikkä ostin äskettäin 90vuoden varkku sierran ja aijon laittaa siitä koneen joka on 2.0i cl-dohc-stw ford escord vm75:seen.Niin kuin hirviän hankalaa se on?Fordissa on nyt tällähetkellä 2litran ohc.Muuta minä en tuosta koneen tyypeistä tiedä.
TaunusTomi
Viestit: 31
Liittynyt: 04 Helmi 2005 18:51
Paikkakunta: Compton (pori)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Ja mikäs hyöty tossa vaihdossa on??jos lisää tehoa haet tms.niin ohc se olla pitää.
jos laitteet hajoo,se on niiden heikkoutta...
Taunus 2,3v6 `73 g-rid`a
Taunus 2,0ohc `78
ex-Taunus 2,0v6 gxl `72
M-B 124 `93
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Re: ford ohc

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

kipe kirjoitti:Elikkä ostin äskettäin 90vuoden varkku sierran ja aijon laittaa siitä koneen joka on 2.0i cl-dohc-stw ford escord vm75:seen.Niin kuin hirviän hankalaa se on?Fordissa on nyt tällähetkellä 2litran ohc.Muuta minä en tuosta koneen tyypeistä tiedä.
Juu, nyt selkes. :wink:

Hommaa olis paljon, niiiin paljon ettei ole kannattavaa.
Juurikaan mitään hyötyä et saavuttais, ainoastaan erikoisempi kone pellin alla, kuin tuo OHC.
Anti-hero
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2006 20:45
Paikkakunta: Keskellä keskisuomea

Viesti Kirjoittaja Anti-hero »

Sori kun lainaan topikkia, mutta minkä asteinen on sierran ohc 1.6 nokka ja 2.0? Ajattelin 1.6 sierraan vaihtaa 2.0 nokan kun kuulemma pikkusen kireempi. Tarviiko nokkapyörä vaihtaa säädettäväksi kun ei asteitakaan varmaan paljoa enempää tule?
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

kyllä sen 2l nokan vaihto 1,6l myllyyn kannattaa,ainakin taunuksessa se vaikutti jonkin verran,ja velimies vaihto myöhemmin 2kk weberin ja peltisarjan,ja mitä ite sitä pääsin kokeilemaan niin aika paljon pirteempi se oli..muistan lukeneeni jostain että 1,6 asteet oli jotain 253 ja 2l 268...ja sama nokkapyörä siellä oli kuin sillä 1,6 nokallakin..
Anti-hero
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2006 20:45
Paikkakunta: Keskellä keskisuomea

Viesti Kirjoittaja Anti-hero »

Kiitos tiedosta, nyt vaan nokkaa hankkimaan, myös peltisarja on tulossa. Paljonko porukka on laskenut tota 1.6 kantta? Paljonko on vakiona puristukset? Olis tarkoitus saada puristukset johonki 11:1 tuntumaan. Ajattelin kanavista valuvirheet silotella, mutta oisko siellä mitään muuta mitä tulis ottaa huomioon? Kait ainakin venttiilinohjureita vois muotoilla hieman "pisaran" muotoisiksi? Tekeekö tuolla 1.6 sierran vakio weberillä mitään? Kuitenkin kun nokka on vielä aika maltillinen eikä mitää kummempaa viriä tuu? tehotavoite ois se 100hp, voi kyllä olla että ei pääse lähellekkään.
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

puristuksista en osaa mennä sanomaan,tai paljonko sieltä uskaltaa höylätä pois,mutta ainaki niitä kanavia kannattaa vähän siistiä valupurseista..onkos sulla se "sähkötoiminen"weber?ainakin tuo vanhempi mekaanisella ryypyllä oleva olis helpompi toiminen,ja silläkin sais vielä pikkasen rutistettua enemmän eloa..onkos tuo sun 1,6 se pahamaineinen e-max vai vanhakunnon taunuksen lohkoon perustuva?tuolla 2l nokalla,dgv tai dgav weberillä,kannen laskulla ja kanavien siistimisellä ja peltisarjalla vois ehkä päästäkkin lähelle 100hp..onhan 1,6 mk2 mexicossa 95hp vakiona...
Anti-hero
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2006 20:45
Paikkakunta: Keskellä keskisuomea

Viesti Kirjoittaja Anti-hero »

puristuksista en osaa mennä sanomaan,tai paljonko sieltä uskaltaa höylätä pois,mutta ainaki niitä kanavia kannattaa vähän siistiä valupurseista..onkos sulla se "sähkötoiminen"weber?ainakin tuo vanhempi mekaanisella ryypyllä oleva olis helpompi toiminen,ja silläkin sais vielä pikkasen rutistettua enemmän eloa..onkos tuo sun 1,6 se pahamaineinen e-max vai vanhakunnon taunuksen lohkoon perustuva?tuolla 2l nokalla,dgv tai dgav weberillä,kannen laskulla ja kanavien siistimisellä ja peltisarjalla vois ehkä päästäkkin lähelle 100hp..onhan 1,6 mk2 mexicossa 95hp vakiona...

Mistä sen tunnistaa päällepäin onko e-max, vuosimalli on 86 jos se kertoisi jotain? Mitä eroja e-maxissa on tavalliseen? Kaasutin on dgav eli automaattiryypyllä, ihme kyllä ryyppy toimii melko asiallisesti. Elikkä kaasutin varmaan kannattaa jättää vakioksi?
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

muistaakseni siinä e-maxin lohkossa oli "164"merkintä kyljessä,ja tässä "taunus"versioissa "165"voin tarkistaa huomenna omasta tunauksen lohkosta..se e-maxin mylly eroaa tosta taunuksen koneesta sillä että siinä on sama iskunpituus kuin 2l,mutta sylinterinhalkaisija taas on reilusti pienempi, tanessa jotain 85-86mm ja e-maxissa jotain 81mm.. ja taas e-maxin kannessa myös pienemmät venttiilitkin (ainakin imuvenat)..dgv ja dgav kaasareilla nyt ei muuta eroa ole kuin että toisessa toimii ryyppy vaijerilla ja toisessa taas pakkasnesteiden lämmön mukaan..eli ei tarvi kaasaria vaihtaa jos toimii kerta hyvin..kaverin pikkuveljellä oli aikoinaan 90 vaihteen sierra e-maxin koneella,kulki vakiona "huimat"130,sitten höyläsvät kantta ja siisti kanavia ja kaasariin isommat suuttimet ja vaparisuodin,sen jälkeen se menikin sinne 180 puolelle..mutta suuttimia ei oikein toinna mennä vaihtelemaan..
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Duzter »

1.6-litraiset:

LSD ja LSE
87.67mm x 66mm
9.2 : 1

LCS ja LCT (e-max?)
81.32mm x 76.95mm
9.5 : 1

2-litrainen (205):
90.82 x 76.95mm
9.2 : 1

Omassa härvelissä on e-max lohko ja kyljessä merkintä 165. Imukanavat siinä on hurrrrrrrjan pienet :)
Mondeo
Anti-hero
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Marras 2006 20:45
Paikkakunta: Keskellä keskisuomea

Viesti Kirjoittaja Anti-hero »

Pitääkin huomenna tutkailla mikä kone siellä on. Haittaako paljonkin jos jättää pakoputken vakio 2" ja keskiänkkä ei ole absorptiovaimennin. Tai pikemminkin onko peltisatsista tällöin enää hyötyä? Tuohon kun on hiljattain putkisto vaihdettu niin ei tekisi mieli vaihtaa uudestaan.
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Duzter »

Anti-hero kirjoitti:Pitääkin huomenna tutkailla mikä kone siellä on. Haittaako paljonkin jos jättää pakoputken vakio 2" ja keskiänkkä ei ole absorptiovaimennin. Tai pikemminkin onko peltisatsista tällöin enää hyötyä? Tuohon kun on hiljattain putkisto vaihdettu niin ei tekisi mieli vaihtaa uudestaan.
Itse en vaihtais putkistoa, tuskinpa se vakio niin paljon ahdistaa kuitenkaan.
Mondeo
Vastaa Viestiin