Ford Ka -97 miten irroitetaan lämppärin moottori?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
jonski_sts
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Joulu 2007 21:34
Paikkakunta: Kotka

Ford Ka -97 miten irroitetaan lämppärin moottori?

Viesti Kirjoittaja jonski_sts »

Yritin tuossa juuri irroittaa Ka:sta lämppärin moottoria koska pitää vähän kummaa ääntä ja kuumentaa esivastusta. Uusi moottori ja vastus on jo hankittu, mutta sen moottorin koteloa en saanut millään auki. Onko tähän olemassa jokin konsti millä sen saa auki, ja mitä täytyy ensinnäkin purkaa. Ahtaassa paikassa on moottori kun ei esim hanskalokeroa ym saa irroitettua edestä. Konehuoneen puoleltakaan ei tuntunut pääsevän käsiksi.

Helppiä noppeesti uudelle Voortistille (emännän kauppakassi)

Terv. Jonski
Volvo V70 D5 -04
Ford Ka 1.3 -97
MontikkaGt
Viestit: 61
Liittynyt: 06 Marras 2007 08:44
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja MontikkaGt »

Jos se on samanlainen kuin 99 mondeossa ja focuksessa, elikkä apuk. jalkatilan yläpuolelta verhoilu pois, sieltä näkyy sellainen musta "ämpäri" siinä purkissa on sellainen nuolella merkitty muoviliipaisin, kun sitä painaa/ kääntää tipahtaa sen puhaltimen moottori paketti ulos, elikkäs känny alle. Saattaa olla että puhaltimesta on hiilet menny, jos on elektroniikkahommat hallussa voi vaihtaa ne hiilet esim. samankokoisiin laturihiiliin, pientä viilausta voi joutua tekeen. Kandee siivota ne hiilipölyt pois kanssa "ankkurista" niin ei lämpöile turhaan. Tämä ohje siis sillä varauksella mikäli tuo lämppäri on samanlainen. Kaasta kun ei ole muuten ittellä hajuakaan :)
jonski_sts
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Joulu 2007 21:34
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jonski_sts »

MontikkaGt kirjoitti:Jos se on samanlainen kuin 99 mondeossa ja focuksessa, elikkä apuk. jalkatilan yläpuolelta verhoilu pois, sieltä näkyy sellainen musta "ämpäri" siinä purkissa on sellainen nuolella merkitty muoviliipaisin, kun sitä painaa/ kääntää tipahtaa sen puhaltimen moottori paketti ulos, elikkäs känny alle. Saattaa olla että puhaltimesta on hiilet menny, jos on elektroniikkahommat hallussa voi vaihtaa ne hiilet esim. samankokoisiin laturihiiliin, pientä viilausta voi joutua tekeen. Kandee siivota ne hiilipölyt pois kanssa "ankkurista" niin ei lämpöile turhaan. Tämä ohje siis sillä varauksella mikäli tuo lämppäri on samanlainen. Kaasta kun ei ole muuten ittellä hajuakaan :)
Joo, eli homma hoidettu. Ja vaihto tapahtui konehuoneen puolelta. Muovit helkkariin ja pientä väkivaltaa käyttäen raitisilmasuodattimen kotelo pois. Sit on enää moottori parilla ruuvilla kiinni ja avot, moottori on irti. Ala kautta turha yrittää.
Volvo V70 D5 -04
Ford Ka 1.3 -97
Vastaa Viestiin