Mondeon lattiamatto märkänä.

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
daa
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Kesä 2007 21:10

Mondeon lattiamatto märkänä.

Viesti Kirjoittaja daa »

Eli kyseessä on -00 mondeo ilmastoinnilla. Rankkasateen jälkeen huomattiin että pelkääjän paikan lattiamatto oli märkä. Pistettiin lattiamaton ja pohjapellin väliin hajurako että pääsisi kuivumaan ja kuivuikin. Mutta, onko mitään ideioita että mist se vesi vuoti tuonne? pyyhkimien alla oleva kaukalo oli tyhjä että ei ainakaan vesi päässyt sieltä tulvimaan ja oven tiivisteetkin ovat ehjät.. Tuskin on mitään ilmastoinnin kondensiovettä ja mielestäni ei ole vesi tullut kennolta, jos se siellä keskellä autoo edessä keskikonsolin takana on?
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

Jos vesi maistuu makealta=>glykolia. Jos ei, niin yks vaihtoehto vois olla vaihteensiirtoputken läpivienti.. ooppelissa se fuskasi. Tai lasin tiivisteet..?
Vähän mattoa pois tieltä ja jalkatilaan kurkkimaan kun kaveri laskee letkusta vettä tuulilasin ympäristöön.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
daa
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Kesä 2007 21:10

Viesti Kirjoittaja daa »

ihan vettä se on ainakin naisen mielestä. ei se mitenkään tahmeeta tai semmosta ollut. Pitää seurata ja kattoo seuraavan sateen aikana että mitä tapahtuu.
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja IC »

Toi -00 pysyy kuivana, mutta -96 kanssa olen törmännyt samaan ongelmaan liian monta kertaa. Kovasti olen vakoillut, mistä vesi voisi tulla, mutta on vaikeata. Ovien tiivisteet, raitisilmasuodattimen kotelo, tuulilasin tiivisteet, sisätilan lämppäripistokkeen läpivienti jne. Vaihtoehtoja on, mutta jostain se vesi sinne vaan ilmestyy. Tuntuu kastuvan vähän eri tavalla, riippuen siitä, miten auto on jätetty parkkiin.

Osittain tuntuu tulevan oviaukon alareunan tiivisteestä, mutta se pahin kastelija jostain jalkojen yläpuolelta, hanskalokeron alla oleva "karhuvilla" on aikas märkä välillä. Välillä on ollut kumimatto päältä ihan kuiva, mutta lattiamatto alla litimärkä. Välillä lattiamatto kuiva, mutta kumimatto ääriään myöden täynnä vettä.

Ota tosta selvää, ärsyttävää. No, sopivasti sijoittelemalla kotona ja työpaikan pihassa, selviää kuivana ja jos oikein ärsyttää, pannaan vaikka puolipeite päälle, kun sataa :?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

onko ne tulipellin kumitulpat kaikki paikallaan ja varmasti kiinni?
jos ois roiskevettä renkailta
Focus 1.0 edition a6 2017
daa
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Kesä 2007 21:10

Viesti Kirjoittaja daa »

pitää katella huomenissa noi tulpat ja kaukalot.
henkilöauto

Viesti Kirjoittaja henkilöauto »

Minulla edellisessä mondeossa -95 sama ongelma,eli vettä vänkärin pulella lattialla. Ongelmana oli sisäpistokkeelle tuleva johto jota pitkin vesi valui konehuoneen puolelta sateella.
daa
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Kesä 2007 21:10

Viesti Kirjoittaja daa »

Juups, eipä tuo enää sen jälkeen märkänä ole ollut kuin silloin kerran kesällä jolloin taivas tuli niskaan veden muodossa. Sitä satoi ihan kunnolla silloin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä laitoin silikonia sisäilmasuodattimen kopan yläsaumaan ja vedentulo loppui! 8)
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja IC »

Minä en muuten tehnyt mitään, ongelma vain poistui. Ihmettelin aikani, nyt olen vain tyytyväinen. Ei mitään käsitystä siitä, mitä tapahtui. Reikä meni tukkoon ?
Vastaa Viestiin