Sierran pakkivalot

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Sierran pakkivalot

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Jees eli homma olis semmonen, että sierran pakkivalot toimii vain toisinaan. Mistä pakkivalot saa "sykäyksen" syttymiseen? Onko lootan kyljes joku palikka vai mitä kannattais kattoo? Jotain yhdistysvikaa tuossa kai on..
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Melkein kepin juuressa laatikon oikeassa kyljessä pitäis löytyä.
ei sieltä mitään junia t...
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

janzamar kirjoitti:Melkein kepin juuressa laatikon oikeassa kyljessä pitäis löytyä.
Ulkopuolelta eiköstä juu..? :oops:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Joo,kaipa ainoa paikka mihin menee johtoa.
Jos se kepin suojakumi irtoaa helposti niin löytyy,jos ei irtoa niin auton altakin pääsee helposti käsiksi.
ei sieltä mitään junia t...
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Okei, kiitos paljon ja täytyy kahtoo ku kerkee
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itekki pitäs katella kyseistä paikkaa, ku pakkivalot hävis kokonaan jo ajat sitte. En vaa oo saanu aikaseks tutkia asiaa sen tarkemmin. Hankaloittaa peruuttamista pimeässä ja sitte toine on se että muut autoilijat sun muut eivät tajua että peruuttamassa ollaan ko ei valot pala. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Lauantaina vois katella mites ne perävalojen sähköt on... oikeenpuoleiset valot räikää vähä miten sattuu, oikaria tahi maadotusongelmaa, vissiinki jälkimmäistä. Ja samalla vois tutkia pakkivaloja josko ne löytys.

Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Mr_Who kirjoitti:Lauantaina vois katella mites ne perävalojen sähköt on... oikeenpuoleiset valot räikää vähä miten sattuu, oikaria tahi maadotusongelmaa, vissiinki jälkimmäistä. Ja samalla vois tutkia pakkivaloja josko ne löytys.

Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.
Joo, maadotusvikaa oli. Loppuhan ne valojen räikämiset ku laitoin kunnolla extra-maajohdon kiinni.

Öljynpoistoropusta lähti yllättäen kierteet, joten eiku 10mm poralla uus reikä ja M12 kierteet. Vkl. pitää naapurin autoa hitsailla tuolla tallissa, nin vois samalla hitsikoneen lainauksella hitsata perämurikan levyyn poistoropun kohtaan semmosen korokkeen/palikan, johon sitte porata reikä ja laittaa kierteet...Tällöin ei kierteet enää luiskahda kun on enemmän kontaktipintaa ja saa pultinkin tiukemmalle. ;)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
tursas
Viestit: 4013
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mr_Who kirjoitti:Sitte toisena työnä vois tiivistää perämurikan öljynpoistoropun(jälkiasennus) ku sattuu vuotamaan, koska ei ole välissä kumitiivistettä, on vaa metallinen. Kuperalla pinnalla ku ei metallinen ole oikein hyvä tiivistämään. Melkeinpä tehtävä, ko ei tiiä miten vähä öljyä siellä ennee onkaan, ettei vaa perä menis rikki.
Mut se tästä ot:stä.
Se öljyn tason pitäis olla 1 cm sen reijän alapuolella, joten ei sen pitäis helposti siitä reijästä vuotaa. Mulla oli kans aikasempi omistaja hitsannu siihen poistoproppuun pultinpään ja vielä pikkasen killiin ja lopuksi vääntäny sen stnan tiukkaan, olipas hommaa saada auki, ois mieluummin vaikka naputella pienen puutapin, ajais saman asian.... :?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

tursas kirjoitti: Se öljyn tason pitäis olla 1 cm sen reijän alapuolella, joten ei sen pitäis helposti siitä reijästä vuotaa. Mulla oli kans aikasempi omistaja hitsannu siihen poistoproppuun pultinpään ja vielä pikkasen killiin ja lopuksi vääntäny sen stnan tiukkaan, olipas hommaa saada auki, ois mieluummin vaikka naputella pienen puutapin, ajais saman asian.... :?
Nyt et ymmärtänyt... Oman sierran perämurikassa kun ei ole ollenkaan öljynpoistoroppua. Piti ite porata reikä perälevyn alalaitaan. Helpottu öljynvaihto kerralla. Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
tursas
Viestit: 4013
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mr_Who kirjoitti: Nyt et ymmärtänyt... Oman sierran perämurikassa kun ei ole ollenkaan öljynpoistoroppua. Piti ite porata reikä perälevyn alalaitaan. Helpottu öljynvaihto kerralla. Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä. :)
Joo, sotkin, siis ei mullakaan ole poistoproppua, vaan siinä takana keskellä se ylivuotoproppu, sitä tarkoitin. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Mr_Who kirjoitti:Pitää tehä siihe vielä semmonen vahvike, johon myös kierteet niin kestää kiristellä. :)
hah, niinpä taas tein...jäi tekemättä. Oli kiireellisempää menoa ja sitä myöten jäi hitsailematta.

Mut palatakseni niihin pakkivaloihin, pitää tässä jokupäivä ruveta kattelee missä se ongelmakohta vois olla. Nytte keerenny ku muita suunnitelmia. Kaikennäköstä keskenerästä hommaa päällekkäin. :roll:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Vastaa Viestiin