Escortti nykäsee tasakaasulla

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
orionorion
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05

Escortti nykäsee tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja orionorion »

Taas olisi ongelma... eli kyse lx escort 1,6l -84... Kun ajaa lämpimällä koneella ilman ryyppyä tasakaasulla tietyillä kieroksilla... Joku 3000ehkä niin nykii ajaessa.. ja kun painaa tasaisesti 3000 yli kaasua niin kadottaa hetkellisesti tehot koneesta ja nykäsee jonka jälkeen menee taas hyvin.
Tuntuu että kohta jolloin nykäsee on aina siinä samassa kohdassa kierroksilla.
Sitten kun taas laittaa ryypyn päälle ihan sama onko lämmin tai kuuma kone niin toimii ilman nykäsyä eli hyvin.

Mikäs voisi olla vikana? Kaasarissa vika? Ihmetyttää vaan että ryypyllä tosiaan toimii normisti...
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

asd

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Kipase huoltoasemalle ja maksa 10e ni säätävät seokset kohdilleen ja sit jos ei auta mahtaisiko vika olla suuttimissa? kiihdytyspumpussa(mikäli löytyy)? sytytys? itse ostin hessumobiilista ns.kaasuttimen puhdistus sprayta ja rupesi autoni käymään paljon nätimmin.. ja maksoi sen 8e muistaakseni :wink:
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
orionorion
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05

Re: asd

Viesti Kirjoittaja orionorion »

mcb88 kirjoitti:Kipase huoltoasemalle ja maksa 10e ni säätävät seokset kohdilleen ja sit jos ei auta mahtaisiko vika olla suuttimissa? kiihdytyspumpussa(mikäli löytyy)? sytytys? itse ostin hessumobiilista ns.kaasuttimen puhdistus sprayta ja rupesi autoni käymään paljon nätimmin.. ja maksoi sen 8e muistaakseni :wink:
Ai siinä on suuttimet joka pytyllä siis? Ihmettelinkin että mitä ne putket on siinä mitkä menee joka pytylle.. Toi lx:n kaasari ja kone muutenkin on ihan ihme härveleitä täynnä... Täytyy tässä tehdä tarkastuksia.
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Ei, vaan kaasuttimen kuluessa seokset muuttuvat ja sen korjaamiseksi tarvii joskus vaihtaa tai ainakin puhdistaa kaasuttimen suuttimia.
Tuollainen nykäisy/nykiminen voi viitata myös huonoon kipinään, mikä ei enää jaksa sytyttää ihan kaikkia seoksia, mitä kaasari tuottaa. Sekin tulee tsekattua huoltoaseman testerillä, samalla kun seoksetkin, jos vaan osuu sellainen paja millä on oikea moottoritesteri ja sellainen huoltohenkilö joka osaa sitä käyttää.
Vastaa Viestiin